Aydın Nezih Doğan Konya'yı örnek alıyor

Aydın Nezih Doğan Konya'yı örnek alıyor

Van Valisi Aydın Nezih Doğan, olumsuzluk yaşanmaması için 112 Acil Servis, 156 Alo Jandarma, 155 Polis İmdat, 110 Alo İtfaiye ve 177 Alo Orman Yangın teşkilatlarını tek çağrı merkezinde buluşturacak projenin yakında faaliyete geçirileceğini söyledi.

Van Valisi Aydın Nezih Doğan, olumsuzluk yaşanmaması için 112 Acil Servis, 156 Alo Jandarma, 155 Polis İmdat, 110 Alo İtfaiye ve 177 Alo Orman Yangın teşkilatlarını tek çağrı merkezinde buluşturacak projenin yakında faaliyete geçirileceğini söyledi.

 

İHA muhabirine açıklamalarda bulunan Vali Doğan, özellikle 2014 yılında yaşanan talihsiz Muharrem olayından sonra ciddi tedbirler aldıklarını ifade etti. Vali Doğan, "Muharrem'in vefatı sırasında da aynı şeyi söylemiştik. Aslında Türkiye'nin acil müdahale sistemi etkili bir sistem, iyi kurgulanmış bir sistem ve devletin diğer imkan ve kabiliyetleri de bu sistemi destekliyordu. Ancak bir sistemik arıza söz konusu oldu Muharrem'in durumunda ve evladımızı kaybetmiş olduk. O sistemik arızanın çözülmesine ilişkin idari tedbirler geliştirildi. İşte telefon iletişiminde bir problem yaşandığı anda onun ilgili üst mercilere intikaline ilişkin bir çeşit yeni bir yol haritası ortaya konmuş oldu. Bundan sonra arkadaşlarımız o şekilde davranmış olacaklar. Tabi gelişen zaman içerisinde kamuda bir takım yeni tasarımlar gündeme geldi. Biliyorsunuz büyükşehir modeli oldu. Daha evvelce İl Özel İdaresi marifetiyle açmış olduğumuz köy yolları, artık mahalle yolu haline dönüştü ve bunun açımında büyükşehir belediyeleri sorumlu oldu. Kışa yeni girdik sayılır. Biz büyükşehir belediyesiyle bir irtibat halinde ortaya çıkacak sorunların yönetilmesiyle ilgili çeşitli mutabakatlar içerisindeyiz. Elimizdeki sağlık müdürlüğünün imkanlarını, hem Türk Silahlı Kuvvetleri'nin imkanlarını, böyle bir acı durum tekrar yaşanmaması için kullanmaya gayret ediyoruz. Öte yandan Türkiye yeni bir sisteme eviriliyor. Malumunuz 112 sadece sağlık çağrısının numarası. Şimdi artık ortak çağrı numarası haline dönüşecek. İnşallah biz bu yıl bir proje çalışması yapıyoruz. Bugünlerde proje çalışmasını muhtemelen bitireceğiz ve yıl içerisinde ihaleye çıkacağız. Bir 112 Çağrı Merkezi yapacağız. Bu çağrı merkezimizde itfaiye, jandarma, emniyet, sağlık teşkilatımız ve orman yangın teşkilatı birlikte hizmet verecekler. Çağrı aynı noktaya düşecek. Bütün kurumlar arasındaki koordinasyon tek merkezden halledilmiş olacak. Şu ana kadar Türkiye'de örnek uygulamalar yapıldı. Örneğin, Konya'da şu anda bu sistem yürüyor. Antalya'da, Isparta'da, Edirne'de, Samsun'da yine bu sistem yürümeye devam ediyor. İkinci kuşak olarak da Van'ın da içinde bulunduğu bir grup ilde bu yatırımlar yapılacak. Biz projeyi tamamlamak üzereyiz. Bu çalışmadan sonra artık böyle memurlar üzerinden koordinasyonundan çok, bu tek bir koordinasyon merkezine geçilmiş olacak" şeklinde konuştu

İHA