Citroen teknolojisiyle rekor kırdı
Citroen'in ilk kez 1955'te tanıttığı DS serisi, yenilikçi teknolojisi ve tasarımıyla büyük beğeni topladı.
Fuarın ilk gününde 12 bin sipariş alan araç, 20 yılda 1.5 milyonluk satışa ulaştı. Citroen, Fransızlar'ın altın çocuklarından biri. Geliştirdiği teknolojiler ve etkili tasarımıyladikkat çekicimodeller üreten marka, zamanında satış rekorları kırdığı DS serisini kısa bir süre önce tekrar canlandırdı. İlk kez 1955 yılında bantlardan inen ve 1975'e kadar üretilen DS serisi, 2009'da ilk model olan DS3 ile satışa sunuldu. Kısa süre içinde DS4 ve DS5 modelleriylegenişleyecek olan aile, geçmişte kırdığı rekorları tekrarlama planları yapıyor.
Yenilikçi süspansiyon
İlk DS modeli olan DS 19, çağın ötesinde tasarımı ve teknolojik özellikleriyle kendini göstermeyi bildi. Bugün için bile saygı duyulan sıvı ve havayla çalışan süspansiyon (hidropnömatik) sistemiyle öne çıkan DS serisi, 20 yıl içinde yaklaşık 1.5 milyon adetlik satışa ulaştı. Fakat asıl dikkat çekici olan, tanıtımın ardından araca olan talepti. 5 Ekim 1955 tarihinde, Paris Motor Show'da tanıtılan araç, görünümü ve yenilikçi mühendisliğiyle gösterinin daha ilk 15 dakikada 743 sipariş aldı. DS 19, tanıtıldığı ilk gün ise 12 bin adetlik siparişe ulaşarak önemli bir rekora imza attı. Önde disk frenin kullanıldığı ilk seri üretim araç olan DS serisinde, hidrolik direksiyon ve yarı otomatik şanzıman da bulunuyordu.
DS 19, DS 21 ve son olarak da DS 23 olarak anılan serinin ilk modeli 1.9 litrelik benzinli motor görev yapıyordu. 4 silindirli motorun 60 ve 75 beygirlik versiyonları bulunuyordu. DS 21'de 2.1 litrelik, 1973'te üretilen DS 23'te ise 2.3 litrelik karbüratörlü motorlar görev yaptı. DS 23'ün gücü 141 beygire ulaşmıştı.
2009 yılında yeniden canlandırılan DS efsanesi, ilk modeliyle MINI'yi kendine rakip olarak belirledi. Atasından tamamen farklı bir tasarıma sahip olan 3 kapılı DS3'te güçlü ve ekonomik motor seçenekleri sunuluyor. 47 bin liradan başlayan fiyatlarla Türkiye'de satılan DS3'ün bir de R (Racing) versiyonu bulunuyor. Sınırlı sayıda üretilen bu aracın fiyatı ise 34 bin 800 euro (yaklaşık 83 bin lira) olarak belirlenmiş.
En güçlüsü bu
DS3 Racing'de özel olarak hazırlanmış 1.6 litrelik THP motor görev yapıyor. 202 beygir güç ve 275 nm tork üreten bu motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaştırıyor. 6 ileri manuel şanzımanla sunulan bu model, maksimum 235 km/s hıza çıkabiliyor. Araçta diğer modellerden farklı olarak 18 inçlik jantlar standart.
DS4 ve DS5 yolda
Yeni DS serisinin ikinci modeli olan DS4, 4.27 metrelik uzunluğu ve 1.81 metrelik genişliği ile sınıfının ideal ölçülerini sunuyor. Dinamik bir coupe benzeri tasarıma sahip olan DS4'te iki HDi dizel (90 ve 110 beygir), 3 farklı benzinli (95, 120 ve 156 beygir) motor seçeneği sunulacak. Motor seçenekleri arasına 200 beygirlik bir benzinli daha dahil olmak üzere.
Üçüncü model olacak DS5 ise sürüş dinamiği ve zarafeti bir arada sunuyor. 200 beygirlik gelişmiş HYbrid4 sistemi sunulacak olan ve 4 tekerlekten çekişli model, elektrik desteği ile 99g/km emisyon değerini yakalıyor. 4.52 metrelik araç, 465 litrelik bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor. Araçta 20 inçlik alaşım jantlar kullanılıyor.