BMW Mercedes'e kafa tuttu!
Lüks araç satışında bu sene Mercedes'i geride bırakacağız...
Ekonomideki düzelmeyle birlikte otomotiv satışları artış gösterdi. Sektör yıl sonu satışlarını yükseltirken, lüks otomobil markası BMW de Türkiye'de satış hedefini 7 bin 500'e çıkardı. Aracı Türkiye'de pazarlayan Borusan Otomotiv'in İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, Land Rover ve Mini ile birlikte 10 bin satış rakamına ulaşacaklarını söyledi.
Otomotiv sektörü, pazar hedefini 4 ay içinde yüzde 30 artırdı. Lüks sınıfta önemli markalardan biri olan BMW de geçen yıl 6 bin 700 olan satış rakamını bu yıl 7 bin 500 adede çıkardı. Bu rakam Alman devinin Türkiye'deki 26 yıllık tarihindeki en yüksek satış rakamı anlamına geliyor. BMW'nin distribütörü Borusan Otomotiv, bünyesinde bulunan diğer markalar Land Rover ve Mini ile birlikte 10 binin üzerinde lüks otomobil satışına imza atacak. Böylece şirket, geçen yıl Mercedes-Benz'in ulaştığı 9 bin 700 adetlik satış rakamını geçmiş olacak.
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, sene başında binek otomobil pazarının 320 binler düzeyinde gerçekleşeceğini beklerken, ilk üç aylık performansa bakarak bu rakamın 390 binlere çıkacağını tahmin ettiklerini söyledi. 2009'da BMW'nin distribütörlerle temsil edildiği pazarlarda Türkiye'nin lider olduğunu ve hedefin 2010'da da korunacağını vurgulayan Biryıldız, "Bu noktada Türkiye pazarı açısından önemli olan 1.6 litre motorlu, otomatik şanzımanlı 3 serisi önemli bir hareket getirdi. Ancak bununla yetinmiyoruz. Her sınıfta atağa kalktık. Sadece SUV sınıfında bin adetlik satış hedefliyoruz. Bu rakam da lüks cip sınıfında bizi lider yapar. Borusan Otomotiv olarak 10 binlik satış ligine çıkacağız." dedi.
BMW'nin 7 bin 500 adetlik rekor satış hedefinde modellere düşen pay ise şöyle: 2 bini 3.16 otomatik olmak üzere 3 bin 400 adet 3 serisi, 1.600'ü haziran ayında ithalatına başlanacak 520d olmak üzere 2 bin adet 5 serisi, 200 adet 7 serisi, 750 adet 1 serisi, 500 adet X1, 300 adet X3 ve 200 adet X5, 150 adet ekstrem modeller. BMW Pazarlama Müdürü Fatma Tüker de satışlarda dizel motor payının önceleri benzinliye göre daha yüksek olduğunu, 316i sebebiyle şimdi oranın yüzde 50-50'ye geldiğini söyledi Türkiye'de lüks otomobil müşterisinin olmazsa olmazları konusunda çalışma yapan Borusan Otomotiv, ilginç bir sonuçla karşılaştı. BMW'de 1 serisi de dahil olmak üzere müşterilerin mutlaka otomatik şanzıman, açılır tavan (sunroof), suni de olsa deri koltuk, otomatik klima ve alaşım jantlardan vazgeçmediğini belirten şirketin pazarlama müdürü Fatma Tüker, müşterilerin bu talebinde 'almışken eksiksiz alalım' mantığının yanı sıra aracın ikinci el değerinin etkili olduğunu söyledi. Çünkü lüks araçların ikinci el satışında en çok sorulan özellikler arasında açılır tavan, deri koltuk ve alaşım jantlar öne çıkıyor.
Öte yandan İngilizlerin lüks spor otomobili Aston Martin'in Türkiye'de temsilciliği için geçen ay imza atan Borusan, showroom için çalışmalara başladı. Pazarlama ekibi de BMW ve diğer markalardan bağımsız düşünülen Aston Martin'in ilk gösterisi ekim ayındaki Auto Show Fuarı'nda yapılacak. Borusan, Ferrari'ye rakip bu markadan yıllık 30 adetlik satış hedefliyor.
Yeni X5 yüzde 10 daha ekonomik
BMW'nin ilk olarak 1999'da yola çıkardığı lüks SUV modeli X5, ikinci jenerasyon üzerine önemli bir makyaj geçirdi. Haziranda Avrupa ile birlikte Türkiye'de satışa sunulacak yeni cipin uluslararası tanıtımı ABD'nin Miami şehrinde yapıldı. Amerika'da üretilen otomobil, dış tasarımındaki yeniliklerden daha çok yeni motorlar ve yeni teknolojilerle dikkat çekici hale geldi. Türkiye pazarında sadece dizel motor seçenekleriyle satılacak olan yeni X5'te xDrive 30d ve xDrive 40d seçenekleri bulunuyor. 30d modeli önceki motora göre yüzde 4 güç ve tork artışı elde ederken yakıt tasarrufu yüzde 10'a çıkarılmış. Yeni X5'te stop&start sistemli adaptif hız sabitleyici, şeritte tutma sistemi, tam geri görüş ve yan kamera desteği gibi özellikler de tercih edilebilecek