Avrupa'nın yeni yıldızı
Hyundai 5 yeni modeli ile Cenevre Otomobil Fuarı'na damgasını vurdu
Hyundai 5 yeni modeli ile Cenevre Otomobil Fuarı’na damgasını vurdu. 3’ü dünya 2’si Avrupa Prömiyeri olmak üzere toplam 5 yeni modelin sergilendiği Hyundai standı Avrupalı ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gördü. Daha önce Detroit Otomobil Fuarı’nda sergilenen Veloster Turbo ve makyajlanan Genesis Coupe standın sportif yenileri olurken Hyundai’nin gelecekteki modellerinin ilk ipuçlarını veren i-oniq Konsept, i30 Wagon ve Türkiye’de üretilen i20 ilk defa Cenevre’de görücüye çıktı.
Cenevre’de başta Hyundai standı olmak üzere fuarın en çok dikkat çeken modellerinden olan İzmitli i20, Hyundai’nin akıcı tasarım felsefesi ile yorumlanmış yeni ve modern yüzü ile Avrupalı ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Diğer Hyundai modellerinden alışılagelen altıgen ön panjur tasarımı ile dikkatleri çeken i20, yeni tasarımıyla çok daha göz alıcı hale geldi. Özellikle genç kullanıcıları hedefleyen Yeni i20 dış mekanda olduğu gibi iç mekanda da değişikliklerle karşımıza çıktı. Sadece görsel yeniliklerle sınırlı kalmayan Yeni i20 motor seçenekleri, yol tutuş becerisi, malzeme kalitesi, teknoloji ve donanım konularında da büyük değişim gösterdi.
Mevcut 1.4 litre 100 HP gücündeki CVVT teknolojisine sahip benzinli motor düz ve otomatik şanzıman tercihleri ile Yeni i20’de de devam ettirilirken, bir diğer başarılı motor seçeneği olan 1.4 turbo dizel 90 HP’lik alternatif de Yeni i20’de tüketiclere sunuluyor. 1,2 litrelik benzinli motor yapılan iyileştirme sonucu CVVT teknolojisi ile gücünü 87 HP’ye çıkartırken emisyon değerinde de eskisine oranla düşüş sağlandı. Merakla beklenen Hyundai i20 ilk olarak Mayıs ayında bu 3 motor seçeneği ile satışa sunulacak ve satışa başlandıktan birkaç ay sonra ise 1,1 litre 75 HP’lik yepyeni bir dizel motor seçeneğine kavuşacak. 3 silindirli U-II Serisi yeni düşük hacimli motor 180 Nm torka ve 84 g/km emisyon değerine sahip. 1.1 litrelik bu motor da 6 ileri düz vites seçeneği ile satışa sunulacak.
Hyundai’nin akıcı tasarım anlayışı çerçevesinde yenilenen Yeni i20’nin ön yüzü markanın karakteristik altıgen yapısı ile şekillenirken LED aydınlatmalı gündüz farları ile çok daha modern ve şık bir görünüme ulaşıldı Baştan tasarlanan ön tampon üzerindeki havalandırma girişleri de değişimden nasibini aldı. Arka kısımda ise tasarımcıların dokunuşu ile yenilenen arka tampon ve aydınlatma grubu ile daha modern bir görünüme ulaşılırken geri görüş kamerası teknolojik bir yenilik olarak dikkat çekiyor.
Tasarımdaki değişikliklerin ardından önde 30 arkada ise 25 mm uzayan otomobil toplam 55 mm kazanarak 3995 mm uzunluğa ulaştı. Donanım paketlerine göre çelik veya aluminyum alaşımlı 15 inç’lik jantlara sahip olan i20’nin jant opsiyonlarında da yeni tasarımlar mevcut. Yeni i20 toplam 9 farklı renk seçeneği ile üretilecek. İç mekanda şık bir hava yakalanan i20’de malzeme kalitesindeki iyileştirme dikkatleri çekiyor. İç mekanda kullanılan yumuşak plastik malzeme ve parlak siyah kaplamalar çok daha sofistike ve modern bir görünüm sunuyor. i20, önde 1005 mm arkada ise 970 mm baş mesafesine sahip. iç mekandaki ferahlıkla da öne çıkan Hyundai i20 önde 1350 mm arkada ise 1340 mm’lik omuz mesafesi sunarken ön kısımda 1074 mm, arka kısımda ise 845 mm’lik bacak mesafesi oldukça rahat bir oturma pozisyonu sağlıyor. Hyundai i20’nin bagaj kapasitesi ise 295 mm.
Donanım açısından da zenginleşen Yeni i20’nin iç mekanında akıllı anahtar sistemi ile birlikte start / stop butonu, tek dokunuşlu üçlü dönüş sinyali, otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, Bluetooth telefon kiti, hız sabitleme ve dikiz aynasında yer alan geri görüş kamerası ekranı gibi özelliklere dikkat çekiyor. İç mekanda plastik malzemeler ile birlikte döşeme kumaşlarında da değişikliklerin yapıldığı Yeni i20 ön konsolda da tasarım değişikliğine gidildi. Tasarımdaki değişikliklerle birlikte Yeni i20’de platformda da iyileştirmelere gidildi. İyileştirilen platform sayesinde Hyundai i20 artık daha hisli ve kusursuz bir sürüşe sahip. Özellikle Avrupa yolları için geliştirilen platform sayesinde i20, sınıfının en iyi sürüş karakterini sunuyor.
Hyundai i20, önde MacPherson, arkada ise torsiyon sistemine sahip. Şasi üzerindeki iyileştirmeler sayesinde Hyundai i20 artık çok daha keyifli bir kullanıma sahip olacak. Platformdaki geliştirmelere ek olarak i20’nin direksiyon sisteminde de yeni bir yazılım kullanıldı. Daha hisli bir sürüşü destekleyen sistem hızlı ve keskin tepkileri ile sürücüye mükemmel sürüş keyfini sunmaya hazır.
enilenen Hyundai i20’de gürültü ve titreşim konularında da iyileştirmeye gidilerek kabin içi ses seviyesi düşürüldü. İzolasyondaki iyileştirmelerle birlikte yol tepkileri, rüzgar, egzoz ve motor sesi kabin içine minimum seviyede yansıyor ve bu i20’ye daha sessiz bir sürüş sağlıyor. Direksiyon ve iç mekandaki yapısal güçlendirmelerle yol tepkilerinin en aza indirildiği Yeni Hyundai i20, motor ve şanzıman parçalarındaki hafifletme ve küçültme işlemleriyle de motor gürültüsünde düşüş elde etti.
Güvenlik konusunda yapılan iyileştirmelerle karşımıza çıkan Yeni i20, artık Hyundai’nin birçok güncel modelinde kullnılan VSM (Vehicle Stability Management – Araç Stabilite Yönetim) sistemine sahip. Donanım seviyelerine göre ABS, ESP (Elektronik Stabilite Programı), BAS (Brake Assist System – Fren Destek Sistemi), ön yan ve perde hava yastikları bulunan Hyundai i20 aynı zamanda aracın yapısında kullanılan güçlendirilmiş ve hafifletilmiş çelik ile artık daha da güvenli.
Hyundai’nin gelcekteki yüzü; “i-oniq Concept”
Dünyanın en hızlı gelişen otomotiv markası olarak tüm dikkatleri üzerine toplayan Hyundai, markanın gelecekteki felsefeninin ilk ipuçlarını veren i-oniq konsept ile Cenevre’de boy gösterdi. Hyundai’nin gelecekte sergileyeceği modellerin atası olacak i-oniq Konsept, spor hatcback tasarıma sahip bir otomobil. 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli motoru ile 61 HP güç üreten i-oniq, benzinli motorla aynı şanzıman üzerinden güç aktaran elektrik motoru ile birlikte, toplam 109 HP güç üretiyor. Bu sayede sadece elektrik motoru ile 120 km menzile sahip i-oniq menzilini 700 km’ye çıkarıyor. Sadece 45g/km emisyon değerine sahip i-oniq 145 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
i30 ailesi genişliyor; i30 Wagon Cenevre’de sergilendi
Cenevre’deki bir diğer Hyundai prömiyeri ise i30 ailesinin yeni üyesi i30 Wagon oldu. Çok daha fazla yaşam alanı ve yükleme kapasitesi sunan i30 Wagon, hayatı dolu dolu yaşayanların ve geniş ailelerin büyük merakla beklediği bir otomobil. Geçmiş i30 Wagon’dan 185 mm daha da uzun Yeni i30 Wagon, 4485 mm uzunluğunda ve 528 litrelik hacmi ile sınıfının en geniş bagaj kapasitesini sunuyor. i30 Wagon arka koltukların yatırılması ile 1642 litre yükleme alanına kavuşuyor. Yeni i30 Wagon 1.6 litre 128 HP dizel ve 1.6 litre GDI 135 HP benzinli motorlara sahip olacak, her iki motor seçeneğinde de 6 ileri düz ve 6 ileri otomatik şanzıman tercihleri sunulacak.
Hyundai’nin sporcuları şimdi Avrupa’da
Geçtiğimiz günlerde dünya prömiyerini Amerika’da düzenlenen Detroit Otomobil Fuarı’nda gerçekleştiren Veloster Turbo ve Genesis Coupe’de Avrupa Kıtası’na ilk kez Cenevre’den giriş yaptı. Veloster Turbo, 1.6 litrelik çift sarmallı (twin Scroll) turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli GDI motoru ile onu sınıfının en güçlü temsilcisi yapan 186 HP’lik güce sahip. Aynı zamanda sınıfının en az tüketen otomobili unvanını da ele geçiren Veloster Turbo 6 ileri otomatik veya 6 ileri düz vites seçenekleri ile tercih edilebiliyor. Şimdiden büyük merak uyandıran ve yapılan testlerde otoriteleri heyecanlandırmayı başaran Veloster Turbo 2012 yılının yaz aylarında önce Amerika’da, daha sonra da tüm dünyada satışa sunulacak. 2013 yılında yollarda göreceğimiz Genesis Coupe ise artık daha yakışıklı, sportif ve güçlü.. Veloster Turbo’da olduğu gibi yine çift sarmal turbo teknolojisi ile 2 litrelik benzinli motorda 274 HP güç sunan yenilenen Genesis Coupe 3.8 litrelik atmosferik V6 motoru ile de yapılan geliştirmelerle 348 HP güce ulaştı. Yenilenen Genesis Coupe her iki motor seçeneğinde de 6 ileri düz ve 8 ileri otomatik vites seçenekleri sunuyor.