KOCAELİ (AA) - Doğu Marmara Kalkınma Ajansınca (MARKA), bölgeye Ortadoğu'dan turizm yatırımı çekmek amacıyla, bu yıl ikincisi düzenlenen Doğu Marmara Fam-Trip etkinliği sona erdi.
MARKA'dan yapılan yazılı açıklamada, Doğu Marmara'nın yurt dışı hedef pazarı olan Ortadoğu'nun önde gelen seyahat acentelerine, bölgenin turistik destinasyonları ve yeni tesis altyapısını tanıtmayı amaçlayan 2. Doğu Marmara Fam-Trip etkinliğinin tamamlandığı bildirildi.
MARKA koordinasyonunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türk Hava Yollarının işbirliğinde düzenlenen etkinliğe, toplam turizm harcamaları 43 milyar doları geçen Bahreyn, Katar (Doha), Abu Dabi ve Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri) ile Cidde, Dammam, Yanbu, Medine ve Riyad'dan (Suudi Arabistan) 34 turizm profesyonelinin katıldığı belirtildi.
Heyetin, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu ve Yalova'daki turistik destinasyonları ve tesisleri incelediği kaydedilen açıklamada, "Etkinliğin son günü bölgemizdeki otel ve turizm acenteleriyle Ortadoğu'dan gelen turizm profesyonellerini bir araya getirerek işletmeler arası bir sektör toplantısı (B2B) gerçekleştirildi." ifadesi kullanıldı.
Açıklamada, bu yıl ikincisi düzenlenen etkinlikle Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonları arasında olmayı hedefleyen Doğu Marmara Bölgesi'nin her geçen gün gelişen turizm kapasitesinin tanıtıldığı belirtilerek, şu bilgiler verildi:
"MARKA tarafından, turizm ve bölge tanıtım çalışmaları, bölge planı ve bölge planıyla ilgili alt strateji belgelerince belirlenen amaçlara yönelik olarak düzenlenmektedir. Bölge planında 2023 için hedef konulan 500 bin yabancı turist ve 2,1 ortalama kalış süresine ulaşmada belirlenen adımlar uygulanmaktadır. Bu kapsamda önemli bir organizasyon becerisi gerektiren ve somut sonuçlar üreten Fam-Trip etkinliklerinin ilki 2012 yılında Doğu Marmara ölçeğinde yine bölgemizin hedef pazarı olan Ortadoğu'ya yönelik olarak başarıyla gerçekleştirilmişti."
AA