Bu mağaza yoksullara randevuyla hizmet veriyor

Bu mağaza yoksullara randevuyla hizmet veriyor

Elazığ'da KAYED tarafından açılan ve yoksul vatandaşlara hizmet veren mağazada, aileler giysi ihtiyacını ücretsiz karşılıyor- Tespit edilen ihtiyaç sahibi aileler, kendilerine verilen randevuyla mağazaya gelerek gereksinimlerini karşılıyor- KAYED Genel Ba

ELAZIĞ (AA) - SUAT ÖZTÜRK - Elazığ'da Kan Arıyorum Yardımlaşma ve Eğitim Derneği (KAYED) tarafından açılan ve ihtiyaç sahibi ailelere hizmet veren mağazadan aileler, randevu sistemiyle gönüllerince giyiniyor.

Bir yılı aşkın süredir hizmet veren ve paranın geçmediği KAYED mağazasında, hayırseverler tarafından bağışlanan kıyafetler, alım gücü düşük olan kişilere ulaştırılıyor.

Diğer mağazalardan farklı bir yöntem uygulanan mağazada, tespit edilen ihtiyaç sahibi aileler belirlenen zaman diliminde mağazaya gelerek ihtiyaçlarını gideriyor.

KAYED Genel Başkanı Murat Özekinci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yapılan başvurular ve kendi çalışmaları sonucunda ihtiyaç sahibi aileleri belirlediklerini, listede yer alan kişilerin mağazada görev alan gönüllüler tarafından telefonla arandığını ya da kapılarına gidilerek randevu verildiğini söyledi.

Özekinci, "Burada önceliğimiz ihtiyaç sahibi aileleri belirlenen saatte sadece aile bireyleriyle mağazamızda ağırlayıp, duygularını incitmeden onlara bizim için özel olduklarını hissettirmek." dedi.

- "Kasada geçen tek şey tebessüm"

Verilen randevu saatinde sadece aile bireylerinin mağazada bulunduğunu anlatan Özekinci, aile bireylerinin ihtiyaçları doğrultusunda gönüllerince kıyafet aldığını bildirdi.

Özekinci, "Bizim için onların beğenmesi önemli. Bizim seçtiğimiz değil, kendi beğendikleri kıyafetleri giyinmeleri önemli olan. Alışverişin ardından kasamızda geçen tek şey ise onların mutlu bir tebessümle ayrılmaları." dedi.

Mağazanın bir yılı aşkın süredir hizmet verdiğini aktaran Özekinci, 20 gönüllü iş adamından gelen bin 300 parça giyim malzemesinin 80 aileye ulaştırıldığını aktardı.

Toplamda 425 kişiyi giydirdiklerini belirten Özekinci, "Yola ilk çıktığımızda öncelik olarak 'bir elin verdiğini diğer elin görmemesi' inancıyla hareket etmemiz gerektiğini dile getirdik. Randevu sistemiyle de buna büyük katkı sunduğumuza inanıyoruz." diye konuştu.

Özekinci, ilerleyen zamanlarda mağazayı daha da büyütüp daha çok insana ulaşmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Mağazada gönüllü olarak çalışan Tuğçe Demirel de işlerini profesyonelce yapmaya çalıştıklarını dile getirdi.

Mağazaya gelen kişilerin ilk başta çekingen davrandığını dile getiren Demirel, şöyle devam etti:

"Bizler burada kendilerine özel bir ilgi gösterince daha rahat oluyorlar. Gönüllerince seçip alıyorlar. Onların mutluluğu bizleri daha da mutlu ediyor. Özellikle çocuklar ve kadınlar istedikleri kıyafeti seçerek alınca daha bir mutlu oluyor. Herkesin mağazaya destek olmasını istiyoruz. Eğer bizler mağazadaki ürünleri çoğaltır ve çeşitlendirirsek o insanların da seçme şansı artar ve onları daha mutlu ederiz."


AA

Kaynak:Haber Kaynağı