ANTALYA (AA) - LEYLA ATAMAN KOYUNCUOĞLU - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, turizm sektöründe son yıllarda yaşanan sıkıntılardan bir gerileme yaşandığını ama 2017'nin turizmde büyüme yılı olduğunu belirterek, "2018 ve 2019'da tekrar biz yabancı turist bakımından 40 milyona ulaşacağımıza inanıyoruz." dedi.
Yağcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO) aldığı bir kararla 27 Eylül'ün "Dünya Turizm Günü" olarak tüm dünyada kutlandığını, Türkiye'nin turizm başkenti Antalya'da da kutlama yapacaklarını belirtti. Yağcı, UNWTO'nun bu yıl ki Dünya Turizm Günü kutlama merkezini Katar'ın Doha kenti olarak seçtiğini ve asıl kutlamaların burada yapılacağını kaydetti.
Turizmin dünyada çok önemli bir sektör haline geldiğini anlatan Yağcı, işsizliğin ve yoksulluğun giderilmesi, çevrenin korunması, bölgeler arası eşitsizliğin giderilmesi, ekonomik büyümenin sağlanması, cinsiyet ayrımının ortadan kaldırılması, toplumlar arası barış getirmesi gibi sektörün hem ekonomik, hem sosyal, hem de çevresel olumlu etkiler yarattığını vurguladı.
Türkiye'nin turizmdeki başarısının tüm dünyada bir başarı öyküsü olarak anlatıldığını kaydeden Yağcı, "2014, 2015 yıllarında yaklaşık 40 milyon yabancı turisti ülkemizde ağırlamış bir ülkeyiz. Bu ne demek? Dünyada en fazla yabancı ziyaretçi ağırlayan ülke sıralamasında 6'ncı sırayı yakalamışız. Son yıllarda yaşadığımız sıkıntılardan bir gerileme yaşadık, ama 2017 turizmde büyüme yılı oldu. 2018 ve 2019'da tekrar biz yabancı turist bakımından 40 milyona ulaşacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
- "50 milyon hedefine ulaşabilecek altyapıya sahibiz"
Türkiye'nin turizm sektöründe 2023 yılı hedefinin 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm geliri olduğuna hatırlatan Yağcı, Türkiye'nin havalimanı altyapısı ve konaklama sektörünün yatak kapasitesine bakıldığında bu hedefe ulaşabilecek altyapısının bulunduğunu dile getirdi.
AKTOB Başkanı Yağcı, 50 milyon turiste ulaşmak için kitle turizmde deniz, güneş, kum turizmindeki gücün kaybedilmemesi, bunun yanı sıra pazar çeşitliliği ve ürün çeşitliliği yaratmak gerektiğini söyledi.
Pazar çeşitliliğinde Avrupa ve Rusya'dan sonra sepete Çin ve Hindistan'ın da konulması, diğer alternatif pazarlara da çalışılması gerektiğini belirten Yağcı, "Bir de Türkiye'nin farklı bölgelerinin de tanıtılması lazım ki 50 milyon turiste ulaşabilelim." dedi.
Antalya'nın 2014 ve 2015 yıllarında yaklaşık 12 milyon yabancı turisti çekmiş bir şehir olduğunu, bu yıl ise 10 milyon yabancı turist seviyesini yakalamayı hedeflediklerini kaydeden Yağcı, "Bizim Antalya olarak esas hedefimiz, önümüzdeki 2 yıl içerisinde 12 milyon turist sayısına ulaşıp 2023'e doğru da Antalya'da 18-20 milyon yabancı turiste ulaşmak. Biz bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
- "2 milyon kişi istihdam ediliyor"
Geçen yıl Türkiye'ye gelen yabancı turist sayısının 30 milyona kadar düştüğünü, fakat bu yıl yüzde 15-20 arası çift haneli büyüme olacağını öngördüklerini ifade eden Yağcı, "Tekrar biz 34-35 milyon yabancı turist sayısına ulaşacağız ama esas hedefimiz, daha önce yakaladığımız 40 milyon yabancı turist sayısına ulaşmak. Daha sonra da hedefimiz olan 50 milyon turist sayısına çıkmak." ifadelerini kullandı.
Dünyada yaklaşık her 13 kayıtlı çalışandan birinin turizm sektöründe istihdam edildiğini anlatan Yağcı, Türkiye'de de turizm sektöründe yaklaşık 2 milyon kişinin istihdam edildiğine, bunun da çok önemli bir rakam olduğuna dikkati çekti.
Türkiye'nin turizm sektörünün oldukça güçlü bir sektör olduğunu belirten Yağcı, Türk yatırımcıların turizmde risk alan, cesur yatırımcılar olduğunu söyledi. Yağcı, "Özellikle konaklama sektöründeki yatırımcıların çok ciddi anlamda risk alma iştahları var. Bu da sektörü güçlendiriyor." dedi.
- "Rakibimiz İspanya"
Sektörde kamu-özel sektör iş birliğinin önemine işaret Yağcı, şunları kaydetti:
"Biz bundan sonra kamu-özel sektör işbirliğini ne kadar iyi götürürsek Türkiye'nin 2023 yılı hedeflerine çok daha kısa sürede ulaşabiliriz diye düşünüyorum. Çünkü sektörün bunu yapabilecek bilgi birikimi ve altyapısı var. Türkiye'nin bence 50 milyon yabancı turistten daha fazla potansiyeli var. Biz 60 milyon yabancı turisti konuşabilecek bir ülkeyiz ama bunu yapabilmek için ciddi bir çalışma yapmamız lazım. Turizmde dünyada ve Akdeniz'de bence bizim rakibimiz İspanya. Yunanistan da bir turizm ülkesi ama hem yatak hem de aldığı turist bakımından Türkiye'nin rakibi değil. Biz Yunanistan'ın aldığı turist sayısını çoktan geçtik. Bizim esas rakibimiz İspanya'dır."
AA