14. Kalite ve Başarı Sempozyumu

Coca Cola İçecek Türkiye Genel Müdürü Atasayan: - "(Coca Cola İçecek Türkiye) Tek bir operasyonu olan Türkiye'de, 4-5 fabrikayla başlayıp 2005 yılına geldiğinde Avrupa sınırından Çin sınırına bir coğrafyada hizmet veren yüzde 80'i Türk sermayesi olan böl

BURSA (AA) - Coca Cola İçecek Türkiye Genel Müdürü Lisani Atasayan, Coca Cola İçecek Türkiye'ye ilişkin, "Tek bir operasyonu olan Türkiye'de, 4-5 fabrikayla başlayıp 2005 yılına geldiğinde Avrupa sınırından Çin sınırına bir coğrafyada hizmet veren yüzde 80'i Türk sermayesi olan bölgesel bir Türk şirketi haline geldi." dedi.

Atasayan, Kalite Derneği (KalDer) ile Bursa Sanayicileri ve İş Adamları Derneğince (BUSİAD) bir otelde düzenlenen "14. Kalite ve Başarı Sempozyumu" kapsamındaki "Sürdürülebilirlik Mükemmellik" başlıklı oturumda, içecek sektöründe Türkiye'nin önemli mesafeler katettiğini söyledi.

İçecek sektörünün çok ciddi bir tüketim sektörü olduğunu vurgulayan Atasayan, "Türkiye'de içecek endüstrisine baktığınız zaman alkolsüz içecek sektörü yaklaşık 35 milyar litre. Bunu porsiyonlara indirgediğinizde yaklaşık 200 milyarlık bir porsiyondan bahsediyoruz her yıl tüketilen. Sonuç itibariyle çok ciddi bir tüketim var onun için bizim sektörümüze, 'Hızlı tüketim sektörü' diyorlar." diye konuştu.

- "Bölgesel Türk şirketi haline geldi"

Atasayan, Coca Cola'nın, Türkiye'de 1990'lı yılların başında franchise almasıyla gerçek anlamda kurumsallaşmaya başladığını hatırlatarak, şöyle devam etti:

"Tek bir operasyonu olan Türkiye'de 4-5 fabrikayla başlayıp 2005 yılına geldiğinde Avrupa sınırından Çin sınırına bir coğrafyada hizmet veren yüzde 80'i Türk sermayesi olan bölgesel bir Türk şirketi haline geldi. Bugün 10 ülkede operasyon gösteriyoruz. Yaklaşık 10 bin çalışanımız var. Gerçekten bu, baktığınızda gerek kalite, gerek mükemmellik, sürdürülebilirlik olsun Türkiye'de elde edilen başarıların sonucunda buradaki coğrafyalar bir Türk şirketine verilmiştir. Coğrafyamızda bugün yaklaşık 370 milyon kişi yaşıyor. Türkiye'nin gelişimi diğer sektörlerde de hissediliyor. Gelecek hafta gelecek 2025 vizyonumuzu şirketimizle paylaşıyoruz. 2025 yılında ne kadar ürün satacağız ne kadar ciro yapacağız stratejilerimiz ne olacak bugünden biz bunları belirledik."

Eskiden kendilerine "en iyi satış şirketi" diye bir vizyon belirlediklerini, sonra bunu "en iyi hizmet, servis veren şirket" olarak geliştirdiklerini anlatan Atasayan, günümüzde ise bulundukları kategoride en iyi şirket olmayı hedeflediklerini vurguladı.

Atasayan, dört temel unsurla bunu gerçekleştirmeye çalıştıklarını belirterek, "Bunlardan biri müşteriler ve tüketicilerimiz, çalışanlarımız, toplum ve hissedarlarımız. Bugün Türkiye'de bizim müşteri diye adlandırdığımız ürünlerimizi bulunduran satan yaklaşık 300 bin noktayla biz alışveriş yapıyoruz. Bu 300 bin noktada biz 'kazan kazan' felsefesiyle müşterilerimizle olan ilişkilerimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Bu bizim için çok önemli bir şey" ifadelerini kullandı.

- "Çevreyi düşünerek iyileştirmeler yapmaya çalışıyoruz"

Türkiye'de, tedarik zinciri departmanında 9 fabrikalarının bulunduğunu dile getiren Atasay, "9 fabrikamızın mükemmellik ödülleri var. Bugün Coca Cola sistemi içerisinde dünya ortalamasında enerji tüketimi Türkiye'de yüzde 50 daha az. Bir litre içecek üretmek için dünyada 2 litre su kullanılırken Türkiye'de 1,4. Bazı fabrikalarımızda bu 1,1 seviyelerinde. Şişelerimizin ağırlığını düşürmek için devamlı kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Bugün bir pet su şişesi 17, 18, 21 gramlardan 10 gramlara hatta daha az gramlara düştü, bütün süreçlerimizde çevreyi düşünerek iyileştirmeler yapmaya çalışıyoruz. Tedarikçilerimizle oturuyor konuşuyoruz." sözlerine yer verdi.



AA

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de sahte dolar alarmı: Peş peşe açıklamalar
Alesayi Holding'den Kutsal Şehir Mekke'de Lüks Konaklama Projesi
Konya, Sanayide Devrim Yaptı
Merkez'in enflasyon hedefi yüzde 25
Konya’da Konut Fiyatları Rekor Kırıyor: Danimarka’da Villa Almak Daha Ucuz!