İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye ulaştı
Türkiye'nin sürücüsüz metrosunun ikinci etabı Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe kısmının hizmete alınmasıyla birlikte kentteki raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye çıktı- İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yürüttüğü projeler
İSTANBUL (AA) - ADEM DEMİR - Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosunun ikinci etabı Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe kısmının hizmet vermeye başlamasıyla İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 170 kilometreyi buldu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yürüttüğü ve 284,7 kilometre uzunluğundaki projelerin bitirilmesiyle raylı sistemin uzunluğu 2022'de 455,7 kilometreye çıkacak.
Belediyeden alınan bilgiye göre, İstanbul'daki mevcut raylı sistem hatlarının uzunluğu düne kadar 160,5 kilometreydi ve bu hatlarda 162 istasyonda yolculara hizmet veriliyordu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattının 9,5 kilometreyi bulan ikinci etabının hizmete alınmasıyla raylı sistem uzunluğu 170 kilometreye ulaşırken, istasyon sayısı ise 169 oldu.
- 170 kilometre 169 istasyon hizmette
Hat adı | Uzunluk | İstasyon sayısı |
Karaköy-Beyoğlu Füniküler Hattı | 600 metre | 2 |
İstiklal Caddesi Nostaljik Tramvay | 1,6 kilometre | 4 |
Taksim-Maçka Teleferik Hattı | 300 metre | 2 |
Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı | 19,3 kilometre | 31 |
Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metro Hattı | 21 kilometre | 18 |
Kadıköy-Mado Nostaljik Tramvay | 2,6 kilometre | 10 |
Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı | 23,49 kilometre | 16 |
Eyüp-Piyer Loti Teleferik Hattı | 420 metre | 2 |
Taksim-Kabataş Füniküler Hattı | 640 metre | 2 |
Topkapı-Sultançiftliği Raylı Sistem Hattı | 15,3 kilometre | 22 |
Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metro Hattı | 26,2 kilometre | 19 |
Kirazlı-.Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattı | 21,7 kilometre | 16 |
Levent-Rumeli-Hisarüstü Metro Hattı | 3,3 kilometre | 4 |
Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı | 10,5 kilometre | 9 |
Marmaray (Tüpgeçit) Hattı | 13,5 kilometre | 5 |
Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı | 9,5 kilometre | 7 |
- 284,7 kilometre yapılıyor
İstanbul'da halihazırda hizmet veren raylı sistemin yanı sıra inşaatı devam eden projeler de bulunuyor.
Birbirinin devamı veya birbiriyle bağlantılı şekilde süren projelerin büyük bölümünü İstanbul Büyükşehir Belediyesi yürütüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı da İstanbul'daki ulaşım hizmetine önemli katkılar sunuyor.
Her iki kurumun çalışmasını yürüttüğü raylı sistemin uzunluğu, 284,7 kilometre. Bu hatların da 2020 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor.
Bunların arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yapımını sürdürdüğü 63 kilometre uzunluğunda, Marmaray ile entegrasyonu sağlanacak Gebze-Halkalı Banliyö Tren hattı da bulunuyor.
Kimisi 2018 sonunda kimisi de 2022'de hizmete açılacağı planlanın projelerin hayata geçirilmesiyle İstanbul'da raylı sistemin uzunluğu 455,7 kilometreyi bulacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yapımı devam eden raylı sistem projeleri, uzunlukları ve tamamlanış tarihine ilişkin bilgiler şöyle:
Hattın adı | Uzunluk | Bitiş yılı |
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı (1. Etap- İBB) | 18 kilometre | 2019 |
Kabataş-Mecidiyeköy Metro Hattı (2.Etap- İBB) | 6,5 kilometre | 2020 |
Ataköy-Basın Ekspers-İkitelli Metro Hattı (İBB) | 13 kilometre | 2020 |
Dudullu-Bostancı Metro Hattı (1 ve 2. Etap İBB) | 14,3 kilometre | 2019 |
Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı (İBB) | 13 kilometre | 2020 |
Sancaktepe-Sultanbeyli-Yenidoğan Metro Hattı (İBB) | 17,8 kilometre | 2020 |
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı (İBB) | 13 kilometre | 2020 |
Bağcılar (Kirazlı) - Küçükçekmece Metro Hattı (İBB) | 9,7 kilometre | 2020 |
Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı (İBB) | 6,2 kilometre | 2019 |
Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay (İBB) | 10,1 kilometre | 2019 |
Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı (İBB) | 800 metre | 2019 |
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı (İBB) | 18,5 kilometre | 2019 |
Bakırköy(İDO) - Kirazlı Metro Hattı (UBAK) | 8,9 kilometre | 2020 |
Sabiha Gökçen-Kaynarca Merkez Metro Hattı (UBAK) | 7,4 kilometre | 2019 |
Gayrettepe-3.Havalimanı Metro Hattı (UBAK) | 37,5 kilometre | 2019 |
Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı Metro Hattı (UBAK) | 27 kilometre | 2022 |
Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı (UBAK) | 63 kilometre | 2018 sonu |
İstanbul'da 17 hatta, 118 şantiyede 25 bine yakın işçi raylı sistem inşaatında çalışıyor. Belediye yakın gelecekte metro hatlarının hizmete açarak kentteki ulaşım sorununu çözmeyi amaçlıyor.
Aralık 2017'de açılışı yapılan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattını yaklaşık bir yıl içinde 21 milyon 162 bin kişi tarafından kullanılması göz önünde bulunduran İstanbul Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem uzunluğunu bin 100 kilometreye çıkarmayı hedefliyor.
AA
Kaynak: