BDDK'ya ihbar ve şikayet yüzde 28 arttı

BDDK'ya ihbar ve şikayet yüzde 28 arttı

Kuruma ulaşan ihbar ve şikayet sayısı, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 28 artışla 35 bin 70'e yükseldi- Kredi kartlarına ilişkin şikayetler aynı dönemde yüzde 145 artışla 7 bin 71'e ulaştı, şikayetlerdeki artışa "çalıntı, kayıp ve dolandırıcılık" ile

ANKARA (AA) - SEVAL OCAK ADIYAMAN - Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna (BDDK) ulaşan ihbar ve şikayet sayısı geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 28 arttı. En çok şikayet "faiz, masraf ve komisyonlar" için yapıldı.

AA muhabirinin BDDK verilerinden yaptığı derlemeye göre, Kuruma ulaşan ihbar ve şikayet sayısı 2014 yılında 27 bin 316 iken, bu rakam geçen yıl sonu itibarıyla yüzde 28 artışla 35 bin 70'e yükseldi. Bunlar arasında ilk sırayı yüzde 20,7 ile "faiz, masraf ve komisyonlar" aldı, bu konuda 2014 yılında 5 bin 740 olan ihbar ve şikayet sayısı, yüzde 27 artarak geçen yıl 7 bin 280 oldu.

Bireysel kredilere yönelik ihbar ve şikayet sayısı 2014 yılında 2 bin 936 iken, yüzde 99 artışla geçen yıl 5 bin 841'e ulaştı. Aynı dönemde mevduat ve katılım fonu hesaplarına ilişkin ihbar ve şikayetlerin sayısı yüzde 55 artarak 3 bin 507'den 5 bin 423'e, kredi kartlarına ilişkin ihbar ve şikayetlerin sayısı ise yüzde 29 artarak 3 bin 809'dan 4 bin 919'a çıktı. İhbar ve şikayetlerin sayısı negatif nitelikli kredilerde bin 34'ten bin 353'e, kurumsal kredilerde ise 745'ten bin 316'ya yükseldi.

"Ücret, masraf ve komisyonlar" ile ilgili şikayetlerin 3 bin 357'si bireysel krediler, 2 bin 152'si kredi kartları, bin 107'si mevduat katılım fonu hesapları, 492'si kurumsal krediler ve 172'si havale işlemlerinden oluştu.

Bireysel kredilere ilişkin şikayetlerde de ilk sırayı masraf ve komisyonlar aldı. Geçen yıl BDDK'ya bu konuda gelen şikayetlerin 3 bin 357'si masraf ve komisyonlar, bin 488'i sigorta sorunları, 812'si borcun yeniden yapılandırılması, 578'i kredi verilmemesi nedeniyle gerçekleşti.

Kuruma iletilen kredi kartlarına ilişkin şikayet sayısı, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 145 artışla 2 bin 889'dan 7 bin 71'e ulaştı. Söz konusu oranda, çalıntı, kayıp ve dolandırıcılık ile kredi kartı ücret ve komisyonları konularındaki şikayetlerdeki yükseliş etkili oldu. Ücret ve komisyonlar, 2 bin 152 şikayetle bu kalemde de ilk sırayı alırken, bunu bin 156 şikayetle çalıntı/kayıp/dolandırıcılık, 652 şikayetle borç miktarında mutabakatsızlık takip etti. Öte yandan müşteriden habersiz kart tanzim edilmesine yönelik şikayet sayısı da aynı senede 504 olarak gerçekleşti.

Geçen yıl ücret, masraf ve komisyonlara yönelik BDDK'ya yapılan ihbar ve şikayetlerin dağılımı şöyle:

KonuŞikayet sayısı
Bireysel krediler3.357
Kredi kartları2.152
Mevduat ve katılım fonu hesapları1.107
Kurumsal krediler492
Havale işlemleri172
Toplam7.280

Söz konusu yılda Kuruma ulaşan bireysel kredilere ilişkin şikayet sayıları şöyle:

KonularŞikayet sayısı
Masraf ve komisyonlar3.357
Sigorta sorunları1.488
Borcun yeniden yapılandırılması812
Kredi verilmemesi578
Teminatın fekki455
Erken ödeme270
Kefalet sorunları246
Faiz221
Diğer1.771
Toplam9.198


AA

Kaynak:Haber Kaynağı