Konya'da bir akıllı şehir uygulaması daha! KOSKİ Felaket Kurtarma Merkezi kuruldu
Konya Büyükşehir Belediyesi bünyesinde 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hizmete sunarak akıllı şehir teknolojisinde öncü olan KOSKİ Genel Müdürlüğü, sel, yangın deprem gibi afetlerde hızlı çözüm üretmek için Felaket Kurtarma Merkezi oluşturdu
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, şehrin güncel altyapı ihtiyaçlarını belirlemek ve elde edilen veriler sayesinde olası sorunlara anında çözüm üretebilmek üzere 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hizmete sunarak akıllı şehir teknolojisinde öncü oldu.
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, altyapı hizmetlerinde akıllı şehir uygulamalarını genele yayıyor.
Şehrin ihtiyaçlarına uygun 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hayata geçiren KOSKİ Genel Müdürlüğü, Felaket Kurtarma Merkezi, Araç Takip Sistemi ve Kurumlar Arası Entegrasyon Sistemi’yle hem veri güvenliği sağlıyor hem de zaman ve maliyet israfının önüne geçiyor.
FELAKET KURTARMA MERKEZİ
KOSKİ, organizasyonların herhangi bir felaket, kriz ve afet durumunda, kritik faaliyetlerini sürdürebilme yeteneği olarak adlandırılan iş sürekliliği çerçevesinde, yaşanması muhtemel felaketler, doğal afetler, teknolojik veya insan kaynaklı olumsuzluklar karşısında veri güvenliği için gerekli önlemleri alıyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yerel yönetimlerin her türlü olumsuzluklara karşı proaktif çözümler üretecek bir anlayışta olması gerektiğini belirterek, “Doğal afetler, teknolojik ve insan yapımı felaketler sebebiyle yaşanabilecek kesintiler kurumlarda maddi kayıp ile birlikte özellikle prestij kaybına neden olabilmektedir. Bu kapsamda, iş sürekliliği ve yedekleme büyük önem arz etmektedir. Bu yüzden KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, Akıllı Şehir uygulamaları kapsamında yangın, sel, deprem gibi doğal afetler sonucunda oluşabilecek kurumsal veri ve altyapı kaybının yaşanması durumunda yedek veri depolama ve yedek ağ altyapısını kullanarak güncel veri ile uzak noktadan servislerin çalışması amacıyla Felaket Kurtarma Merkezi’ni oluşturmuştur” dedi.
KURUMLAR ARASI ENTEGRASYON
KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün Kurumlar Arası Entegrasyon Sistemi’ni de hayata geçirdiğini dile getiren Başkan Altay, “KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, Konya Kent Bilgi Sistemi, AYKOME, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Doğal Afet Sigortaları Kurumu, E-Devlet, Anlaşmalı Bankalar ve Sıhhi Tesisatçılar Odası ile protokol yaparak çevrimiçi bağlantı sağlamıştır. Veri girişi veya veri paylaşımı da yapılabilen bu entegrasyon ile ilgili verilere en hızlı şekilde ulaşılmakta ve vatandaşlarımıza daha hızlı ve en kısa sürede hizmet verilebilmektedir” ifadelerini kullandı.
TEKNOLOJİK ALT YAPI VE ARAÇ TAKİP SİSTEMİ
İş ve işlemlerde zaman ve maliyet yükü oluşturan klasik uygulamaların yerini modern, akılcı ve teknolojik yöntemlere bıraktığını ifade eden Başkan Altay, “Her yerde izleme ve denetleme yoluyla kepçe, kamyon, kamyonet ve buldozer gibi tüm iş araç ve makinelerinin sayısal bir harita üzerinde takibini ve raporlamasını sağlayan Akıllı Şehir uygulamalarımızdan Araç Takip Sistemimiz, kurumumuza operasyonel verimlilik artışı, yönetim kolaylığı, esneklik gibi faydalar sağlarken, giderlerde düşüşe ve hizmet kalitesinde artışa imkân tanıyor. Öte yandan teknolojik altyapı, bilgi ve iletişim teknolojileri hızlı değişen alanlar olduğu için sürekli yenilenmektedir. Çalışanlarımız, bu hıza uyumlu bir şekilde tüm yazılım, donanım, network ve iletişim alanlarındaki gelişmeleri yakından takip etmektedir. KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, bugünkü ihtiyaçları ve yarın olabilecek ihtiyaçları da dikkate alarak sistemimizin güncelliğini kaybetmeden 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermesini sağlamaktadır” şeklinde konuştu.