Akılcı antibiyotik kullanımı için medya kampanyası

Akılcı antibiyotik kullanımı için medya kampanyası

Sağlık Bakanlığınca, bilinçsiz antibiyotik kullanımının azaltılması amacıyla "Akılcı Antibiyotik Kullanımı Medya Kampanyası" başlatılacak - Kampanya kapsamında kamu spotları ve görseller hazırlanacak, vatandaşların rahatça görebileceği hastane, eczane gib

ANKARA (AA) - YEŞİM SERT KARAASLAN - DUYGU YENER - Sağlık Bakanlığınca, bilinçsiz antibiyotik kullanımının azaltılması amacıyla "Akılcı Antibiyotik Kullanımı Medya Kampanyası" başlatılacak.

Gereksiz kullanıldığında ya da doktor tarafından önerilen doz ve süreye uyulmadığında hastalıklar üzerinde etki göstermeyen, dirence neden olan antibiyotik kullanım sıklığının azaltılması için Türkiye'de başlatılan çalışmalar sürüyor.

Bakanlık verilerine göre, antibiyotik kullanım sıklığı yüksek olan Türkiye'de farkındalığın artırılmasıyla kullanım oranlarında azalma görülmeye başlandı. Özellikle son 5 yılda farkındalık açısından ciddi aşamalar kaydedildi.

Türkiye'de kullanılan antibiyotik sayısı 2011'de 218 milyon kutuyken, 2016'da bu 23 milyon kutu azalarak 195 milyona indi.

2011'de ilaç için verilen her 100 liranın 11 lirası antibiyotiğe harcanırken, 2016'da 6 lirası antibiyotiklere ayrıldı. 2011'de her 100 reçetenin 35'inde antibiyotik varken, 2016'da 100 reçetenin 29'unda antibiyotik yer aldı.

- "En çok antibiyotik kullanan il Mardin"

Bakanlık tarafından tüm reçete ve ilaç tüketim verileri de yakından takip edilerek antibiyotik kullanım oranları izlendi.

Türkiye'deki illere bakıldığında en fazla Güneydoğu illerinde antibiyotik tüketildiği tespit edildi. Antibiyotik kullanımı en çok olan iller sırasıyla Mardin, Şanlıurfa, Şırnak, Diyarbakır, Hakkari, en az kullanan iller ise Artvin, Edirne, Kastamonu, Yalova ve Ardahan olarak kayıtlara geçti.

- "Kamu spotları hazırlanacak"

Bilinçsiz antibiyotik kullanımının azaltılması için çalışmalara ağırlık veren Sağlık Bakanlığınca yeni bir kampanya hayata geçirilecek.

Başlatılacak "Akılcı Antibiyotik Kullanımı Medya Kampanyası" kapsamında kamu spotları, billboardlar için görseller hazırlanacak, vatandaşların rahatça görebileceği hastane, eczane gibi sağlık tesislerine afiş asılacak, el ilanları dağıtılacak.

Bunun yanı sıra Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS), Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) ve Bakanlık iletişim hatlarını arayan vatandaşlar, konuyla ilgili bilgi içeren anonsla karşılanacak.

Bakanlığın sosyal medya hesaplarından yapılacak paylaşımlarla da farkındalık oluşturulması sağlanacak.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı