1 depoyla 1300 kilometre!
5 litre tüketen 1.5 litrelik dizel motorla araç, lüks ve konfor özelliklerine ulaşmanın en uygun fiyatlı yolu.
Otomobiller, kullanım alanları ve amaçları doğrultusunda pek çok sınıfa ayrılıyor. A sınıfı şehir içinde günlük kullanıma uygun tasarlanırken, B ve C sınıfları küçük ailelerin ihtiyaçlarını karşılama konusunda yetenekliler.
D ve sonrasındaki sınıflar ise lüks ve konforun öne çıktığı, çıtanın iyice yükseldiği segmentleri işaret ediyor. Bu özellikleri ulaşmanın en 'ucuz' yolu ise orta sınıf denilen D'den geçiyor. 2 litrenin altındaki, performanstan çok yakıt ekonomisini amaçlayan motorlara sahip bu sınıfın en iddialı üyelerinden biri de Renault Latitude. 1.5 litrelik dizel motoru ilk bakışta 'aracın iri cüssesini taşıyamaz' dedirtse de, yüksek tork bu düşünceyi silip alıyor.
Sınıfının en uzun otomobili
Bu hafta konuğumuz olan Latitude, 4.9 metrelik uzunluğu, 1.83 metrelik genişliği ve 1.48 metrelik yüksekliğiyle bir üst sınıfa göz kırpıyor. Sınıfının en uzun otomobili olan Latitude, sportiflikten çok asil ve elit bir görünümü tercih ediyor. Uzun burun ve çekik farlarıyla dikkat çeken araç, oldukça ağır başlı bir görünüme sahip. Arka bölümde ise en belirleyici unsur çekici stoplar. Araç arkadan bakıldığında oldukça çekici. Dış tasarımda makam araçlarını andıran bir tasarım belirleyen Fransız üretici, iç mekanı ise tam anlamıyla kalite kokan çizgilerle donatmış. Oldukça kaliteli malzemelerden oluşturulan kokpitte hem işçilik hem ergonomi üst düzeyde. Rahat koltuklar uzun yolculuklarda bile yormayacak özellikte. İç mekandaki yaşam alanı da bir üst sınıfa yaklaşıyor. Özellikle arkada oturanlar ferah diz mesafesi sayesinde kendilerini makam aracında bile sanabilir.
Küçük dizel şaşırtıyor
Renault, Latitude modelini Türkiye'ye 1.5 litre ve 2 litrelik iki farklı dizelle ithal ediyor. Otomatik şanzımanla sunulan 2 litrelik seçenekten çok bizim ilgimizi 1.5 litrelik dCi ünite çekiyor. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla alınabilen küçük dizel, ağırlığı 1.4 tonun üzerindeki aracı şaşırtıcı derecede rahat hareket ettiriyor. 110 beygir güç ve 240 nm tork üreten motor, alt devirlerden itibaren akıcı şekilde aracı hızlandırıyor. 4 kişiyle birlikte çekiş hissi bir miktar düşse de 2 bin devirde gelen 240 nm'lik tork, aracın yığılmasını önlüyor. Net geçişlere sahip manuel şanzımansa, kısa oranlarıyla performansa katkı sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 saniyede tamamlayan araç, saatte 182 kilometre sürate ulaşabiliyor.
Bir depoyla 1300 kilometre yol
Yumuşak süspansiyon sistemi sebebiyle yolda süzülürcesine ilerleyen Latitude'un sıra virajlara geldiğinde çok da mutlu olduğunu söyleyemeyiz. Yumuşak süspansiyon sistemiyle aracın yatma eğilimi yüksek fakat yine de başarılı çekiş sistemleri sayesinde sorun yaşanmıyor. Latitude kullanıcılarının en memnun olacağı konu kuşkusuz yakıt tüketimi. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 5 litre olan araç, 65 litrelik deposuyla 1300 kilometrelik menzile sahip. Bizim kullanımımızda da 6 litrenin altına inmeyi başaran araç, bu anlamda övgüyü hak ediyor.
Fiyatlar 65 bin liradan başlıyor
Expression, Pirivilege ve Executive olmak üzere 3 donanım seçeneği bulunan aracın baz modelinde bile sunulanlar oldukça zengin. 64 bin 950 liradan başlayan fiyatıyla sınıfının en uygun fiyatlı dizel otomobili olan Latitude'un 175 beygirlik dizel seçeneğinin (2.0 litre) başlangıç fiyatıyla 92 bin liranın üzerinde. Üstelik masaj fonksiyonlu koltukların bulunduğu Executive donanımlı 1.5 dCi modeli 76 bin 450 liralık fiyatı bile, 2 litrelik motor seçeneğinin 16 bin lira kadar altında kalıyor.