Peugeot bu modele lisans verdiğine pişman
Peugeot’un gözden çıkardığı bu minibüslere talep arttı
Karsan Pazarlama Genel Müdürü Kitapçı, Fransızların pişman olduğunu belirterek, “J9 geçen yıl 2 bin 500 sattı. J10′da ise hedefimiz 3 bin.” dedi.
Peugeot lisansıyla 1981 yılından beri Karsan fabrikasında üretilen J9 minibüsleri, 2006′da sona eren anlaşma ile birlikte Karsan markası altında yola çıkmaya başladı.
Yüzde 50′ye yakını Anadolu’da minibüs hatlarında, yüzde 50′ye yakını da okul servislerinde kullanılan aracın yıllık 3 bin civarındaki satış rakamıyla pazardan yüzde 23-24 pay alması başta eski lisans sahibi Fransızlar olmak üzere piyasayı şaşırttı.
Karsan Pazarlama Genel Müdürü Vançın Kitapçı, uzun süredir yolda olduğu için artık satmayacağını düşünen Fransızların kolayca lisans anlaşmasından vazgeçtiğini, aracın başarısı karşısında ise bundan pişmanlık duyduklarını söyledi.
J9′un başta alım fiyatı olmak üzere kullanım ekonomisiyle de pazarda rağbet gördüğünü belirten Kitapçı, “J10 ise çok daha modern bir araç oldu.
Motor değişti, Euro 4 oldu. Geçen yıl iç pazarda 2 bin 500′e yakın J9 satmıştık. J10′un yıllık hedefi ise 3 bin.” diye konuştu.
J9 için İsotlar Grup’la olan iç pazar dağıtım anlaşmasının sona ermesinin ardından geçen yıl şubat ayında Karsan Pazarlama’nın kurulduğunu belirten Kitapçı, 50 civarındaki Karsan bayiiyle aynı zamanda Hyundai orta sınıf kamyon satışının gerçekleştirildiğini söyledi.
Yeni j10 hakkında bilgi veren Kitapçı şöyle konuştu: “J9 özellikle dolmuş ve öğrenci taşımacılığında yıllardır tercih edilen, başarısını kanıtlamış bir ürün. Başarıyı personel taşımacılığında da hedefliyoruz.”
250 yeni işçi aldı, ciroyu ikiye katlayacak
Son dönemde New York taksi ihalesiyle gündeme gelen Karsan, 2010 üretim hedefini geçen yıla göre 2,5 kat artırarak 25 bin araç olarak açıkladı.
Renault Truck için çekici, Hyundai Motor Company için orta sınıf kamyon, PSA için hafif ticari araç ve kendi markasıyla J9 ve J10 üreten firma, 2009 yılında kısa çalışma ödeneği ile koruduğu işçilere yenileri ekledi, son projelerle birlikte çalışan sayısı 850′den bin 100′e çıktı.
Geçen yıl 300 milyon TL olan ciro da bu yıl 600 milyon TL’ye yükselecek. Geçen yıl açıkladıkları 10 yıllık strateji planının harekete geçtiğini vurgulayan Karsan CEO’su Murat Selek, önümüzdeki dönemde başka markalara üretimin mevcut şekilde korunurken Karsan markasına ait ürünlere ağırlık verileceğini söyledi.
Karsan markasıyla yolcu taşımacılığının her alanında var olmak istediklerini belirten Selek, sonuçları önümüzdeki hafta açıklanacak New York taksi ihalesi için hazırlanan araçtan başlayacak ürün gamının otobüse kadar uzanacağını dile getirdi.
Selek, bu yıl için açıklanan 25 binlik rakamın içinde taksi modelinden de 15-20 adet bulunacağını ifade etti. Selek, bambaşka araçların hazırlığı içinde olduklarını da kaydetti.