Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 9'uncusu tamamlandı
Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29,3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu.
Toplam değerin yüzde 32'sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü gıda-perakende markaları oluşturdu. Brand Finance'in araştırmasına göre, Türkiye'nin en değerli ilk 20 markası şöyle:
20 - Migros / 512 milyon dolar
19 - Ülker Bisküvi / 522 milyon dolar
18 - Enka / 538 milyon dolar
17 - Finansbank / 544 milyon dolar
16 - Ford Otosan / 571 milyon dolar
15 - Bsh / 593 milyon dolar
14 - LC Waikiki / 658 milyon dolar
13 - BİM / 668 milyon dolar
12 - Vakıfbank / 739 milyon dolar
11 - Ziraat Bankası / 944 milyon dolar
10 - Halkbank / 958 milyon dolar
9 - Yapı Kredi / 980 milyon dolar
8 - Anadolu Efes / 1 milyar 151 milyon dolar
7 - İş Bankası / 1 milyar 297 milyon dolar
6 - Turkcell / 1 milyar 435 milyon dolar
5 - Garanti / 1 milyar 529 milyon dolar
4 - Akbank / 1 milyar 589 milyon dolar
3 - Arçelik / 1 milyar 983 milyon dolar
2 - Türk Telekom / 2 milyar 353 milyon dolar
1 - Türk Hava Yolları / 2 milyar 452 milyon dolar