Asılsız ihbara "tek numaralı" çözüm

Asılsız ihbara "tek numaralı" çözüm

Manisa'da ambulans ve itfaiye ihbar hatlarının tek numarada toplanması ihbar sayısını yarı yarıya düşürdü, müdahale edilen olay sayısı ise değişmedi- AFAD İl Müdürü Şen: - "Bu sistemle ambulans ve itfaiye artık gerçek vakalarla uğraşıyor"- "Tek numara say

MANİSA (AA) - TURGAY DUYAR - Manisa'da ambulans ve itfaiye ihbar hatlarının "112" altında toplanması sonucu toplam ihbar sayısı günlük ortalama 6 binden 3 bin 500'e geriledi, müdahale edilen olay sayısı ise aynı kaldı.

Manisa İl Afet ve Acil Durum (AFAD) Müdürü Bekir Şen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ülke genelinde acil çağrı numaralarının tek numarada toplanması sistemine geçilmesi çalışmalarında Manisa'nın pilot illerden birisi olduğunu söyledi.

Çalışmalar kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezi'nin eksiklerinin giderildiğini, nisan ayında itfaiye teşkilatının, mayıs ayında da acil sağlık ihbarlarının sisteme alındığını dile getiren Şen, çalışmanın etaplar halinde gerçekleştirildiğini kaydetti.

Sisteme bundan sonraki aşamada emniyet ve jandarma teşkilatıyla AFAD ve orman yangın ihbar hatlarının da ekleneceğini bildiren Şen, ağustos ayı itibarıyla 6 acil çağrı kurumunun tek çatı altında hizmet vermesinin planlandığını aktardı.

Şen, 1 Ağustos 2016'da 6 kurumun tek numarada birleşeceğini, böylelikle 112 arandığı zaman polis, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD ile ilgili tüm kurumlara ihbarların tek noktadan yönlendirileceğini belirterek, bu sistemde çağrıyı karşılayan ekibin ihbarın niteliğini öğrenerek ilgili birime yönlendirdiğini söyledi.

- Hızlı müdahale imkanı

Her bir kurumun yapması gereken işin tek noktadan çözülmesiyle daha hızlı müdahale imkanının ortaya çıktığını dile getiren Şen, kurumlar arasında koordinasyonun da tek noktadan sağlanabildiğine işaret etti.

Örneğin bir ev yangınında vatandaşın itfaiye, ambulans ve polisi ayrı ayrı aramasının çoğu zaman mümkün olamadığına dikkati çeken Şen, "Tek numara sayesinde bir ev yangını ihbarı geldiğinde çağrı alıcı sağlık, itfaiye ve polis ekiplerini de olay yerine gönderebiliyor. Vatandaşımız ambulansı, itfaiyeyi ve polisi aramak yerine 112'yi arayarak 3 kuruma aynı anda ulaşmış olacak, böylece zaman kaybı en aza indirilmiş olacaktır. Bunun hem vatandaş hem de kurumlar açısından çok iyi bir yöntem olduğuna inanıyoruz." dedi.

Manisa'nın kısa sürede sisteme adapte olduğunu vurgulayan Bekir Şen, sistemin en olumlu sonucunun ise asılsız ihbar konusunda görüldüğüne dikkati çekti.

Sistem kurulmadan önce 112'ye günlük ortalama 6 bin çağrının geldiğini, müdahale edilen vaka sayısının ise 270-300 arası olduğunu dile getiren Şen, tek numara sayesinde ihbar sayısının 3 bin 500'e düştüğünü, müdahale sayısının ise aynı kaldığını bildirdi.

- Arayan kişinin yeri saptanabiliyor

İhbarı karşılayan ekibin asılsız ihbarları ayıkladığını, gerçek ihbarların ilgili birimlere yönlendirildiğini dile getiren Şen, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu sistemle ambulans ve itfaiye artık gerçek vakalarla uğraşıyor. Burayı arayan kişinin mutlak suretle numarası ekrana çıkıyor, artık nereden aradığı ve adresi gözüküyor. Sabit telefondan arıyorsa nokta adres çıkıyor. GSM operatörlerinden birinden arıyorsa çok az bir yanılma payı ile yerini tespit edebiliyoruz, konuşma kesildiğinde de ulaşabiliyoruz."

Manisa'da itfaiyeye gelen ihbarlarda ise tek numara sistemi öncesi 250-300 arası olan ihbarın uygulama sonrası 50'ye düştüğü bildirildi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı