Akaryakıtta rekabet Lukoil'i teşvik ediyor

Lukoil Türkiye Üst Yöneticisi Repac:- "Türk akaryakıt pazarı son derece rekabetçi bir yapıya sahip, bu artı değerdir. Bu şartlar bizi büyüme, hizmet kalitesini artırma ve yüksek ürün standartlarını koruma konusunda teşvik ediyor"- "Türkiye'yi umut vadeden

ANKARA (AA) - MURAT TEMİZER - Rus enerji şirketi Lukoil'in Türkiye Üst Yöneticisi Arash Repac, Türk akaryakıt pazarının son derece rekabetçi olduğunu belirterek, "Bunu bir artı değer olarak görüyoruz. Çünkü bu şartlar bizi büyüme, hizmet kalitemizi artırma ve yüksek ürün standartlarını koruma konusunda teşvik ediyor. Türkiye'yi umut vadeden bir pazar olarak görüyor ve rekabetçi konumumuzu sürdürmeyi planlıyoruz." dedi.

Repac, AA muhabirine Lukoil'in Türkiye'deki yatırımları ve akaryakıt sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Geçen yılın, tüm enerji sektörü için zor bir yıl olduğunu ifade eden Repac, buna rağmen Lukoil'in 2016'da satış hedeflerinin yanı sıra yeni istasyonlar açmak gibi hedeflerine de ulaştığını söyledi.

Repac, bu yıl da kaliteli hizmet ve ürünlerle yeni akaryakıt istasyonları açmak istediklerini belirterek, şöyle devam etti:

"Türkiye pazarında büyüyoruz. Burada perakende sektöründe 10 yılımızda iyi konumlandırılmış terminaller, rafineriler ve doğru yönetim kararlarıyla en büyük altıncı akaryakıt şirketi olduk. Benzin istasyonu sayımızla da 80 şirketin yer aldığı bir rekabet ortamında beşinci sıradayız. Türkiye'de toptan ticaretimizle ilgili olarak, 32'den fazla dağıtım şirketiyle başarılı bir şekilde çalışıyoruz. Türk yakıt pazarı Rusya ve Avrupa'dan oldukça farklı. Burada fiyat dalgalanmalarına hızla uyum sağlamalıyız. Öte yandan, Türk akaryakıt pazarı son derece rekabetçi bir yapıya sahip, bu bir artı değerdir. Çünkü bu şartlar bizi büyüme, hizmet kalitesini artırma ve yüksek ürün standartlarını koruma konusunda teşvik ediyor. Türkiye'yi umut vadeden bir pazar olarak görüyor ve rekabetçi konumumuzu sürdürmeyi planlıyoruz."

- Dizelin yüzde 23'ü Lukoil'den

2015 verilerine göre Türkiye'de dizel yakıtın yüzde 23'ünü Lukoil'in tedarik ettiğini dile getiren Repac, bu verinin kendileri için önemli olduğunu söyledi.

Repac, Türk akaryakıt sektöründe fiyat yapısının Avrupa'daki petrol ürünlerinin fiyatları ve dolar kurundan etkilendiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Buradaki fiyat artışlarının gerçekleştiği dönemde dolar 3,1'den 3,8 liraya yükselirken, petrol fiyatı da 45 dolardan 55 dolar seviyesine yükselmişti. Açıkçası, yükselen pompa fiyatları son kullanıcı tüketimini, dolayısıyla da karımızı olumsuz etkiliyor. Böyle bir senaryo durumunda da işletme sermayesi ihtiyacımız artarken, karımız sabit kalıyor. Türkiye bizim için ana perakende pazarlarından biri. Şu an Lukoil olarak küresel piyasada 8 rafinerimiz bulunuyor. Bunlardan 3 tanesi Sicilya, Romanya ve Bulgaristan'da. Bu da Türkiye'ye deniz yoluyla istediğimiz petrol ve petrokimya ürünlerini transfer etmemize olanak sağlıyor. 8 rafineride günde toplam 1,2 milyon varilden daha fazla petrol ürünü üretiliyor. O yüzden bu pazarın (Türkiye) umut vaat ettiğini düşünüyoruz."

Türkiye'de birçok sosyal etkinlikte de yer aldıklarını ifade eden Repac, Sakarya, Rize, Konya, Alanya, Şanlıurfa, İstanbul ve Fatsa'da önde gelen futbol takımları, televizyon sunucuları ve spor gazetecileriyle öğrenciler için bir proje düzenlediklerini anlattı. Repac, aktivitelerin sosyal medya ve televizyon kanalları üzerinden duyurularak 10 milyondan fazla kişinin haberdar edildiğini söyledi.

Lukoil Eurasia Petrol AŞ ismiyle Türkiye'de faaliyet gösteren firmanın 2016'da cirosu yaklaşık 1,5 milyar dolar oldu. Akpet'in 2008'de tamamını satın alan şirket, bu yıl sonunda toplam satışını yüzde 10 artırmayı planlıyor.

AA

Ekonomi Haberleri

Ulusal Staj Programı’nın 2025 yılı başvuruları başladı
Palamut ve hamsiden sonra şimdi de mezgit bereketi
Çinli GAC, Elektrikli Uçan Aracı GOVY AirJet'i Tanıttı
Ford’un Yeni Premium Modelleri Türkiye’de Satışa Sunuldu
ING Türkiye’de üst düzey atama