Lamborghini teknolojide sınır tanımıyor
Lamborghini, karbon fiberde lider konumdaki uzmanlığını Paris’te gerçekleşen Kompozit Fuarı’nda sergiledi
Süper spor otomobillerin en önemli temsilcisi Lamborghini, karbon fiber teknolojisindeki uzmanlığını, dünyanın en seçkin ticari fuarı JEC Kompozit Fuarı’nda sergiledi. Lamborghini, fuarın şeref konuğu olarak yer aldığı özel standında Lamborghini Reventón’ı da teşhir etti.
Kompozit madde sanayisinin tüm alanlarından 1000’i aşkın şirketin katıldığı JEC Kompozit Fuarı, yeni teknolojiler konusunda küresel bir platform sunuyor. Fuar boyunca düzenlenen forumlarda, giderek artan öneme sahip olan kompozit teknolojisi konusundaki en son süreçler ve bulgular üzerine tartışmalar gerçekleştirildi.
Karbon fiber takviyeli kompozit materyaller, yüksek performanslı otomobil sektörünün geleceğinde kilit önem taşıyan bir faktör haline geliyor. Karbon fiber teknolojisi, asgari seviyede düşük ağırlığı, son derece yüksek düzeydeki sağlamlığı nedeniyle performansı arttırıyor.
Karbon fiberle güç-ağırlık oranında ortaya çıkan gelişme, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarında ciddi öçüde azalma sağlarken, sürüş dinamiklerinde artış kaydediyor. Kompozit maddelerin kullanımı, otomobillerde son derece özel, teknoloji ürünü estetik de sunuyor.
Automobili Lamborghini, karbon fiber kompozit materyallerinin uygulamasıyla ilgili ilk deneyimini 1980’lerde efsanevi Countach modelinde edindi. Bugünlerde ise amiral gemisi Murciélago, kaporta yapısında CFRP’den yoğun şekilde yararlanıyor. Murciélago’nun kaporta yapısının tamamı sadece 303 kilogram geliyor. Bir diğer örneği olan yeni Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın ağırlığı 70 kilogram civarında azaltılarak, azalan yakıt tüketimiyle birlikte performansta artış elde edildi.
Lamborghini’nin karbon fiber stratejisi, Seattle, ABD’deki Washington Üniversitesi’nde Automobili Lamborghini Gelişmiş Kompozit Yapılar Laboratuvarı (ACSL)’nın kurulmasıyla kendini kanıtladı. Lamborghini, kompozit maddelerin otomotiv sektöründe uygulama çalışmalarına destek veriyor. Lamborghini, Washington Üniversitesi’nin yanı sıra uçak şirketi Boeing’in de ortakları arasında bulunuyor.
Kompozit materyaller alanında yüksek düzeyde uzmanlığa sahip olan Boeing, yeni Type 787 Dreamliner’da yüzde 50’den fazla karbon fiber kullanarak dünyanın ilk ticari uçağını geliştirdi. Dreamliner, üstün özellikleri sayesinde geleneksel bir uçaktan yaklaşık yüzde 20 daha az yakıt tüketiyor.
Lamborghini’nin karbon fiber teknolojisi konusundaki ilk kilometre taşını oluşturan Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera’da kaydedilen teknik gelişmeler sonucunda, önceki modelle karşılaştırıldığında CO2 oranında yüzde 20,5 azalma sağlanmış durumda.