Elektrikli araçta çığır açacak
INFINITI, yeni konsept spor otomobilini 82'nci Uluslararası Cenevre Motor Show'da gözler önüne serdi.
INFINITI, EMERG-E isimli yeni konsept spor otomobilini 82’nci Uluslararası Cenevre Motor Show’da gözler önüne serdi. INFINITI’nin teknolojik geleceğine ışık tutan yeni konsepti EMERG-E, daha önce hiçbir otomobilin yaratım aşamasında görülmemiş bir yeniliğe de imza atıyor. Avrupa’da geliştirilen ilk Infiniti modeli olma özelliğini taşıyan INFINITI EMERG-E, gelecekteki elektrikli süper spor sınıfın nasıl olacağına ilişkin ipucu veriyor. Ortaya yerleştirilmiş çift elektrik motor (402 hp), otomobilin sadece 4 sn içerisinde 100 km/s’lik bir hıza ulaşmasını sağlıyor.
Infiniti’nin geleceğine ışık tutan yeni konsepti EMERG-E, markanın özgün ve uzun soluklu yüksek performanslı araç üretme yönündeki arayışında yer bulacak çok sayıda yeni teknolojiyi bünyesinde barındırıyor.
İlklerin otomobili: INFINITI EMERG-E
INFINITI EMERG-E, yüksek performanslı motoru ortaya yerleştirilmiş ilk Infiniti spor otomobili olmakla birlikte, segmentinde ilk kez uygulanan tasarım öğeleriyle de markanın tasarım diline yenilik getiriyor. INFINITI EMERG-E aynı zamanda Avrupa’da geliştirilen ilk Infiniti modeli olma özelliğini taşıyor. Orta konuma yerleştirilmiş ikiz 402 hp (300kW) elektrik motorları, bu spor otomobilin sadece 4 sn içerisinde 0-100 km/s’lik bir hızlanma performansı sergilemesini sağlıyor. Bu heyecan verici performansın yanı sıra, yeni konsept şehir içinde 48 km’yi aşan bir mesafede sıfır emisyon ile ilerliyor.
Ayrıca mesafe artırıcı benzinli motor, ikiz elektrikli motor ile birlikte çalıştığında sadece 55g/km CO2 emisyonu sunuyor. 3 silindirli menzil artırıcı motorun da devreye girmesi ile toplam menzil 500 km’ye çıkıyor. Zarif bir ipek elbise içerisinde boy gösteren 400 vahşi at.
Tam bir süper spor otomobil olan INFINITI EMERG-E 4.464m’lik uzunluğunda kompakt bir gövdeye sahip. İki koltuklu kabini bulunan INFINITI EMERG-E; bir çift elektrikli motor, lityum iyon akü paketi, dört adet invertör ve üç silindirli menzil arttırıcı içten yanmalı motor ve bir yakıt deposunu mucizevi bir şekilde bünyesinde barındırıyor. Tüm bu parçalar Infiniti’nin seçkin tasarımının bir sonucu olan aerodinamik ve hafif yapıdaki gövdede sunuluyor. Infiniti’nin Yaratıcı Ekip Lideri Shiro Nakamura modelle ilgili olarak şunları dile getiriyor: “Bu otomobil sadece çekici bir tasarıma değil aynı zamanda dinamik ve güçlü bir yapıya sahip. Motoru orta konumda olan araçlar genellikle daha kaba bir yapıya sahipken, INFINITI EMERG-E’nin gövdesi, tekerlekler üzerinde süzülen bir ipek kumaş parçası kadar zarif”.
İngiliz Hükümeti’nin gelişimini desteklediği ilk otomobil Avrupa’da içten yanmalı motorların emisyonunun yasaklandığı şehir sayısı gün geçtikçe artıyor. Çevreci konseptte çalışmalarını sürdüren Infiniti de EMERG-E konsepti ile doğa dostu otomobil geliştirme konusunda yeni bir yol çiziyor. Bu model Avrupa’da geliştirilen ilk Infiniti modeli olmasının yanı sıra İngiltere Hükümeti’nin teknoloji sponsorluğunda geliştirilen ilk model olma özelliğini de taşıyor. Bu yenilikçi yaklaşım, düşük karbon emisyonu sağlayan araç sayısını hızla artırmayı amaçlayan İngiltere Hükümeti Teknoloji Strateji Kurulu tarafından yürütülüyor.
INFINITI EMERG-E gibi projeler, yeni teknolojileri sunma konusunda öncü oldukları sürece, kısmi bir finansmandan faydalanabiliyor. Infiniti de tam olarak bu yenilikçi teknolojileri destekliyor. Infiniti’nin Ürün Araştırma ve Geliştirme Departmanı Genel Müdürü Francois Bancon bunun geleceğin spor otomobillerine yönelik yeni bir düşünme biçimi olduğunu söylüyor.
Bu gelişme, bir taraftan markayı yeni modeller geliştirme yönünde önemli ölçüde motive ederken diğer taraftan projeye uluslararası bir boyut kazandırıyor. İngiltere hükümeti
Teknoloji Strateji Kurulu (TSB)
tarafından desteklenmesi, Infiniti’ye çeşitli kuruluşlarla birlikte yeni teknolojilere erişme ve bunlar üzerinde çalışma imkanı veriyor. Bu kuruluşlar arasında, üniversitelerin, tedarikçi firmaların ve orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) yer alması, gelişimin bu yönünün daha kapsamlı hale gelmesini ve INFINITI EMERG-E konusundaki kararlılığın artmasını sağlıyor.
INFINITI EMERG-E Konseptinin en önemli özelliği, daha önce denenmemiş teknoloji ve yöntemleri (TSB fonu alabilmenin temel şartı) bünyesinde barındırması. İşbirliği içerisinde olan diğer firmalar tarafından sunulan çeşitli ürünlerin kullanılması TSB girişiminin önemli bir parçasını teşkil ediyor. Se tördeki farklı ekonomilerin gelişimini desteklemek amaçlı bu konumlandırma sayesinde elektrik motorlarına menzil sağlamaya yönelik kullanılan içten yanmalı motor teknolojisinde partner olarak Lotus firması ile birlikte çalışılmış.
Infiniti’nin tasarım dili heyecan verici yeni bir boyuta taşınıyor
INFINITI EMERG-E markanın tasarım dilini heyecan verici yeni bir boyuta taşıyor ve bu dili ilk kez motoru orta konuma yerleştirilmiş bir spor otomobilde kullanıyor. Infiniti Yaratıcı Ekip Lideri, Shiro Nakamura aracın tasarımı ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Uzun bir kaput, kısa arka güverte ve geniş bir yatay hareket kapasitesine sahip FX modeli bu anlamda Infiniti’nin tasarım diline iyi bir örnek teşkil ediyor. Ancak motorun orta konuma yerleştirilmesi, tasarımda farklı bir yaklaşım gerektiriyor ve araca kamayı andıran bir yapı kazandırılmasını gerekli kılıyor. Motoru ortaya yerleştirilmiş bir otomobil üretmek Infiniti’nin orijinal planında veya tasarım felsefesinde daha önce hiç yer almadığından bu durum oldukça zorlayıcıydı. Motorun orta konumda yer aldığı bir otomobil tasarlamak her ne kadar heyecan verici görünse de ağırlık dağılımı ve yerleşim düzeni konusunda pek çok sınırlamayı da beraberinde getiriyordu. FX ve Essence modellerinde, Infiniti’ye özgü bir görünüm ve oran oluşturmuştuk. Önceki modellerde kullandığımız mevcut oranların ötesine geçmemiz gerekiyordu ve bu da bizim için iyi bir deneyim olacaktı.
Bu deneyim Japonya, İngiltere ve California'daki Infiniti stüdyolarından gelen üç adet çeyrek ölçekli model teklifi ile başladı. California stüdyosunda çalışan Infiniti tasarımcısı
Randy Rodriguez’in tasarımı
birinci oldu ve bu tasarım Nissan Tasarım Avrupa’nın Paddington stüdyosunda tam boyutlu kil model olarak inşa edildi. Amaç, markanın karakteristik uzun burnunu arkadaki daha ağır hacimle birleştirirken “Infiniti’nin duygusal akışı” olarak tanımladığım özelliğini korumaktı. Otomobilin sahip olduğu gücünü tam olarak gösterebilmesi için zarif ancak dinamik bir görünümde olmasını istedik. Motoru orta konumda olan araçlar genellikle daha kaba bir yapıya sahipken, INFINITI EMERG-E tekerlekler üzerinde süzülen bir ipek kumaş parçası kadar zarif.”
INFINITI EMERG-E’in karakteristik özelliklerinden bir tanesi de farları. Aracın belirgin farlarının yanı sıra gece ve gündüz saatlerinde dikkat çeken hilal şeklindeki LED aydınlatmaları karakterinin önemli bir parçasını oluşturuyor. İlk olarak ETHEREA konseptinde kullanılan bu tasarım öğesi, Infiniti'nin tasarım geleceğine ışık tutuyor. Farların ve kaş şeklindeki led’lerin mükemmel bir şekilde bir araya getirilmesi, Infiniti’nin üstün zeka yaklaşımını destekliyor. Çift Kemer yapısına sahip ızgarası da INFINITI EMERG-E’ın biçimli arka kanatlarının akıcı tasarımını taşıyor. Yatay bir şekilde gerilmiş, alçak, geniş ve daha kaslı bir yapıya sahip olan INFINITI EMERG-E, likit gümüş gövde boyası sayesinde Infiniti’nin yapısını ve akıcı hatlarını daha dikkat çekici hale getiriyor.