Değerli Veli,
Sekizinci sınıf öğrencilerimizin uzun süredir hazırlandıkları Liselere Giriş Sınavı (LGS) 1 Haziran 2019 Pazar günü gerçekleşti.
Yıllardır sınavlara öğrenci hazırlayan bir eğitimci olarak 2019 LGS hakkındaki görüşlerim şöyledir:
• Sınavın zorluk derecesi 2018 yılı ile aynıdır. Ancak öğrencilerin geniş hazırlık zamanlarının olması, yeni sınav sistemine uygun kaynak sayısının geçen yıla göre daha fazla olması,MEB’in her ay örnek sorular yayımlanması,öğretmenlerin yeni sınav sistemine daha uyumlu hale gelmesi soruların yapılabilirlik derecesini artırmıştır.
• Net sayısında genel bir artış olacağı için nitelikli okulların taban puanlarında artış olması öngörülmektedir.
• Konya’da nitelikli okul sayısının yanı sıra özel okul sayısının da artması öğrencilerimizin nitelikli okullara girme imkanını artırmıştır.
• Orta seviyenin üzerindeki öğrencilerde sınavın belirleyiciliğini etkileyen branş Fen Bilimleri olurken orta seviye ve orta seviyenin altındaki öğrenciler için belirleyici olan branş her zamanki gibi matematik olmuştur.
Sınavda soru sorulan derslere tek tek baktığımızda şöyle bir tablo ortaya çıkmıştır:
TÜRKÇE: Üç soru dışında alışılmış Türkçe sorularından farkı yoktu. Çocuklarımızın yorum
hataları dışında yanlış yapabileceği soru yoktu diyebiliriz.
İNKILAP TARİHİ: Geçen sene olduğu gibi bu sene de belirleyici soru çıkmadı. Sorular kalıplaşmış yorum sorularından oluşmuştu.
DİN KÜLTÜRÜ: Süreç boyunca önemsenmeyen bir ders olması derse ilgiyi düşürdü ancak sınavda çıkan bir soru üst seviye öğrenciler için belirleyici oldu.
İNGİLİZCE: Sorular hazırlık aşamasındaki kalıp sorulara uygundu. Belirleyiciliği yoktu.
MATEMATİK: Süreç boyunca öğrencilerin matematik dersine fazla yoğunlaşması sınavdaki soruların yapılabilirlik derecesini artırmıştır.MEB’in her ay yayımladığı örnek sorular ile eş zorluk derecesine sahip sorular çıktı. Birçok devlet okulunun ve özel okulun kendi bünyesinde yaptığı deneme sorularından çok daha basit düzey sorularla karşılaştık.
FEN BİLİMLERİ: Zorluk derecesi geçen seneki sorularla eş değerdi. Üst seviye öğrenciler için sınavın belirleyici branşı oldu. (Halen Fen Bilimleri öğretmenleri tarafından mutabakata varılamayan bir soru var.)
Süreç boyunca çocukları üzerinde baskıcı bir tutum sergileyen velilerimizin çocukları geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da üzerindeki baskıyı strese dönüştürmüş bu da öğrenciyi olumsuz etkilemiştir. Sınava hazırlık aşamasında girdiği denemelerde başarı sağlayarak okullarında dereceye giren öğrenciler LGS’de istenilen performansı gösterememişlerdir.
Sonuç odaklı hareket eden öğrencilerimiz başarıya ulaşmakta zorlanırken süreç odaklı hareket eden öğrencilerimizin başarıya ulaştığını gözlemledik.
Hayaller ile hedeflerin karıştırılması öğrenci için büyük hayal kırıklığı oluşturduğundan ulaşılabilir kısa vadeli hedeflerin konması öğrenci başarısını olumlu etkilemiştir.
Değerli Veli,
Çocuklarımız için ortak amacımız mutlu ve çalışkan bireyler olmalarıdır.Sınav sonuçlarının onların değerini etkilemeyeceğini bilmeleri kişisel gelişimleri için büyük önem arz etmektedir. 8 sınıf öğrencilerimizle bu süreci yaşadık ve sona erdirdik. Artık her çocuğumuz üniversite hazırlık döneminde nasıl bir çalışma temposunun kendisini beklediğinin farklında. Öğrencilerimize lise hayatlarında başarılar dilerim.
7. O sınıf öğrencilerimizle bu sürece gireceğiz. Yine önceliğimiz onların mutluluğu ve çalışkan bireyler olarak toplumda yer almaları olacaktır.
2020 LGS’ye hazırlık sürecinde tüm veli ve öğrencilerimize başarılar dilerim.