Cherokee Türkiye’de satışa sunuldu
Jeep markasının ‘90’lı yıllarda pazara tanıttığı Grand Cherokee modeli dördüncü nesliyle Türkiye pazarına sunuldu.
SUV modelleri arasında yerini alan dördüncü nesil Jeep Grand Cherokee; performans, incelik ve yeni çarpıcı atletik görünümü ile dikkat çekiyor. Yeni nesil özellikler ile iddialı hale getirilen Grand Cherokee, yüksek arazi performansı, yolda sürüş konforu, üstün teknolojik özellikleri ve lüks iç mekan tasarımı ile alıcılarını bekliyor.
Jeep'in geleneksel 7 çubuklu ızgarası, yuvarlatılmış ön farları ve ikizkenar yamuk çamurlukların yeni Jeep Grand Cherokee'de de aynen korunmuş. Grand Cherokee'nin sökülebilir ön alt rüzgarlığı, yakıt ekonomisini, on-road ve off-road performansını olumlu yönde etkiliyor.
Araca yandan bakıldığında ise; atletik yapısı, 13 cm uzatılmış dingil mesafesi dikkat çekiyor. Dingil mesafesindeki artışla iç mekanda özellikle arka yolcular için daha fazla diz mesafesi sunuyor.
Grand Cherokee'nin açılır arka cam ve opsiyonel elektrikli bagaj kapısı, araca eşya yüklemede ve boşaltmada kolaylık sağlıyor. Arka kısımda bulunan geri görüş kamerası, sürücüye arkayı görebilme rahatlığı sunuyor. Arka cam bagaj kapısı ise uzaktan kumanda ile de açılıp kapanabiliyor.
20 yılda 4 milyondan fazla satış gerçekleştiren Grand Cherokee, yepyeni Quadra-Lift yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi ile arazi gücüne güç katarken, yeni Selec-Terrain ile de kullanıcıların sürüş koşullarına en uygun çekiş sistemini seçmelerine imkan veriyor.
Yeni ön ve arka bağımsız süspansiyon sistemleri ile yol tutuş ve seyahat konforunu sunan yeni Grand Cherokee, Jeep markasının efsanevi 4x4 sistemi torque-on-demand (TOD) (değişken tork) ve çekiş gücünü koruyarak, yüksek asfalt sürüş performansı yaşatıyor. CRD V-6 turbo dizel motor ile donatılan Grand Cherokee, uzmanlık alanı olan arazide de beklentileri boşa çıkartmıyor. Motor 241 HP güç ve 550 Nm tork üretiyor.
ARAZİDE DEVLEŞİYOR
Jeep Grand Cherokee'de, en iyi sürüş performansı için beş ayrı yükseklik ayarı özelliğine sahip yeni Quadra-Lift hava süspansiyon sistemini sunuluyor. Normal Sürüş Yüksekliği (NRH), 20.6 cm yükseklik, karayolu sürüşü sırasında hem gelişmiş yakıt ekonomisi ve hem de gelişmiş aerodinamiklik sağlıyor. Off-Road 1 modu engelleri aşmada ek yükseklik için aracı 3.3 cm daha fazla kaldırarak 24 cm'lik açıklık yaratıyor. Off-Road 2 modu Jeep'in efsanevi arazi gücünü sunuyor ve 27 cm'lik zemin yüksekliğine ilave olarak 6.6 cm'lik yükseklik sağlıyor. Park Modu; kolay hava girişi/çıkışı ve üst bagaj yüklemesi için aracı NRH'den 3.8 cm kadar alçaltıyor. NRH ve Park Modu sürücü tarafından seçilebiliyor. Bu da, sürücüye aracın sürüş yüksekliği üzerinde kontrol imkanı sağlıyor. Aero Modu; aracı NRH'den 15.2 cm kadar alçaltıyor. Aero modu, araç hızı ile kontrol edilerek, en iyi performans ve yakıt ekonomisi için ayarlanabiliyor. Quadra-Lift sistemi hem otomatik, hem de manuel olarak kontrol edilebiliyor.
Quadra-Lift havalı süspansiyon sistemine ek olarak, yepyeni Selec-Terrain çekiş kontrol sistemi, tüm arazilerde en iyi deneyim için sürücülerin arazi ayarını seçmesini mümkün kılıyor. Bu özellik, elektronik olarak kelebek kontrolü, şanzıman vites değiştirme, ara şanzıman, çekiş kontrolü ve elektronik stabilite sistemi (ESC) dahil, 12 farklı aktarma organı, fren ve süspansiyon sistemini koordine ediyor.
Selec-Terrain'in kontrol ibresi tüm arazilerde en iyi sürüş deneyimine sahip olmak için sürücünün beş sürüş koşulu arasında seçim yapmasını mümkün kılıyor.
Kum/Çamur modunda sekiş kontrolü ve Quadra-Lift tekerlek dönüşüne hassas bir tepki ile çalışarak, tork en iyi performans için ayarlanıyor. Spor moduna geçildiğinde sistem karayolunda gelişmiş "eğlenceli sürüş" becerisi sağlıyor. Otomatik modunda sistem herhangi bir karayolu veya arazi koşuluna otomatik olarak adapte oluyor. Kar modunda araç çekişi karla kaplı yollarda en üstün performans için ayarlanıyor. Kaya modundaysa Quadra-Lift hava süspansiyon sistemi 27 cm'lik maksimum yüksekliğe çıkarak; ara şanzıman, diferansiyel dişlileri ve kelebek düşük hız kontrolü sağlamak için koordine ediliyor.
Yeni arka süspansiyon, yedek lastiğin aracın altı yerine, aracın içinde saklanmasını mümkün kılıyor.
Yeni Jeep Grand Cherokee, 2 adet 4x4 sistemi Quadra-Trac II ve Quadra-Drive II ile sunuluyor. Quadra-Trac II'nin iki hızlı arazi şanzımanı, en kısa zamanda tekerlek kaymasını belirlemek ve düzenleyici tedbir almak için farklı sensörlerden veriler kullanıyor. Bu sistem, kelebekte oluşan hızlı hareketi hissetmek için gaz pedalından gelen verileri kullanıyor ve kayma meydana gelmeden önce yol tutuşunu en üst düzeye çıkarıyor. Tekerlek kayması tespit edildiğinde, mevcut torkun yüzde 100'ü hemen en yüksek çekiş güçlü lastiğe aktarılıyor. Quadra-Drive II, arka Elektronik Kilitli Diferansiyel (ELSD) ile ileri derecede çekiş gücü sunuyor. Sistem, tekerlek kaymasını anında tespit ederek, motor torkunu dengeliyor.
Rijitlik artırılmış
Jeep Grand Cherokee'nin 2.915 mm'lik aks mesafesi, yerine geçtiği modelden 13.5 cm daha uzun. Ayrıca aracın toplam uzunluğuna bir önceki modelden 40 mm daha fazla... Daha uzun aks mesafesi, daha fazla iç alan sağlıyor ve arka koltuktaki yolculara 10 cm bir diz ve bacak mesafesi sunuyor. Daha gelişmiş taşıma kapasitesine de sahip olan Grand Cherokee, daha geniş ön kapı açıklıkları (4.8 cm daha geniş, 5 cm daha yüksek) ve 78 derece açılan arka kapılar (önceki modelde 67 derece) ile iç mekana daha kolay erişim sağlıyor.
Maksimum bagaj hacmi ve yolcu konforu için arka koltuklar önden arkaya doğru toplam 12 derece hareket edebiliyor. Bagaj alanı, çıkarılabilir/yeniden şarj edilebilir bir el fenerine ve her iki yanda yeni ve gelişmiş market alışverişi çengellerine sahip bir saklama alanı içeriyor. Yukarıya doğru açılan yeni arka bagaj kapısı, zahmetsizce uzaktan açma kapama rahatlığı sağlıyor.
Burulma sertliği önceki Grand Cherokee'ye göre yüzde 146 daha fazla.
ABD Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü En Güvenli Araç (Top Safety Pick 2010) ödülünü alan Jeep Grand Cherokee; Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC), Yan Perde Hava Yastıkları, Aktif Kafa Koruyucuları, Kör Nokta İzleme Sistemi (opsiyonel), Devrilmeye Karşı Elektronik Koruma (ERM), Kilitlenmeyen Fren Sistemi (ABS).. Park alanından geri geri çıkarken yandan gelen trafiği haber veren algılama sistemi, Rear Cross Path (RCP) (opsiyonel), Anahtarsız Giriş Enter-N-Go, Akıllı Hız Kontrolü (ACC) (opsiyonel), Forward Collision Warning (FCW) (opsiyonel) Erken Çarpışma Uyarı Sistemi gibi 45'ten fazla emniyet ve güvenlik özellikleri sunuyor.
Ön ve arkada oturan yolcuların korumasını artıran tam boy Yan Perde Hava Yastıkları, Sürücü Diz Hava Yastıkları, sürücü ve ön yolcu için güvenliği geliştirilen Yan Göğüs Kafesi Hava Yastıkları, arkadan çarpma durumunda açılan Kafa Engelleri ile Smartbeam ve Bi-Xenon ön farlar, Jeep Grand Cherokee'nin diğer standart emniyet özellikleri arasında bulunuyor.
Türkiye'de Limited ve Overland isminde iki donanımla satılacak olan yeni Jeep Grand Cherokee'nin anahtar teslim satış fiyatı 83.343 Euro'dan başlayacak.