İşte BMW i3 Concept Coupe
Menzil Artırıcı Çözümüyle BMW i3 Concept Coupe Cenevre’de
Alman üretici, Cenevre'de BMW i3 Concept Coupe'nin Avrupa prömiyeri gerçekleştirilirken, aynı zamanda BMW i8 Concept Spyder da ziyaretçilere tanıtılacak. Elektrikli mobilitenin temel unsurlarından biri olarak otomobil menzili ve şarj yapısı sıklıkla tartışılan konuların başında gelmektedir. BMW i3 ise, eDrive motoru ile tipik bir işe gidiş geliş kullanımında akünün yalnızca iki ya da üç günde bir şarj edilmesini gerektirecek şekilde tasarlanmıştır. Bu da 130 ila 160 kilometrelik bir menzile karşılık gelmektedir. BMW i3′te yer alan çekiş sistemi ve diğer tüm otomobil işlevleri, özel olarak geliştirilen yüksek gerilimli lityum iyon akü ile çalışır. Bu akünün en temel özelliği enerji çıkış ve dolayısıyla sunduğu menzildir. Akü aynı zamanda günümüzün akülerinin genel sorunu olan sıcaklık dalgalanmalarından daha az etkilenir.
AĞ BAĞLANTILI İLK ELEKTRİKLİ ARAÇ
BMW i3′ün tasarımında öncelik verilen diğer bir konu, çeşitli sürüş modlarıyla menzil %25 oranında artırılırken, otomobilin elektrikli bileşenlerinin enerji tüketiminin azaltılması oldu. Dünyadaki tamamen ağ bağlantılı ilk elektrikli araç olan BMW i3, sürücülere otomobilin menzili konusunda düzenli olarak gerçeğe yakın tahmini hesaplamalar sunar. Sürücüler, gidecekleri yerin yakınında bulunan şarj istasyonlarını istedikleri zaman sistem üzerinde görüntüleyebilir ve düğmeye bir kez basarak istasyonda rezervasyon yaptırabilirler.
Buna ek olarak, dönüş yolculuğu için ya da başka bir varış noktasına ulaşmak için otomobilin ne kadar süre şarj edilmesi gerektiği bilgisi sistem tarafından sürücüye bildirir. Sürüş menzilini yaklaşık 300 kilometreye çıkaran bir menzil artırıcı da isteğe bağlı olarak sunulmaktadır.