Dacia Duster'den iki tekerli gösteri
Renault Mais Dacia Marka Yöneticisi Orhan Çetin, ''Dacia Duster arazi araçları sınıfındaki tabuları yıkmaya, başka bir deyişle yerleşik olan ezberi bozmaya geliyor'' dedi
Renault Mais Dacia Marka Yöneticisi Orhan Çetin, ''Dacia Duster arazi araçları sınıfındaki tabuları yıkmaya, başka bir deyişle yerleşik olan ezberi bozmaya geliyor'' dedi
Çetin, Fas'ta düzenlenen Dacia Duster uluslararası test sürüşünde, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Duster'ın 4x2 versiyonunun satışına Cenevre Otomobil fuarı ile birlikte 2 Mart'ta başladıklarını hatırlattı.
2 Mart'ta ön satışına başlanan 4x2 versiyonlarının 26 Nisan'dan itibaren müşterilere teslim edildiğini dile getiren Çetin, Dacia Duster'ın 4x4 modeli için de siparişlerin alındığını ve Duster'ın bu versiyonunun da Haziran ayı içinde Türkiye'ye geleceğini belirtti.
Dacia Duster'ın arazi araçları sınıfındaki tabuları yıkmaya, başka bir deyişle yerleşik olan ''ezberi bozmaya'' geldiğini ifade eden Çetin, şunları söyledi:
''Dacia Duster sadece bir yönden değil çok farklı yönlerden 4x4 piyasasının tozunu attırmak için geliyor. Dacia Duster için iki temel hedef kitlemiz var; Arazi aracında büyüklüğü, konforu, rahatlığı ve güvenliği uygun fiyata arayan müşterilerimiz için Duster 4x2 versiyonlarını hazırladık. Diğer yandan günlük hayatlarında ya da hobilerinde 4 tekerlekten çekişe ihtiyaç duyan müşterilerimiz için de Duster 4x4 versiyonlarını hazırladık.
Ancak Fas'ta gerçekleştirdiğimiz test sürüşlerinde şunu gördük; 4x2 versiyonu da bütün bozuk yol ve arazi koşullarında son derece yeterli bir şekilde performans sergiledi. İkinci hedef kitlemizde günlük hayatta hobi olarak 4x4 çekiş sistemini limitlerine kadar kullanmaktan çekinmeyen 4x4 kullanıcıları var.''
-''DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ İLE ÖN PLANA ÇIKIYOR''-
Orhan Çetin, Dacia Duster'ın modern, heybetli ve akıcı bir dizayna sahip olduğunu belirterek, aracın dizaynının hem şehir içinde hem de tüm zorlu yol koşullarında kullanıma uygun olduğunu anlattı.
Günümüzde 4x4 araçlarının bir şekilde ulaşılmaz olarak görüldüğünü dile getiren Çetin, bunun nedeninin özellikle son 5 yıl içerisinde 4x4 araçların son derece lüks ve olabilecek bütün teknolojik ekipmanlarla donatılması sonucunda fiyatlarının erişilemez seviyeye gelmesi olduğunu savundu.
Çetin, bu noktada; sağlam, güvenilir, modern dizaynıyla öne çıkan, her tür arazide iddialı bir 4x4 çekiş sunan, 100 kilometrede 5,5 litrenin altında yakıt tüketimiyle ekonomik olduğunu ispatlayan ve 135g/km karbondioksit salınımıyla da çevreye saygılı bir araç olan Dacia Duster'ın daha geniş bir kitleyi arazi aracı sahibi yapacağını belirtti.
'Dacia Duster'ı ezber bozacak bir şekilde 4x2 versiyonlarını 29 bin 990 liradan, 4x4 versiyonlarını ise 35 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla Türkiye pazarına sunuyoruz. Dolayısıyla Dacia Duster'ın gelişiyle artık herkes bir arazi aracı, bir 4x4 sahibi olabilir diyoruz'' diye konuştu.
-''TÜRKİYE'YE DAHA FAZLA DUSTER''-
Çetin, Türkiye pazarı incelendiğinde arazi aracı, SUV veya 4x4 olarak tanımlanan araçların yılda yaklaşık olarak 22 bin-25 bin seviyesinde satış gerçekleştiğini anımsatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Dacia Duster için belirlediğimiz hedef öngörüsüyle ilk çalışmalarımızı yaptık. Ancak 2 Mart'ta Cenevre Otomobil Fuarı'nda fiyatlarımızı ve ürün özelliklerimizi pazara sunduğumuzda o kadar yüksek bir ilgiyle karşılaştık ki, bizim ve yetkili satıcılarımızın santralimiz kilitlenme noktasına geldi. Bir günde internet sitemize 100 bin adetlik ziyaret gerçekleşti. Dolayısıyla bize gelen geri bildirimler ve aldığımız ön siparişler Dacia Duster'ın 2010 yılında bizim beklentilerimizin çok daha üzerinde ilgi göreceğini gösterdi.
Dacia Duster için başlangıçta yaklaşık 3 bin adetlik bir hedef koymuştuk. Ancak lansmanın ilk sıcak günlerini yaşadığımız ve ilk müşterilerimizin Duster'larına kavuştuğu bu günlerde Türkiye'de Duster için ilk öngörümüzün çok ötesinde bir potansiyel ve ilgi olduğunu görüyoruz. 2010 yılı sonuna kadar çok daha fazla Duster bulabilmek ve Türkiye'ye getirebilmek için çalışmalara başladık.''
Dacia'nın sadece 7 yıl içinde tek bir modelden komple bir ürün gamına erişen bir marka olduğunu bildiren Çetin, Dacia'nın bütün ürün sunduğu gamda müşterilerin gözünde çok değerli ve arzu edilen bir marka haline geldiğini ifade etti.
-ORTA VADEDE YÜZDE 5 PAZAR PAYI HEDEFİ...-
Çetin, Türk insanının aracı görerek, dokunarak satın almak istediğini, ancak 2 Mart'tan itibaren satışına başladıkları ileri teslimli Duster'a çok yoğun talep olduğunu ve müşterilerin aracı görmeden sipariş verdiklerini belirtti.
''Dacia Duster ilk günlerinde gördüğü merak ve ilgiyi artık biz somut olarak ölçüp görebiliyoruz'' diyen Çetin, Dacia Duster'a çok büyük ilgi ve merakın olduğunu, şu anda bütün konsantrasyonları ile Türkiye'ye daha çok Dacia Duster getirebilmek için çalıştıklarını anlattı.
Orhan Çetin, Dacia'nın 2009 yılında Türkiye otomotiv pazarında 13. marka konumuna geldiğini anımsatarak, Dacia'nın orta vadede yüzde 5'lik bir pazara ulaşabilecek potansiyele sahip bir marka olduğunu ifade etti.
Çetin, ''2010 yılında yüzde 3 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Yani yüzde 5'e adım adım gideceğiz. Sağlam ve emin adımlarla yürüyeceğiz, yüzde 5'e. Bu nedenle 2010 yılında önce yüzde 3 yapalım, 2011 yılında bunu daha ileriye taşıyalım. Orta vadede Dacia'yı Türkiye pazarında ilk 10 marka içerisinde, yüzde 5'li rakamlara ulaşmış bir marka haline getirelim'' diye konuştu.