İş dünyası örgütlerinin sosyal medya karnesi

İş dünyası örgütlerinin sosyal medya karnesi

Dünya genelinde bazı lider ve kurumlar, önemli bilgileri sosyal medya hesaplarından paylaşırken, Avrupa ve Türkiye'de iş dünyası örgütlerinin sosyal medya kullanımı vasat seviyede- Fotoğraf ve video paylaşma platformu Instagram'ı MÜSİAD, Twitter'ı ise TÜS

İSTANBUL (AA) - MUSAB TURAN - Dünya genelinde bazı lider ve kurumlar, önemli bilgi paylaşımlarını sosyal medya hesaplarından yaparken, Avrupa ve Türkiye'de iş dünyası örgütlerinin sosyal medya kullanımı vasat seviyede.

AA muhabirinin yaptığı derlemelere göre, kurumlar sosyal medyayı daha çok kurum içi etkinlikleri duyurmak ve özel günlerde toplumsal mesajlar vermek için kullanıyor.

Çoklu kullanıcı seçeneği ve "işletme profili" uygulamalarıyla aylık aktif kullanıcı bazında Twitter'ı geride bırakan Instagram, dünya ticari hayatının merkezinde kendine yer açtı.

Dünyadaki internet kullanıcılarının 4'te birinin aktif olarak kullandığı ve günde yaklaşık 80 milyon fotoğrafın paylaşıldığı Instagram'ın Türkiye'deki kullanıcı sayısı 22 milyonu aştı.

Kullanıcılarının yüzde 41'ini 16-24 yaş arası gençlerin oluşturduğu Instagram, Anadolu'daki KOBİ'lerden teknoloji start up'larına kadar geniş bir kitlenin ürün ve hizmetlerini sergileyip "networking" yaptığı bir platforma dönüştü.

Girişimcilik ekosistemi ve reel ekonominin yeni hikayesi Instagram, dünya genelindeki iş dünyası örgütleri tarafından da ihmal edilmiş görünüyor.

Eğlenceli video ve fotoğraf paylaşımlarıyla kendini ifade etmenin çok fazla yolunun bulunduğu platform, sosyal medyaya hakim üyelerin paylaşımları dışında kurumsal saiklerle kullanılmıyor.

Avrupa Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği (EUROCHAMBRES) ile Fransa'da Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneğinin (TÜSİAD) muadil örgütü Fransız İşadamları ve Sanayicileri Derneğinin (MEDEF) bilinen Instagram hesapları bulunmuyor.


- Instagram'da Genç MÜSİAD takip ediliyor


Fotoğraf ve video paylaşım platformu Instagram'ı Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD), Twitter'ı ise TÜSİAD daha etkin kullanıyor.

Türkiye ekonomisinin "patronlar kulübü" diye anılan TÜSİAD'ın Instagram hesabı ise bulunmuyor. TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik'in, Instagram'da şahsi olarak kullandığı hesabının takipçi sayısı 505.

MÜSİAD'ın Instagram'daki MÜSİAD Genel Merkez hesabının 589 takipçisi bulunuyor. 11 bin üyesi olan derneğin, Genç MÜSİAD sayfasını ise 3 bin 5 kullanıcı takip ediyor.

TÜSİAD gibi, 365 oda ve borsanın üst kuruluşu olan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin de (TOBB) Instagram hesabı yok. Pek çok oda ve borsanın il ve ilçe bazındaki hesapları ise kullanıcılara sadece çalışmaları hakkında bilgi vermek amacıyla açılmış durumda.

Anadolu Aslanları İşadamları Derneğinin (ASKON) Instagram hesabından bugüne kadar sadece 61 gönderi paylaşılırken, sayfanın takipçi sayısı da 180.


- Twitter'da TÜSİAD önde


ABD'nin yeni Başkanı Donald Trump'ın, sadece ABD değil, diğer ülke ekonomilerini de etkileyen kararları Twitter üzerinden duyurması eleştirilere neden olurken, piyasalardaki gelişmeleri düzenli takip eden finans sektörü başta olmak üzere bazı şirketlerin Trump'ın Twitter'dan yaptığı açıklamaları da gündemlerine aldığı belirtiliyor.

Twitter, MEDEF tarafından da aktif olarak kullanılıyor. 30 bin 915 takipçisi bulunan MEDEF'in resmi Twitter hesabından bugüne kadar 16 bin 51 tweet atıldı.

TÜSİAD'ın resmi Twitter hesabının 57 bin 984 takipçisi bulunuyor. Sayfanın yöneticileri kurumun düzenlediği etkinliklerde katılımcıları "mention"lıyor, multimedya ve etiket uygulamalarıyla öne çıkıyor. Toplam 3 bin 768 tweet'in paylaşıldığı sayfayı başta girişimciler olmak üzere, girişimcilik ekosistemi paydaşları ve iş alemi kullanıcıları takip ediyor.


- TOBB'un hesabını 33 bin 326 kullanıcı takip ediyor


MÜSİAD'ın Twitter sayfasını 30 bin 500'ün üzerinde kullanıcı takip ediyor. Derneğin yöneticilerinin videolarıyla görsel içeriklerin paylaşıldığı sayfadan atılan toplam tweet sayısı ise bin 855.

TOBB'un @tobbiletisim hesabını ise 33 bin 326 kullanıcı takip ediyor. Sayfadan yapılan paylaşım sayısı 2 bin 329.

ASKON'un 2 bin 382 tweet paylaştığı hesabında 7 bin 935 takipçi var. Kuruluşların yurt dışı temsilciliklerinin Twitter hesaplarının takipçi sayısı ise düşük.

Facebook'ta ise TÜSİAD'ın resmi sayfasını 15 bin 774, MÜSİAD'ın sayfasını 6 bin 82 kişi takip ediyor. TOBB'la ilgili pek çok sayfa bulunsa da resmi ve düzenli paylaşım yapılan bir sayfa yok. ASKON'un ise kadın kollarıyla gençlik sayfaları öğrenciler ve girişimciler tarafından takip ediliyor.


- Linkedin'de TÜSİAD ve TOBB'un takipçisi fazla


Küresel network'ün buluştuğu profesyonel iş ağı Linkedin'de ise kurumlar prestijlerini öne çıkaran paylaşımlar yapıyor.

TÜSİAD Genel Merkezinin "Kar Amacı Gütmeyen Organizasyon Yönetimi" kategorisindeki sayfasını 9 bin 523, TÜSİAD Brüksel Temsilciliğini 842, TÜSİAD Washington Temsilciliği'ni 759 Linkedin kullanıcısı takip ediyor.

MEDEF'in "Halkla İlişkiler ve İletişim" kategorisindeki sayfasını ise 5 bin 438 kişi takip etmekte.

MÜSİAD'ın Linkedin sayfasının 500'ün üzerinde arkadaşı bulunurken, derneğin yurt dışı temsilcilik sayfalarını az sayıda kullanıcı takip ediyor.

TOBB'un "Kar Amacı Gütmeyen Organizasyon Yönetimi" sayfasını 6 bin 541 kullanıcı takip ederken, ASKON'un "Düşünce Kuruluşları" kategorisinde açılmış sayfasını 166 kullanıcı takip ediyor.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı