Garanti Bankası Genel Müdürü Erbil:

Garanti Bankası Genel Müdürü Erbil:

"Ekonomide çok ciddi aktivite var. Araştırma birimimizin 3. çeyrek büyüme tahmini yüzde 8’in üzerinde. Yılın tamamında ise yüzde 6’lık bir büyüme bekliyoruz. Alınan tedbirler ekonomiyi canlandırma konusunda süper çalıştı"- "(Türkiye ile ABD arasında vize

İSTANBUL (AA) - Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, ekonomide çok ciddi aktivitenin olduğunu belirterek, "Bizim araştırma birimimizin 3. çeyrek büyüme tahmini yüzde 8’in üzerinde. Yılın tamamında ise yüzde 6’lık bir büyüme bekliyoruz. Alınan tedbirler ekonomiyi canlandırma konusunda süper çalıştı." dedi.

Erbil, Garanti Bankası'nın yeni hizmet modelini tanıtmak amacıyla düzenlenen toplantıda gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Türkiye ile ABD arasında vize işlemlerinin askıya alınmasının ekonomiye etkisinin ne olacağına ilişkin soru üzerine Erbil, "Yapılan açıklamalar durumun belli bir ivedilikle, rasyonellik ve iyi niyet kapsamında çözüleceği yönünde. Alınan kararlar sert. Rasyonel bir diplomatik yaklaşımla en kısa zamanda sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Bu konu çözüldüğü takdirde piyasalara etkisinin kalıcı ve negatif olacağını düşünmüyorum. An itibarıyla bu sorun ne zaman çözülür en ufak bir fikrim yok. Çoğu insan da bu konuda net bir fikir beyan edemez. Aklıselimle çözülmesinden yanayız." diye konuştu.

Erbil, piyasanın dün verdiği tepkinin sert olduğunu, bu sabah itibarıyla biraz daha yumuşak bir güne başlandığını belirtti.

Türkiye'nin son iki yıldır fazlaca testten geçtiğine dikkati çeken Erbil, bankacılık sektörünün bunlara ne kadar güçlü ve başarılı reaksiyon gösterdiğini herkesin gördüğünü vurguladı.

Erbil, bankacılık sektörünün bundan daha ciddi şoklara karşı gerekli yabancı para likiditesine sahip olduğunu ve bugün itibarıyla Garanti'nin 12 milyar dolarlık likiditesinin bulunduğunu söyledi.

Sektörün likiditesinin sağlam olduğunun, bununla ilgili herhangi bir endişe ve sıkıntının sektörde olmadığının altını çizen Erbil, "Türk bankacılık sektörünün sermaye yeterlilik oranları belki de son dönemlerin en yüksek seviyelerindedir. Bugün itibarıyla bankamızın solo sermaye yeterlilik oranı yüzde 19’lara varmıştır. Konsolide olarak baktığımızda oran yüzde 17’nin üzerindedir. Sektör ortalaması da yüksektir." diye konuştu.


- "Büyümede 3. çeyrekte yüzde 8'in üzeri görülür"


Fuat Erbil, Türkiye ekonomisinin büyümesine ilişkin soru üzerine ,"Ekonomide çok ciddi aktivite var. Bizim araştırma birimimizin 3. çeyrek büyüme tahmini yüzde 8’in üzerinde. Yılın tamamında ise yüzde 6’lık bir büyüme bekliyoruz. Alınan tedbirler ekonomiyi canlandırma konusunda süper çalıştı. Bu sadece ticari aktivitede değil, tüketicinin aktivitesi ve güveni anlamında da ciddi canlanma görüldü."

Büyümenin kompozisyonuna ilişkin bir soru üzerine Erbil, büyümeye farklı alanlardan katkı geldiğini, ihracatın ve turizmin destek verdiğini söyledi.

Erbil, turizm sezonunun beklenenden iyi geçtiğini ancak hala yurt dışı yatırım akımında geçmiş yıllar dinamiğine kavuşulmadığına ve yatırımın büyümeye katkısının istenilen düzeyde olmadığına dikkati çekti.

Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli kredilere ilişkin soru üzerine Erbil, "KGF destekli ekonomiyi canlandırma programının işlevliği sadece ekonomik anlamda değil, moral anlamında da başarılı oldu. Kullanılan limitlerin geri ödemeleri başladı. İlk sinyallere göre geri ödemelerin performansı diğer kredilerdeki sorunlu kredilerinden farklı değil. Dolayısıyla KGF kredilerinin doğru yerlere ve doğru müşterilere gittiğini düşünüyoruz. Boşalan limitlerin yeniden kullandırımı gündeme gelebilir." dedi.

Erbil, bankaların aktif kalitesi anlamında sorunlu kredi oranlarının (NPL) artışının geçmiş yıllara göre yavaş olduğunu dile getirdi.

Bunun da iyi bir gelişme olarak değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Erbil, şu anda KGF kapsamanda 200 milyar liralık bir bir kullandırımın söz konusu olduğunu söyledi.


- "Kredi büyümemiz yüzde 21-22 olur"


Fuat Erbil, kurumlar vergisinin finans sektöründe 2 puan artırılmasına ilişkin soru üzerine "Bu gelişme bizim için sürpriz oldu. Böyle bir şey beklemiyorduk. Sonuçta alınması gerekli olan bir kararmış ve alındı. Biz de basiretli tüccar olarak riayet etmeye devam edeceğiz. Bankamıza etkisi 150 milyar lira olacaktır. Bu yıl için karımız 150 milyar lira eksilecek. Sonuçta bu vergi devletimize gidecek." ifadelerini kullandı.

Garanti'nin kredi büyümesine ilişkin soruya Erbil, "Bu yılın dokuz ayında kredi büyümemiz yüzde 20’ye yaklaştı. Kredi verme iştahımız tamdır. Bu yılın tamamında kredi büyümemizin yüzde 21-22 olmasını tahmin ediyoruz." şeklinde cevap verdi.

Erbil, Ferit Şahenk’in Yönetim Kurulu Başkanlığından ayrılmasına yönelik soru üzerine, "Ferit Bey'in bankamızdan ayrıldığını düşünmüyorum. O hep bizim onursal başkanımız olarak kalacak. Bizden kopması ya da gitmesi diye bir şey yok." dedi.

"ABD Merkez Bankası'nın (Fed) aralık ayındaki olası faiz artışının piyasalara etkisi ne olur?" sorusuna Erbil, Fed'in faizleri aralıkta artıracağının piyasada beklenmesinden dolayı faiz artışlarının çok ciddi anlamda sıkıntı yaşatacağını söyledi.

Gelişmekte olan piyasalar açısından likiditenin hızı ve haciminin ne olacağının takip edilmesi gerektiğine dikkati çeken Erbil, "Bugüne kadar bu gayet iyi idi. Likidite hala var. Bunun miktarı belirleyici olacaktır." ifadesini kullandı.


- "Gişesiz bankacılık dönemi"


Erbil, yenilikçi ürün ve hizmet yaklaşımıyla, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı odağına koyan Garanti'nin ürün ve servislerindeki dijitalleşme sürecini şubelerdeki değişimle bütünleştirerek yeni hizmet modelini hayata geçirdiğini söyledi.

Garanti'nin Türk bankacılık sektöründe de yeni bir dönemi ifade eden yeni hizmet modeli kapsamında, tüm Garanti şubelerinin "dijitalleşme" ekseninde müşterilerin her türlü hizmeti tek bir noktadan, en hızlı ve kolay şekilde alacağı yenilikçi bir yapıya büründüğünü ifade eden Erbil, yeni hizmet modeliyle neler hedeflediklerini şöyle anlattı:

"Yeni hizmet modeli ile ulaşmak istediğimiz sonuçları şöyle özetleyebilirim. Bu modelde 'tek noktada hizmet' yaklaşımıyla donanımlı, birçok alanda hizmet verebilen çalışanlarımızla, müşterimize verdiğimiz hizmetin kalitesini ve hızını artırıyoruz. Bunlarla beraber, mobiliteyi artırıyoruz; sadece şubede değil her yerde hizmet verebiliyoruz. Ayrıca, tüm iş süreçlerimizi ve operasyonumuzu sadeleştiriyoruz, dijitalleştiriyoruz. Temel stratejimizin önemli bir bileşeni olan çalışanlarımız da, sahip olduğu yetkinlikler ve artan donanımlarıyla projenin önemli bir parçası ve tamamlayıcısı."

Erbil, Garanti'nin yeni uygulamasının Türk bankacılık sektöründe şube bankacılığında iş yapış şeklini değiştireceğini ve bundan sonra gişesiz bankacılık döneminin başlayacağını ifade etti.

Gelecek yıl sonunda tüm şubelerin yeni hizmet modeline geçeceği bilgisini veren Erbil, bu sistemin çalışan sayısı anlamında bir tasarruf sağlama amacının bulunmadığını söyledi.

Erbil, beş iş gününde tüm Garanti şubelerine 1 milyon müşterinin geldiğini ve 1,5 milyon civarında işlem yapıldığını belirtti.

Her yıl nette 800-900 bin yeni müşteri kazandıklarını ifade eden Erbil, 5,6 milyon dijital müşteriye sahip olduklarını dile getirdi.

Erbil, yeni hizmet modelinin ortalama şube başına maliyetinin 200 bin TL olduğunu, toplam maliyetin ise 200 milyon lira civarında olabileceğini sözlerine ekledi.


- "Yepyeni bankacılık deneyimi yaşatacağız"


Garanti Bankası'nın Teknoloji ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüsnü Erel de yeni hizmet modelinin Garanti Bankası için çok büyük bir değişimi ifade etiğini söyledi.

Hizmet yapısından, iş yapış şekline,şubenin tasarımına kadar her alanda yeni teknolojileri entegre ederek yaptıkları yeniliklerle Garanti şubelerini geleceğe taşımayı hedeflediklerini belirten Erel, "Proje kapsamında halihazırda 65 şubemizin dönüşümünü tamamlayarak müşterilerimize yepyeni bir bankacılık deneyimi yaşatmaya başladık. Tüm şubelerimizin hızlı bir şekilde yeni konseptimizle hizmet vermesini hedefliyoruz." dedi.

Erel, yeni hizmet modeliyle ilgili şunları kaydetti:

"Yeni hizmet modeliyle birlikte, 'müşteri neredeyse orada hizmet' prensibiyle müşterimize gerek şubede, gerek dijital kanallarda veya proaktif olarak gerçekleştireceğimiz ziyaretlerle, tek noktadan hızlı ve kaliteli bir şekilde hizmet vereceğiz. 5,6 milyon kullanıcın aktif olarak kullandığı dijital kanallarımızı artık şubelerimizdeki müşterilerimize de daha iyi anlatmak, kolaylıklarını göstermek için dijital yönlendirme sorumlularımız bulunuyor. Ayrıca, çalışanlarımızın müşterilerimize her yerde hizmet verebilmeleri için tablet bankacılığında önemli geliştirmeler yaptık.

Bu sayede müşterilerimiz artık işlemlerinin sonunda sayfalarca doküman imzalamak yerine, şubede bulunan tabletler üzerinden veya kendi cep telefonlarından internet bankacılığı ortamına giriş yaparak onay sürecini hızlı ve kolayca tamamlayabilecek. Proje kapsamında şubelerimizde banko düzeni kalkarken, her müşterimizin tek noktadan oturarak hizmet alacağı bir yapı oluşturduk. Dijitalleşmenin getirdiği hız ve kolaylıkların şubelerimizde de en üst seviyede yaşanacağı yeni hizmet modelinin hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum."

AA

Kaynak:Haber Kaynağı