Konya, sosyal ağ yorgunu
İletişim Fakültesi akademisyenlerinin yaptığı araştırma, Türkiye'de sosyal ağ yorgunluğunun arttığını ortaya koydu. Konya'nın yorgunluk derecesi orta seviyede
Türkiye genelinde yapılan son araştırma, sosyal ağ kullanımında belirgin bir düşüş ve buna bağlı olarak sosyal ağ yorgunluğunun arttığını gösterdi. İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim bölümü akademisyenleri Dr. Öğr. Üyesi Nihal Acar ve Prof. Dr. Birol Gülnar'ın danışmanlığında gerçekleştirilen çalışma, Türkiye'nin dört bir yanından toplam 81 ilde yapıldı.
Araştırma sonuçlarına göre, sosyal ağ yorgunluğunun en az yaşandığı şehir 2,55 ile Erzincan olarak belirlendi. En yoğun sosyal ağ yorgunluğu yaşanan ilin ise 3,27 ile Afyonkarahisar olduğu ortaya çıktı. Bölge bazında ise Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerinin batı bölgelerine kıyasla daha fazla sosyal ağ yorgunluğu yaşadığı tespit edildi.
Konya'nın sosyal ağ yorgunluğu ise 3,05 ile orta seviyede.
Dr. Nihal Acar, araştırmanın sonuçlarını değerlendirirken, sosyal ağ yorgunluğunun reklamların etkisiyle arttığını vurguladı. Araştırma, kullanıcıların teknostres ve tükenme gibi olumsuz durumlarla karşılaştığını ortaya koydu. Teknostres, sosyal ağ kullanımına bağlı olarak bunalma, stres, depresyon gibi ruhsal sorunları ve fiziksel olarak da kas ve eklem ağrıları, göz bozuklukları gibi sağlık sorunlarını ifade ediyor. Tükenme ise, kişilerin sosyal ağlardan uzaklaşma eğiliminde olduklarını gösteriyor.
Acar, "Sosyal ağ yorgunluğu artık Türkiye'de mevcut. Kişiler, sosyal ağ kullanımından yavaş yavaş uzaklaşmaya başladılar" dedi. Araştırma, bu alanda Türkiye'deki ilk kapsamlı çalışma olma özelliğini taşıyor ve sosyal medya platformlarının kullanıcılar üzerindeki etkilerini detaylı bir şekilde ele alıyor.
Kaynak: