"The way of life-Yaşam şekli" felsefesi çerçevesinde tasarlanan Suzuki Alto'nun yenilenen aracı Türkiye'de tüketicinin beğenisini kazanmaya devam ediyor.
Japon üretici Suzuki, yenilenen Alto modeli ile A segmentine yeni bir bakış açısı getirdi. Özellikle şehir içi kullanımına uygun olarak tasarlanan araç 1.0 litrelik motoru ve 67 beygire kadar güç üreten 3 silindirli motoruyla dikkatleri çekiyor.
Otomobilin düz ve otomatik vites olmak üzere 2 farklı seçeneği mevcut. Aracın iki albenisinden biri yakıt iken bir diğeri de sempatik tasarımı.
Özellikler 10 farklı canlı rengi ile dikkat çeken Alto’da 4 kapı ve cam otomatiği ve yolcu ve sürücü hava yastıkları da mevcut. Modellerde EBD ve ABS, SRS de hava yastıkları gibi standart…
Alto'nun düz vitesli versiyonu 23 bin 250 liradan, otomatik vitesli versiyonu ise 25 bin 250 liradan satışa sunuluyor.
Diğer otomatik araçlarda olduğu gibi aracın otomatik versiyonunda; çekişten düşüşe yardımcı takviye vitesler seçimleri mevcut.
10 farklı renk seçeneğinden 4 tanesi sadece Alto'ya özel renklerden oluşuyor.
Aracı diğerlerinden ayıran ve onu Sanayi Bakanlığı’nın az yakan otomobiller listesinde liste başı yapan özelliği 100 kilometrede 4,4 litre benzin tüketmesi. Aracın karbondioksit salınımının düşüklüğü ile çevreci bir otomobil.
Küçük otomobil konusunda geçmişten gelen uzmanlığı ile ün yapmış Suziki yeni modelleri ile küçük araç pazarına göz koyduğunu belirtiyor.
Alto’nun bagaj ve benzin kapağı içerden açılıyor. Ayrıca uzaktan kumandalı kilitte iki aşamalı sürücü ve tüm kapılar olmak üzere iki aşama da mevcut.
Alto’nun far ve stop lambaları tasarımı araca estetik bir görünüm sunarken aracın farkedilirliğine de büyük katkı sağlıyor. Aynalar içerden manuel olarak kumanda edilebiliyor.
Alto’da CD ve MP3 çalarlı radyo teyp ile klima da mevcut. Ayrıca Alto’da ön konsülün (torpidonun) tasarımı aracın ön kısmında oturanlar için büyük bir alan sağlarken arka koltukta bu alan biraz dar kalıyor olmasından da aracın az sayıda bireye sahip aileler için olduğunu teyit ediyor.
Alto aracın boyutları ile de park yeri sorununu ortadan kaldırıyor. Yakıt tasarrufunda öncü olan araçta motorlu taşıtlar vergisi miktarını da yıllık 405 lira. Kısacası Alto’lar kullanıcının cebini de üzmüyor.
Bir otomobil klasiği olan açılan kelebek camlar da Alto’nun yeni modelinde mevcut. Arka camlar karartılmış ve filmli görüntüsü veriyor.
Aracın kendi emsallerine göre bagaj alanının normal olmasına rağmen, kalabalık aileler için fazla ideal değil.
Aracın yakıt tasarrufu ve düşük maliyeti bütçesi kısıtlı olan öğrenci memur kesimi ile kalabalık olmayan aileler için ideal.
Hakan GÖKSEL HaberTürk