Konya 112’ye 2024’te gelen çağrıların yüzde 19'u asılsız çıktı

Konya 112’ye 2024’te gelen çağrıların yüzde 19'u asılsız çıktı

Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, gereksiz çağrılar nedeniyle yaşanabilecek olumsuzluklara dikkat çekti. 2024 yılı verilerine göre, merkeze yapılan çağrıların %42’si asıllı, %19’u asılsız çıktı.

Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, 112 sisteminin iki temel amacının bulunduğu belirtildi. Açıklamada, “Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşların birden fazla numara yerine tek bir numarayı bilmeleri ve ekiplerin olay mahalline en kısa sürede ulaşmaları sağlanmaktadır” ifadelerine yer verildi.

2024 yılı içinde toplam 2 milyon 325 bin 183 çağrı alan Konya 112 Acil Çağrı Merkezi’nde çağrıların %42’si asıllı, %19’u asılsız, %39’u ise anons sırasında kapanan çağrılardan oluştu. Cevaplama sürelerinin ortalama 1 ile 1.5 saniye arasında değiştiği vurgulandı.

Gereksiz Çağrılar Hayat Kurtarmayı Zorlaştırıyor

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, gereksiz çağrıların hayati tehlikelere yol açabileceğini hatırlattı. Açıklamada, “112’nin gereksiz meşgul edilmesi, acil yardım bekleyen insanların hayatını tehlikeye atabilir. Bu konuda farkındalık oluşturmalı ve çevremize 112’nin önemini anlatmalıyız” denildi.

Yetkililer ayrıca, 112’ye yapılan tüm görüşmelerin kayıt altına alındığını ve asılsız ihbarlarda yasal işlem başlatıldığını belirtti.

Ebeveynlere Uyarı: Çocukları Kontrol Edin

Çocukların, kontrolsüz bir şekilde tablet ve telefonlar aracılığıyla 112’yi arayarak hattı gereksiz yere meşgul edebildiğine dikkat çekildi. Özellikle sim kartsız telefonlardan da 112’nin aranabildiği hatırlatılarak, bu tür cihazların çocuklara verilmemesi gerektiği ifade edildi.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.