Komşudaki kriz otomobili ucuzlatacak
Malî krizdeki Yunanistan'a, Avrupa Birliği ve IMF, 22 milyar Euro'luk kaynak aktaracak.
Bu durum, Euro'nun Amerikan Doları ile birlikte Türk Lirası karşısında da değerini düşürüyor. Maliyetlerdeki azalmayla Euro bölgesinden ithal otomobillerde indirim bekleniyor. Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Marşan, Avrupa'dan gelen araçların maliyetinin azaldığını ve pazarda avantaj doğduğunu söyledi.
Yunanistan'ın içine düştüğü mali krizden kurtulmak için Avrupa Birliği ve IMF'den toplam 22 milyar Euro'luk destek alacak olması, Euro'nun değerini düşürdü. Amerikan ekonomisindeki toparlanmanın da etkisiyle ortaya çıkan yeni dolar/Euro paritesi, dolar bazlı ürünlerin fiyatını yukarı taşırken Avrupa menşeili ürünlerdeki indirim beklentisini artırıyor. Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan, uzun süredir Yunanistan'da devam eden krizin Avrupa para birimi Euro'nun değerini aşağı çektiğini belirterek, "Euro aynı zamanda TL karşısında da değer kaybı yaşıyor. Durum böyle olunca Euro bölgesinden ithal edilen otomobillerin maliyetinin bir miktar azalmasını bekliyoruz." dedi. Bu durumun pazarda avantaj getirdiğini söyleyen Marşan, şunları söyledi: "Türkiye pazarına ithal edilen araçların büyük bir kısmı Euro bölgesinden geliyor. Ancak nihayetinde ABD ve Uzakdoğu'dan gelen araçlara karşı bir artı sağlanacak. Geçen yıl Kore fonunda yaşanan gelişmeler Hyundai gibi Güney Kore menşeli otomobilleri fiyat konusunda çok rekabetçi hale getirmişti. Şimdi Euro bölgesi için bir fırsat doğdu."
Skoda'nın yenilenen Fabia ve Roomster modellerinin Atina'daki uluslararası tanıtımında konuştuğumuz Marşan, şirketin birkaç yıl önce aldığı kararlarla Avrupa ve Rusya dışına açılarak Çin ve Hindistan'a girdiğini, son dönemde ise Türkiye'nin de büyüme pazarlarından biri ilan edildiğini söyledi. "Bizim için özel bir bölge ve bölge müdürü atadılar." diyen Marşan, bunun sonucu olarak ilk etapta fiyat desteği aldıklarını dile getirdi. Skoda'nın bir dönem Türkiye'de bugünden daha iyi pazar paylarına ulaştığını ifade eden Marşan, "Superb, Octavia geçen yıl yenilendi, Yeti geçen hafta satışa sunuldu. Fabia ve Roomster'le birlikte ürün serimizin tamamı yenilenmiş oldu. VW Group'un geliştirdiği küçük yeni nesil motorlar bizim müşteri kitlemiz açısından çok olumlu sonuçlar doğuracak. Bu yıl için yüzde 20-25 büyüme hedefliyoruz. Ancak Türkiye için her zaman satış hedefimiz 9999'un üzerine çıkmak. Birkaç yıl içinde buna ulaşırız." diye konuştu.
İki yeni model Fabia ve Roomster'in yıllık 600'er adetlik satış hedefi bulunduğunu belirten Marşan, Fabia'nın 26 bin TL, Roomster'in ise 29 bin TL'den başlayan fiyatlara sahip olacağını dile getirdi. Yapılan iyileştirmelerle her iki modelin dış tasarımı ve iç mekanında VW çizgileri öne çıkarken yeni geliştirilen 1,2 litrelik TSi motor, satışlarda ağırlığı alacak. Roomster'de bulunan VairoFlex arka oturma sistemi bagaj alanını 450 litreden 1.780 litreye kadar taşıyor. Fabia ise yeni benzinli motoruyla 100 km'de ortalama 5,2 litre yakıt tüketiyor.
BMW 'Türk Malı' parça kullanacak
Alman BMW'nin Münih'te gerçekleştirdiği tedarik günlerine katılan 48 Türk yan sanayi şirketinden 8'i önümüzdeki günlerde Alman şirket yöneticileri tarafından ziyaret edilecek. Ziyaretin ardından tedarik için imzaların atılması bekleniyor. Yılda 1,3 milyon adet araç üreten BMW, bugüne kadar 14 Türk şirketinden tedarik sağlıyordu. 8 şirketin daha bu listeye dahil olmasıyla BMW'nin Türkiye'den sağladığı tedarik oranı önemli miktarda artacak. Geçen hafta Türkiye'ye gelen Volkswagen, LandRover ve Jaguar yöneticileri Marmara Bölgesi'nde faaliyet gösteren 110 Türk şirketiyle görüşme yaptı. Gebze Taysad'daki görüşmede birçok şirkete ihracat kapısı açıldı.
Bayraktar, başkan seçiliyor
Kurulduğu günden beri başkanını hep uzlaşmayla seçen Otomotiv Sanayi Derneği'nde (OSD) genel kurulun üzerinden 10 gün geçmesine rağmen başkan belirlenemedi. Sektörün ikinci büyük yapılanması Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) de yarın seçime gidiyor. Başkanlık için dernek başkan yardımcısı Mustafa Bayraktar ile 2000-2008 yılları arasında dernek başkanlığı yapan Yüksel Mermer'in isimleri geçiyordu. Ancak son anda Mermer'in 'çekişme havası sektörü yıpratıyor' diyerek geri çekilmesiyle Bayraktar isminde uzlaşıldı. Mustafa Bayraktar, "Önemli olan yönetim kurulunun doğru seçilmesi. Bugünkü yapının yüzde 50 değişmesi lazım." dedi. Dernekte 51 markayı temsilen 35 üye bulunuyor.
Çinli Geely Volvo'yu aldı
Çinli otomotiv üreticisi Geely, ABD'li otomotiv üreticisi Ford'dan Volvo Cars'ı 1,8 milyar dolara satın aldı. Geely'nin yaklaşık iki yıldır İsveçli şirketi satın alma görüşmeleri anlaşmayla sonuçlanırken, bu, 'Çinli bir şirketin en büyük deniz aşırı otomotiv şirketi satın alması' olarak kayıtlara geçti. Volvo sözcüsü Per-Ake Froberg, Çin'in en büyük özel sektör otomobil şirketi Geely'nin Volvo Cars'ı satın alma anlaşmasına İsveç'in Göteborg kentinde imza atıldığını açıkladı. Çin Endüstri ve Enformasyon Teknolojisi Bakanı Li Yizhong ve İsveç Yatırım ve Enerji Bakanı Maud Olofsson'un hazır bulunduğu törende, anlaşmayı, Geely Başkanı Li Shufu ve Ford Finans Direktörü Lewis Booth imzaladı. Geely, anlaşmayı tamamlamak için gerekli bütün finansmanı sağladığı belirtildi. "Bugün Geely'nin tarihinde bir dönüm noktasını temsil ediyor." diyen Geely Başkanı Li Shufu, Volvo Cars'ın, yönetim ekibi İsveç'te olmak üzere ayrı bir şirket olarak kalacağını ifade etti. Li, Pekin'de, Çinli müşteriler için 300 bin adet Volvo marka araç üretecek yeni bir fabrika kuracaklarını kaydetti. Ford, 1927'de kurulan Volvo Cars'ı, 1999'da 6,5 milyar dolara satın almıştı. STOCKHOLM AA