İşte Yeni nesil BMW 5

İşte Yeni nesil BMW 5

Altıncı nesil 5 serisi Nisan'da Türkiye'de. Yeni BMW 5 Serisi, Chris Bangle tasarım döneminde markaya yabancılaşmış birçok BMW hayranını etkileyecek. İşte fotoğrafları:

Dramatik ve barok olmasıyla öne çıkan güncel 5 serisi E60 neslinin tersine, yeni F10, dördüncü nesil E39'u hatırlatan daha zarif ancak yine de atak ve sportif bir tasarıma kavuşmuş.

Yeni 5 serisi sedan bir sekiz silindirli, üç de altı silindirli benzinli motoruyla ve ayrıca iki altı silindirli dizel motorla satışa sunulacak. Yaklaşık üç ay sonra, seri doğrudan enjeksiyonlu dört silindirli bir turbo dizel motorla tamamlanacak.

5 serisinin benzinli motorları ve güçleri flöyle; 550i TwinPower Turbo V8 407 bg, 535i çift turbo beslemeli düz altı silindirli motor 306 bg, BMW 528i' deki ve BMW 523i'ideki doğrudan enjeksiyonlu ve düz altı silindirli iki motor ise sırasıyla 258 bg ve 204 bg üretiyorlar. Dizellere gelince, 530d -245 bg, 525d de 204 bg üretiyor. Son olarak 520d'nin dört silindirli motoru 184 bg üretiyor ve EU5 test döngüsündeki ortalama yakıt tüketimi de€eri 100 kilometrede 5.2 litre, CO2 emisyon değeri ise 137 gr/km.

Bütün modellerde standart olarak BMW'nin yeni sekiz vitesli otomatik şanzımanı sunuluyor. BMW yeni ön süspansiyon için 1965'ten bu yana kullanılan MacPherson sistemini bırakmış ve yerine daha önce 7 serisi F01'de kullanılmış daha sofistike çok noktadan bağlı bir sisteme geçmiş.

Arka süspansiyonda da yine çok noktadan bağlı sistem kullanılmış ama geliştirilmiş. Araç "Spor Paket" ile donatıldığında ADS yani Adaptif Sürüş Sistemi'ne de sahip oluyor. ADS, DSC (Sürüş Dinamik Kontrolü), DDC (Dinamik Amortisör Kontrolü) ve ARS (Aktif Dönüş Dengelemesi - aracın yana yatmasını engelleyen sistem) gibi sistemlerin birleşmesinden oluşuyor. Seçenek olarak sunulan Aktif Direksiyon sistemi, aracın aks açıklığını genişleterek ya da daraltarak yüksek hızlarda daha iyi denge, düşük hızlarda daha fazla çeviklik sağlayabiliyor. Gövde konstrüksiyonunda ağırlığı azaltmak için kapılar, kaput, ön çamurluk ve süspansiyon gibi kısımlarda alüminyum bilşenler kullanılmış. 5 Serisinde çok gelşmş bir "sürücü yardımcı" ve "eğlence-bilgilendirme" özellikleri var. Bunlar arasında bir Park Yardımcısı, Çevresel Görş, Aktif Seyir Kontrolüyle beraber frenlerin uygulanmasını sağlayan çarpma uyarısı, Stop & Go (Dur ve Git) sistemi ve yeni bir Hız Sınırlama Cihazı var. Sunulan diğer özellikler arasında Hatalışerit Değiştirme Uyarısı,şeritten Çıkma Uyarısı, Hız Sınırı Bilgisi, ön cama yansıyan göstergeler, Uzak Far Yardımcısı, ayrı ayrı insanları tespit edebilen BMW Gece Görüşü, Park Mesafesi Kontrolü ve bir arka kamera bulunuyor.

BMW iDrive'ın en yeni dördüncü nesli iki versiyonla sunuluyor: standart olarak sunulan 7 inç boyutlu, 800 x 480 pikselli versiyon, ya da seçenek olarak navigasyon sistemiyle gelen, yeni BMW 7 Serisindeki gibi daha fazla özelliğe ve işleve sahip olan 10.2 inç boyutlu, 1280 x 480 pikselli versiyon. Ekranlar transreflektif, yani günefl ışını ekrandaki görüntülerin daha parlak olmasını sağlıyor.

5 Serisi BMW Dingolfing Fabrikasında yeni BMW 7 Serisi F01 ile yan yana üretilecek. 5 Serisi F10, 7 Serisi ile aynı mimariye dayalı, bu yüzden iki araç birçok bilefleni paylafl›yor. Basın lansmanı Şubat 2010'da Portekiz'in Lizbonşehrinde gerçeklşecek olan Yeni BMW 5 serisini 2010 Mart ayından itibaren Kosifler Oto showroomlarında görebilirsiniz.

(Haberturk)