Ford, Koç ailesiyle 50.ılı kutlayacak

Ford, Koç ailesiyle 50.ılı kutlayacak

Ford Ailesi’nin üçüncü kuşak temsilcisi Bill Ford, Ford Otosan’ın 50. yılı kutlamaları için Türkiye’ye geldi.

Ford Ailesi’nin üçüncü kuşak temsilcisi Bill Ford, Ford Otosan’ın 50. yılı kutlamaları için Türkiye’ye geldi. Bill Ford “Koç Ailesi’yle gelecek 50 yılı kutlamak için buradayız. Yatırımlarımız sürecek” dedi

Koç Holding’in kurucusu merhum Vehbi Koç tarafından kurulan, Ford ve Koç ailelerin iş birliğiyle gelişen Türk otomotiv sanayiinin en büyük üreticisi Ford Otosan, Türkiye’de üretime başlamasının 50’nci yılını kutluyor. Kutlama kapsamında Koç Holding Şeref Başkanı ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç’un davetlisi olarak Ford Motor Company’nin Yönetim Kurulu Başkanı Bill Ford ailesi ile birlikte Türkiye’ye geldi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Yönetim Kurulu Üyesi Ali Koç ve her iki şirketin üst düzey yöneticileriyle birlikte ekonomi gazetecileriyle öğle yemeğinde sohbet toplantısı düzenleyen Bill Ford’un ilk mesajı “Türkiye’de büyüyeceğiz” oldu. Koç Holding ile dünya otomotiv sektörünün en uzun soluklu ortaklıklarından birini kurduklarını kaydeden Bill Ford “Biz geçmiş 50 yılı değil, gelecek 50 yılı kutlamak için buradayız. Yatırımlarımız devam edecek. Çok önemli planlarımız olacak” diyerek Türkiye’nin geleceğine duyduğu güveni belirtti.

TÜRKİYE EVE GELMEK GİBİ

Bill Ford, Ford Otosan’ın dünya otomotiv tarihindeki en uzun süreli ve en başarılı iş ortaklıklarından biri olduğuna dikkat çekti. Ailesinin ve şirketinin Türkiye ile olan güçlü bağlarından dolayı Türkiye’ye gelmenin eve gelmek gibi olduğunu belirten Bill Ford, Koç ve Ford ailelerinin arasındaki ilişkinin 80 yıldan fazlaya uzandığını belirtti. Ford “İş hayatında çok az ortaklık 80 yıl sürer. Bizim ortaklığımız sadece ayakta kalma çabası içinde değil büyüyor da. Ford içinde bu ortaklığın değeri ve önemi artıyor. Ford Otosan ve Türkiye Ford için büyük değer taşıyor” dedi.

BURADAN BESLENİYORUZ

Bill Ford, şunları söyledi: “Kocaeli Fabrikası’nda üretilen Transit’in ve Connect’in yakaladığı ihracat başarısı ve dünya çapındaki küresel performansı gurur verici. Ford olarak sahip olduğumuz yenilikçi yaklaşım vizyonunda Türkiye’den büyük ölçüde besleniyoruz. Ford Otosan, iki ülke arasındaki ortaklığın en önemli kazanımlarından biridir. Yıllar önce temelleri atılmış bu ortaklığın bugün bu noktaya gelmiş olmasından büyük mutluluk duyuyorum. Koç ailesine ve Ford Otosan’a duyduğumuz güven ve inançla, işbirliğimizin uzun yıllar süreceğini biliyorum.”

New York’ta Connect’i taksi olarak görüyoruz

“Yeni ürün müjdesi var mı” sorusuna Bill Ford ‘yok’ dedi, ama aslında Ford Otosan’ın Ford Motor’un içindeki öneminin arttığını belirterek ipuçlarını da verdi. Connect’in ABD’deki satışlarından memnun olduklarını da kaydeden Bill Ford “New York’ta taksi olarak görmekten mutluyuz” dedi.

Türk otomotiv sektöründeki ilkleri

• İlk otomotiv montaj fabrikası.

• İlk otomobil üretimi.

• İlk Türk seri otomobili (Anadol, 1967).

• İlk Türk dizel motoru (ERK, 1986).

• İlk yerlileştirme çalışmaları ve Türk yan sanayinin geliştirilmesi.

• İlk Ar-Ge merkezi.

• İlk ihracat.

• Otomotivin anavatanı, ABD’ye ilk ihracat.

• 5 kıtada 60’dan fazla ülkeye ihracat.

• Kuruluşundan beri yaklaşık 2.5 milyar Dolar’lık yatırım ile Türkiye’nin en büyük yatırımlarından biri.

• Ürettiği ürünler ile Avrupa ve ABD’de alınan ‘Yılın Ticari Aracı’ ödülleri.

Mustafa Koç: 3 kuşaktır devam eden işbirliği gelecek kuşaklarda da sürecek

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Ford ile işbirliğinin 82’nci yılı birlikte üretimin 50’nci yılı olduğunu belirterek “Üç kuşaktır süren köklü ilişki dördüncü ve sonraki kuşaklarda da devam edecek” diye konuştu. Ford Otosan’ın 50 yıllık tarihinin aynı zamanda Türkiye otomotiv sektörünün de tarihi olduğunu söyleyen Mustafa Koç, “Türkiye’de otomotiv endüstrisinin Ford Otosan ile başladığını görmekten büyük bir onur duyuyoruz” dedi. Koç, şunları söyledi: “Ford Otosan, iki büyük vizyonerin, Henry Ford ve Vehbi Koç’un önderliğiyle kuruldu. Onların tutkusu ve inancı, Ford Otosan’ı bugünlere getiren en önemli itici güç oldu. Ford Otosan’ın başarısı, Türkiye endüstrisinin başarısıdır. Ford Otosan bu 50 yılda, Koç Holding’in amiral gemilerinden biri olarak ülkemizin otomotiv sanayinin dönüşümü ve gelişimine birçok konuda ilklere imza atarak öncülük etmiştir. Gelecek yıllarda da Ford Otosan’ın nice başarılarına şahitlik yapacağımızdan hiçbir kuşkum yoktur.”

Elektrikli otoda müşteri yolda kalmak istemiyor

Son dönemde sıkça konuşulan elektrikli otomobil konusunda da Bill Ford “Yıllar içinde öğrendiğimiz birşey var; müşteriler rahatsız bir durumla karşı karşıya kalmak istemiyorlar. Ford’un bahsettiği konu, araç kullananların benzin alır gibi elektrikli araçlarını da hızla ve her yerde şarj etmek istediğine yönelik. Ford bunun için şarj istasyonlarının hızla yayılmasına, gerek işyerlerinde gerek AVM’lerde şarj istasyonlarına ihtiyaç olduğunu dile getirdi. Ancak Ford elektrikli otomobile önem vermektedir ve gelişmelerden heyecan duyuyoruz. Dünyadaki enerji şirketleriyle birlikte çalışmalar ve işbirliği sürüyor. Ancak hükümetlerin seri üretim için çalışmalar yapması gerekiyor” diye konuştu.

İngiltere üretimi Kocaeli’ye geliyor

Ford Avrupa Başkanı John Fleming, soruları yantılarken İngiltere’deki Transit minibüs üretiminin Türkiye’ye kaydırılıp kaydırılmayacağıyla ilgili şunları söyledi: “İngiltere’de 2 yıl önce kamyonette devam ancak diğer üretimin Türkiye’de yapma kararı almıştık. Bu konuda gerekli görüşmeler yapıldı ve çalışmalar sürüyor.”

İşbirliği, Vehbi Koç’un 1928’de Ford acenteliğiyle başladı

Koç Holding’in kurucusu merhum Vehbi Koç, 1926’da Ankara Ticaret Odası’na ‘Koçzade Ahmet Vehbi Ticarethanesi’ adıyla kayıt yaptırır. Bir yıl sonra Oda İdare Heyeti Başkanlığı’na seçilir. Aklında, otomobil ticareti de yapmak vardır. Babasını razı edene kadar aralarında bir hayli tartışma geçer. Babası sonunda, izin vermezse çok kırılacağını görür ve ‘evet’ demek zorunda kalır. Vehbi Koç 1928’de Ford acenteliğini açar. Bu acentelik, 1959’de Otosan’ın kuruluşu ile ‘Türkiye otomotiv tarihine damgasını vuracak yeni bir dönemin de başlangıcı olur.

50 yıl böyle yol aldı

• 1959 yılında Otosan kuruldu.

• 1960’da üretim Ford Consul ve Ford Thames montajı ile başladı.

• 1965’te D1210 kamyon üretildi.

• Türkiye’nin ilk binek otomobili Anadol, 1966’da üretilrdi.

• 1967’de Transit üretimi başladı.

• İnönü Fabrikası’nda üretim 1982 yılında başladı. • İlk Ford Taunus hattan 12 Eylül 1985 günü indirildi.

• 1993’te Escort araçların üretimine başlandı.

- 3 Ekim 1997’de hisseleri eşitlendi ve Ford Otosan ortaya çıkmış oldu.

- 1997’de ‘Yeni Kocaeli Üretim Sahası projesi 650 milyon dolarlık yatırımla gerşekleştirildi. Türkiye’nin yaşadığı ekonomik krize denk gelse de 2001’de hizmete girdi.

- Ocak 2002’de Transit Connect seri üretimine başlandı. Sadece 6 ay sonra ihracatı başladı. Aynı yıl, Ford Otosan ileriki yıllarda da devam ettireceği pazar liderliğini 24 bin 171 adet araç satışıyla ilk kez elde etti.

- 2009’da Transit Connect’in otomotivin anavatanı ABD’ye ihracatı başladı.

50 yılda 18 milyar $ ihracat

50 yıllık toplam üretim adedi: 2.4 milyon adet

50 yılda sağlanan toplam istihdam: 21.500 kişi

50 yıllık toplam ihracat cirosu: 18 milyar dolar

50 yıllık ciro: 38 milyar Dolar

50 yılda ihracat yapılan pazar sayısı: 80

50 yıllık toplam satış adedi: 2.5 milyon adet


Star