Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'den eğitimde değişim mesajı
Üsküdar'da gerçekleştirilen 3. İstanbul Eğitim Zirvesi'nde Türkiye Maarif Vakfı, "Eğitimde Değişimi Yönetmek" temasıyla uluslararası eğitim kurumları ve dünya genelinden önemli isimleri bir araya getirdi.
Zirveye Katılan Üst Düzey Katılımcılar
Üsküdar Bağlarbaşı Kongre Merkezi'nde düzenlenen zirveye; Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Maarif Vakfı Başkanı Prof. Dr. Birol Akgün, Bosna Hersek Eğitim Bakanı Naida Hota Muminovic, Demokratik Kongo Cumhuriyeti İlk, Orta ve Teknik Eğitim Bakanı Tony Mwaba Kazadi, Malezya Milli Eğitim Bakanı Fadhlina Binti Sidek gibi üst düzey katılımcılar iştirak etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Mesajı ve Vakfın Rolü
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yazılı bir mesajla zirveye katılırken, Türkiye Maarif Vakfı'nın eğitimdeki başarılarına vurgu yaparak, vakfın FETÖ'nün yol açtığı tahribatı giderme ve eğitimde fırsat eşitliği sağlama misyonuna değindi.
Milli Eğitim Bakanı Tekin'den Çağrı: "Kendi Referans Değerlerimizi Korumalıyız"
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, zirvede yaptığı konuşmada, dünya genelinde yaşanan değişimlere ayak uydurarak, Türkiye'nin kendi referans değerlerine dayalı yeni bir eğitim sistemini inşa etme gerekliliğine vurgu yaptı. Tekin, teknolojik gelişmelerin yanı sıra siyasal, ekonomik ve kültürel değişimlere de dikkat çekti.
Türkiye Maarif Vakfı Başkanı Akgün'den Gurur Dolu Açıklama
Türkiye Maarif Vakfı Başkanı Prof. Dr. Birol Akgün, 2053 hedeflerine ilerleyişte vakfın uluslararası eğitimde Türkiye'nin bir markası olmanın haklı gururunu yaşadığını ifade etti. Zirvenin ana temasını, yapay zeka ve biyoteknolojinin etkilediği dijitalleşme çağında eleştirel düşünme yeteneğini koruma olarak belirlediklerini belirtti.
Zirvenin Geleceğe Yönelik Hedefleri
Milli Eğitim Bakanı Tekin, zirveden beklentilerini dile getirirken, Türkiye'nin kendi değerlerine dayalı, gençlerin yetiştirilmesine odaklı bir eğitim felsefesi oluşturmayı hedeflediklerini ifade etti. Zirvenin, eğitimdeki değişim sürecine katkı sağlaması ve yeni bir eğitim paradigması oluşturulmasına zemin hazırlaması temennisinde bulundu.
Kaynak: