GRAFİKLİ - Türkiye'nin "haritacısı" gözünü dünyaya dikti

GRAFİKLİ - Türkiye'nin "haritacısı" gözünü dünyaya dikti

Sokak sokak Türkiye'nin haritasını çıkaran, Google ve Yandex gibi dünya devlerine de harita sağlayan yerli sermayeli yazılımcı Başarsoft, küresel marka haline gelmek için stratejik iş ortaklıkları yapmayı hedefliyor- Başarsoft Genel Müdür Yardımcısı Daban

ANKARA (AA) - MUHAMMED ALİ GÜRTAŞ - Sokak sokak Türkiye'nin haritasını çıkaran, Google ve Yandex gibi dünya devlerine de harita sağlayan yerli sermayeli yazılımcı Başarsoft, küresel marka haline gelmek için stratejik iş ortaklıkları yapmayı hedefliyor.

Şirketin Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Dabanlı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Başarsoft'un hedefinin çalışan, sürdürülebilir sistemler kurarak dışa bağımlılığı en aza indirmek olduğunu söyledi. Dabanlı, "Şirketimizin cirosunun yüzde 90'ı bize ait katma değerli ürün ve servislerden geliyor. Türkiye’deki hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizi düşünüyoruz. Sıra ülkemizin yazılımdaki başarısını dünyaya taşımaya geldi." dedi.

Başlangıçta Google ve Yandex'in Türkiye'deki haritaları yabancı şirketlerden temin etmeye çalıştığını ancak daha sonra kendileriyle çalışmaya başladıklarını belirten Dabanlı, Türkiye'deki mahalle ve köylerin tamamını kapsayan Başarsoft haritalarında 10 milyondan fazla kapı numarası, 400'ün üzerinde farklı kategoride yaklaşık 2,5 milyon yer bilgisi, 4 milyondan fazla bağlantı bilgisiyle 770 bin kilometre yol yer aldığını anlattı. Dabanlı, "Haritalama konusunda Batı'nın gerisinde değiliz. Hatta bu işe sonradan girdiğimiz için bize göre 15-20 yıl öncesinin yöntemlerini kullanan ve maliyetler yüzünden teknoloji güncellemesinde yavaş kalan yabancı rakiplerimizden daha avantajlıyız. Bizim sistemlerimiz çok daha hızlı, kolay ve ulaşılabilir. Bu yüzden yurt dışındaki iş fırsatlarını kesinlikle değerlendirmek istiyoruz." diye konuştu.

Dabanlı, özellikle afet yönetimi, akıllı şebeke ve şehirler alanında küresel marka haline gelmek için stratejik iş ortaklıkları yapmaya hazır olduklarını belirtti.

İlk yurt dışı projelerinin Medine Belediyesi için yaptıkları uçtan uca haritalama işi olduğunu hatırlatan Dabanlı, "Yavaş yavaş dünyaya yayılıyoruz. Gelirlerimizin yaklaşık yüzde 15'ini yurt dışından elde ediyoruz. Üç yıl içinde bunu yüzde 50'ye çıkartmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Dabanlı, Suudi Arabistan, Arnavutluk, Irak gibi ülkelerdeki çalışmalara ek olarak ABD, Avrupa, Balkanlar, Fas, Güney Afrika ve bazı Körfez ülkelerinde proje bazlı ortaklar edindiklerini söyledi. Dabanlı, "Bu sene ABD'de ofis açıyoruz, Genel Müdürümüz Alim Küçükpehlivan şu an orada. Dünyada belirli bir seviyeye gelebilmek için Silikon Vadisi'nde yer almanız gerekiyor." değerlendirmesini yaptı.

- "Şube nerede açılmalı, çöpler nasıl toplanmalı"

Dabanlı, Başarsoft'tan önce Türkiye'de sokak haritalarının sadece belli şehirleri kapsayan turistik rehberlerle kısıtlı olduğunu hatırlatarak, Edirne'den Hakkari'ye aynı kalitede çalışmayı ilk defa kendilerinin yaptığını ifade etti. Dabanlı, şöyle devam etti:

"Ülkemizde büyük bir ihtiyaç olduğu için A'dan Z'ye, sokak sokak Türkiye'nin haritasını çıkardık. TÜİK'ten aldığımız demografik bilgilerle çalışmalarımızı eşleştiriyoruz. Uydudan alınan görüntüler sadece bir katman sunarken bizim hazırladığımız haritalarda güncel sokak cadde isimlerinden trafiğin akış yönüne, kapı numaralarından önemli yerlerin konumunda kadar her türlü ayrıntıyı bulabiliyorsunuz."

Elektrik, doğalgaz, su, telekomünikasyon, ulaşım, hizmet, güvenlik, finans, perakende satış ve sağlık gibi pek çok sektörden özel şirketlerin ve kamu kurumlarının planlama yaparken Başarsoft'un hazırladığı ve periyodik kontrollerle güncel tuttuğu yazılımları kullandığını anlatan Dabanlı, haritaların sadece bir basamak olduğunu söyledi. Dabanlı, "Fiber kablo döşeyen operatörler hizmet götüreceği bölgeyi nasıl seçmeli? Bankalar veya marketler nereye şube açmalı? Elektrik dağıtım şirketleri hat planlamasını nasıl yapmalı? Belediyeler çöp toplama noktalarını, rotayı ve zamanlamayı nasıl belirlemeli? Kargo, su, servis şirketleri güzergahlarını nasıl iyileştirmeli? Sigorta firmaları riskleri hesaplayabilmek için nasıl hareket etmeli? Bunların cevabını alabilmek ve verimliliği artırabilmek için işin başında ihtiyaçlarınıza uygun bir haritanız olmalı. Neyin, nerede olduğunu bilmezseniz ikinci aşamaya geçemezsiniz. Hizmet verdiğimiz kurumlar başarılı planlamayla milyarlarca liralık tasarruf yapabiliyor." ifadelerini kullandı.

- "Hindistan'ın önünde anılmamız gerekir"

"Türkler yazılım konusunda başarılı" dedirtmek için en az beş büyük markanın yurt dışında bilinir hale gelmesi gerektiğini savunan Dabanlı, inşaat sektörünün uluslararası başarısının bir benzerine bilişim sektörünün de ulaşabilmesi için devlet desteğinin kapsamının genişletebileceğini belirtti.

Türkiye'deki zengin iş adamlarının tıpkı ABD'de olduğu gibi servetlerinin bir kısmını yazılım sektörüne yatırmalarını öneren Dabanlı, “Aslında Türkiye'nin yazılımda Hindistan'ın önünde anılması gerekir. Hindistan'da yüzlerce insan tarafından yapılan işleri Türkiye’de daha az insanla, daha hızlı ve kaliteli yapabiliriz. Bizim insanımız kadar hızlı düşünüp iş yapan yok. Yazılımı çok hızlı geliştirip teknolojiye entegre edebiliyoruz. Doğru işleyen bir yatırımcı-girişimci kültürü oluşturabilirsek, zamanla Türkiye de bilişimde marka ülkelerden birisi olur." değerlendirmelerinde bulundu.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı