İlk altı ayın en çok tercih edilen markası
Yeni yılın 6 ayında toplam otomotiv pazarının lideri ve Türk tüketicisinin tercihi 64.053 adet ile Fiat markası oldu
Tofaş bünyesindeki Fiat, 2011 yılının Ocak-Haziran döneminde toplamda 64.053 adet binek otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirerek Türkiye'nin en çok tercih edilen otomotiv markası oldu. Bu yılın ilk 6 aylık döneminde binek otomobil+hafif ticari araç satışlarını % 60 oranında artıran Fiat, ulaştığı % 15.2'lik payla da toplam ulusal pazardaki liderliğini sürdürdü.
Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, yılın ilk yarısına ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede, Fiat olarak pazarın üzerinde bir performans sergilediklerini belirterek, "Ocak-Haziran 2011 döneminde binek otomobil, hafif ticari araç pazarlarının yanı sıra toplam pazarın çok üzerinde bir büyüme gösterdik. İlk 6 ayda binek otomobil satışlarımız özellikle Fiat Linea modelinin başarılı performansıyla % 78 artarken, hafif ticari araç satışlarımız ise yoğun talep gören Yeni Fiat Doblo, Fiat Doblo Classic ve Fiat Fiorino modelleri sayesinde % 46 oranında artış gösterdi. Binek otomobil ve hafif ticari araçtan olaşan toplam satışlarımız da aynı dönemde % 60 oranında yükseldi" dedi.
Okan Baş, Fiat'ın Türkiye binek otomobil+hafif ticari araç toplam pazarının lideri olduğunu vurgulayarak, "İlk 6 aylık toplam pazarda % 15.2'lik payla Türk tüketicisinin en çok tercih ettiği marka olma gururunu yaşıyoruz. Ayrıca, aynı dönemde ulaştığımız % 26'lık payla hafif ticari araç pazarının tartışmasız lideri olarak yolumuza devam ediyoruz" diye konuştu.
Fiat'ın binek otomobil satışları % 78.4, hafif ticari araç satışları da % 46.6 arttı
Fiat, Ocak-Haziran 2011 döneminde 29.970 adedi binek otomobil, 34.082 adedi ise hafif ticari araç olmak üzere toplamda 64.053 adetlik toplam satış gerçekleştirdi. Fiat, 2011 yılının ilk 6 aylık döneminde, binek otomobil satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre % 78.4 gibi oldukça yüksek bir oranda artırmayı başardı.
Aynı dönemde Fiat, hafif ticari araç satışlarını ise % 46.6 oranında artırdı. Fiat'ın Ocak-Haziran 2011 döneminde binek otomobil+hafif ticari araç toplam satışları ise geçen yılın aynı dönemine göre % 60 oranında bir artışa imza attı.
Hem toplam pazarın hem de hafif ticari araç pazarının tartışmasız lideri
Fiat, 2011 yılının ilk 6 aylık döneminde ulaştığı toplam satış rakamıyla binek otomobil+hafif ticari araç toplamından oluşan ulusal pazarda Türkiye'nin en fazla tercih edilen markası olduğunu bir kez daha gösterdi. Fiat, binek otomobil+hafif ticari araç toplamından oluşan ulusal pazarda elde ettiği % 15.2'lik pazar payıyla sektörün lider otomotiv firması olarak yoluna devam ediyor.
Ocak-Haziran döneminde binek otomobil pazarında % 10.3'lük payla ilk üç marka arasında yer alan Fiat, aynı dönemde elde ettiği % 26'lık payla ise hafif ticari araç pazarının tartışmasız lideri konumunda.
Haziranda toplam satış rakamı % 31.5'lik artışla 13.302 adet olarak gerçekleşti
Fiat, Haziran ayında ise 6392 adedi binek otomobil, 6910 adedi hafif ticari araç olmak üzere toplamda 13.302 adet satış gerçekleştirdi. Fiat, Haziran ayında da hafif ticari araç pazarının en çok tercih edilen markası oldu. Fiat, Haziran ayında geçen yılın aynı dönemine göre binek otomobil satışlarını % 58, hafif ticari araç satışlarını ise yüzde 13.8 artırdı. Fiat'ın binek otomobil+hafif ticari araç toplam satışları ise aynı dönemde % 31.5 oranında artış gösterdi