Anadolu Ajansı’nın 2001’de verdiği şu habere bakın:
13 yıl önce yatırım programına alınarak 10 yıl önce temeli atılan kültür merkezi ödenek olmadığı için bitirilemiyor. Merkez açılmadığı için yıllardır Mevlana etkinlikleri ve sema gösterileri spor salonlarında yapılıyor.
Haberde bazı detaylar da var:
Aslanlıkışla Caddesi’nde yıllardır tamamlanmayı bekleyen kültür merkezi inşaatının duvarları bugün bakımsızlık ve doğal şartlar nedeniyle dökülürken, açık sema alanı inşaatı da son yıllarda akşamcıların mekânı haline geldi.
2002 fiyatları ile tamamlanması için 8 trilyon 966 milyar lira gerek duyulan proje için geçen yıla kadar 443 milyar lira para harcandı. 2001 yılında ise 1 milyar liralık bir ödenek ayrıldı.
***
Hatırlayalım…
Mevlana Kültür Mekezi’nin temeli 1990 yılında atıldı, yapımı 13 hükümeti eskitti…
İnşaata 21 yılda yaklaşık 61 trilyon lira harcandı. Yüzde 35’lik kısmı 61 trilyon liraya mal olan inşaatın geri kalan kısmı ise 13.5 trilyon liraya sadece 90 günde tamamlandı.
Tarih Aralık 2004’tü…
AK Parti iktidarının ikinci yılı…
***
Hafta sonu Ankara’nın ilçesi Polatlı’daydım…
Ailecek hızlı trenle yorucu olmayan bir seyahat gerçekleştirdik.
Şimdi bu imkânı kullanırken, yıllardır bulunuyormuş gibi düşünmek yanlış.
Hatırlayalım…
Ankara ile Konya arasındaki hızlı tren hattı 23 Ağustos 2011 tarihinde hizmete açıldı. 212 km uzunluğunda olan Ankara-Konya Hızlı Tren Hattı 4.5 yıl gibi kısa bir sürede tamamlandı. Tümüyle Türk proje yöneticileri ve mühendisler tarafından yapılan hızlı tren hattıyla Konya- İstanbul arasındaki 12 saat 25 dk'lık seyahat süresi Ankara İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin tamamlanmasından sonra 3 saat 30 dakikaya inecek. 250 km hıza uygun olarak çift hatlı, elektrikli sinyalli inşa edilen Ankara Konya Hızlı Tren Hattı 306 km uzunluğunda. Proje kapsamında 7 köprü, 27 üstgeçit, 83 altgeçit, 143 menfez, 2030 metre uzunluğunda tünel yapıldı.
***
Geçtiğimiz haftalarda AK Parti İl Başkanı Ahmet Sorgun ağabeyimizle Mavi Tünel gezisine çıkmıştık…
Fırsat bulup da yazamadım…
Hatırlayalım:
Mavi Tünel’in hayali 200 yıl öncesine dayanıyor.
Kurukafa Mehmet Efendi'den Sultan Abdulhamit'e kadar uzanan uzun bir öykü…
Yıl 1998… Refah-Yol hükümeti zamanında projenin ihalesi yapılıyor ama 28 Şubat süreci bu projenin hayata geçmesini engelliyor.
Ama bu engel sonsuza kadar sürmüyor…
Aralık 2012’de Mavi Tünel açılıyor…
Şimdi 124 kilometrelik Ahi Kanalı’ndan Hotamış Depolaması’na su akacak.
Bozkır ve Afşar Hadimi Barajları’nın tamamlanması için yürütülen çalışmaları görmelisiniz…
Bütün bu büyük işlerin arkasında ‘büyük bir devletin var olduğunu’ görüyorsunuz.
***
Konya’daki şu üç iş bile bir iktidarın, yıllar süren ihmalin ardından Türkiye’ye karşı borcunu ödemeye yeter.
Siz ‘yeter’ dediğimize bakmayın.
Çalışan iktidarı bulduk, isteklerimiz elbette bitmeyecek.
Yeter ki, Türkiye’yi geriye götürecek çağrılara kulak vermeyelim.
Yeter ki bugünkü geldiğimiz noktaya kolay gelinmediğini idrak edelim.