Manşetler
Günün Haberleri
Arşiv
Sitene Ekle
Memleket
  • Yerel
  • Ekonomi
  • POLİS-ADLİYE
  • Konyaspor
  • Yaşam
  • Konya 7 °C
24
13:15 Suriyeliler için yeni dönem: Geçici koruma kademeli kaldırılacak, ikamet izni zorunlu olacak
13:11 İŞKUR'a ilan verdiler! 35-40 bin Euro maaşla şoför arıyorlar
13:03 Meteoroloji’den 21 ile sarı kodlu kar uyarısı: İç kesimlerde sıcaklıklar sıfırın altına düşecek
12:33 Aile Bakanı Göktaş: Doğum izni 24 haftaya çıkıyor, 3 bin yeni personel alınacak
12:26 Trafik sigortasında yeni dönem: Hasarsızlık indirimi araca değil sürücüye bağlanıyor
12:24 Memur-Sen’den Cumhurbaşkanı Erdoğan’a seyyanen zam talebi
12:22 Türkiye-Gürcistan geçişlerinde zorunlu sağlık sigortası dönemi 2026’da başlıyor
12:18 Bursa'da genç Furkan'ın acı ölümü
12:16 Selçuklu'dan eğitime rekor yatırım
12:14 “Heralde” kelimesine patent alındı
Günün tüm haberleri
  1. Anasayfa

  2. Foto Galeri

  3. Güncel

  4. Pilot yanlış butona bastı

Pilot yanlış butona bastı

Pilot yanlış butona bastı 1 19

Pegasus uçağının ikinci pilotu Trabzon`da iniş hazırlığı yapıldığı sırada `otomatik gazdan çıkma` yerine, yanlışlıkla `pas geçme` butonuna bastı. Sağ motor kendini hâlâ `pas` modunda sandı ve devir yükselterek uçağın aniden sola kaçışına neden oldu.

Pilot yanlış butona bastı 2 29

DENİZE METRELER KALA...Trabzon Havalimanı`na iniş yaptıktan sonra pisten çıkan ve denize metreler kala durabilen uçağın kontrolden çıkmasına ilişkin detaylar netleşiyor. Sabah`ta yer alan habere göre, iniş hazırlığı yapıldığı sırada ikinci pilot `otomatik gazdan çıkma` yerine, yanlışlıkla `pas geçme` butonuna bastı. Pilotlar bu durumu düzeltti ancak motor freni aktif olmayan sağ motor kendini hâlâ `pas` modunda sandı ve devir yükselterek uçağın aniden sola kaçışına neden oldu.

Pilot yanlış butona bastı 3 39

İKİNCİ PİLOT HATA YAPTIElde edilen veriler, pilotların ilk ifadeleri ve edinilen bilgilere göre kazanın meydana geliş şekli ile ilgili en yüksek ihtimal şu şekilde değerlendirildi: Kaptan pilot Ender Bayraktar ve ikinci pilot İrfan Yavuz yönetimindeki Pegasus Havayolları`na ait 737-800 tipi Zeynep adlı uçak, iniş için Trabzon Havalimanı`na yaklaşma yapmaya başladı.

Pilot yanlış butona bastı 4 49

Uçağın kumandası, bu sırada ikinci pilot İrfan Yavuz`daydı ve inişi o yapacaktı. Pisti gören pilotlar, `otomatik pilot`tan çıkarak manuel olarak uçmaya başladı. Ancak bu sırada ikinci pilot İrfan Yavuz, otomatik gaz kollarını devreden çıkarmak yerine TOGA (Take Of-Go Around) olarak adlandırılan `PAS geçme` butonuna bastı. Bu durum uçağın kaptan pilotu tarafından fark edilerek müdahale edildi ve uçak piste normal şekilde yaklaşmasını sürdürdü.

Pilot yanlış butona bastı 5 59

Piste normal bir şekilde iniş yapan pilotlar, gaz kollarını keserek uçağın 1 numaralı (sol) motorunun `reverse` olarak adlandırılan motor frenlerini kapattı. Uçağın iki numaralı (sağ) motorunun `reverse` ise çalışmıyordu. (Bu durum biliniyordu ve uçağın bu şekilde uçmasında ise herhangi bir emniyet kısıtlaması yoktu) Yavaşladıktan sonra pist sonunda uçağı terminale götürmek için kumandaları devralan Kaptan Pilot Ender Bayraktar, uçağın kanatlarındaki `speed break` (hız kesici) olarak adlandırılan fren sistemini kapattı.

Pilot yanlış butona bastı 6 69

SİSTEMİN TUZAĞIKaza bu sırada yaşandı. 2 numaralı (sağ) motor kendisini havada `PAS geçiyor` sandığı için tam güç açıldı ve uçak ani bir hızla sola doğru kaçış yaptı. Pilotlar, durdurmaya çalışana kadar, uçak pistten çıkarak denize doğru yöneldi ve denize 10 metre kala ancak durabildi. Aynı uçak tipinde uçan pilotlar, kazayı, `Otomasyon sisteminin pilotlara hazırladıkları sinsi tuzaklardan biri` diye değerlendirdi.

Pilot yanlış butona bastı 7 79

162 YOLCUYU ÇAMUR KURTARDIAnkara- Trabzon seferini yapan ve Trabzon Havalimanı`na indikten sonra pistten çıkarak denize 10 metre kala yamaca saplanan Pegasus Havayolları`na ait uçağı büyük bir felaketin eşiğinden çamur kurtardı. 162 yolcu ve 6 mürettebatın burnunun dahi kanamadığı kazada, uçağın kanadının yamaca serpilen ve çamurlaşan toprağa tutunduğu, böylece bir felaketin eşiğinden dönüldüğü öğrenildi. Kaza sonrası birbiri ardına yapılan "Pistte büyük tehlike var" iddialarına da Devlet Hava Meydanları İşletmesi`nden (DHMİ) sert yanıt geldi.

Pilot yanlış butona bastı 8 89
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Kaza Kırım Ekibi`nin incelemelerinin devam ettiğini aktaran yetkililer, ilk bulguları da paylaştı. Pistlerin yanlarında yer alan şerit sahalardaki toprak alanda düzleştirme yapıldığını belirten yetkililer, "Trabzon Havalimanı`nda 2 ay önce bunu yaptık. Oradan çıkan yumuşak toprağı da uçağın saplandığı alana serptik. Bu yumuşak toprak çamur olmuş ve uçak tekerleri çamura saplanmış. Eğer çamur olmasaydı uçak çakılırdı" dedi.
 
 
Pilot yanlış butona bastı 9 99
Memleket © 2005
Anasayfa
Künye
İletişim
Gizlilik İlkeleri
Sitene Ekle
  • Konya Haberleri
  • Selçuklu Haberleri
  • Karatay Haberleri
  • Meram Haberleri
  • Mevlana Haberleri
Haber Portalı Yazılımı
Memleket
Haberler
  • Son Haberler
  • Manşetler
  • Yerel
  • Ekonomi
  • POLİS-ADLİYE
  • Konyaspor
  • Yaşam
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Kültür Sanat
  • Sağlık
  • EĞİTİM
  • Türkiye
  • İlçeler
  • Gündem
  • Politika
Diğer İçerikler
  • Foto Galeri
  • Web Tv
  • Yazarlar
  • Gazete Manşetleri
Kurumsal
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik İlkeleri
  • Kullanım Şartları
  • Geliştiriciler İçin