Yeni nesil otomobillerde akünün bitmemesi (boşalmaması) için hangi önlemleri almalıyız? Ayrıca uzun süre hareket etmeyecek bir otomobilde aküyü korumak için neler yapılmalı?
Akü, aracın motoru stop edildiğinde, şarj durumuna ve sıcaklığa bağlı olarak motorun çalıştırılması için daima yeterli enerjinin mevcut olmasını sağlar. Bu durum, aracın uzun süreli park durumunda da geçerlidir. Fakat yeni nesil otomobiller, dururken bile aküden enerji çeker.
Trafik radyosu hafızası, hırsızlık uyarı sistemi veya uzaktan kumandanın alıcısı sürekli olarak az miktarda elektrik tüketir. Aküde kritik bir şarj durumu tehlikesi olduğunda koruma modu (enerji yönetimi), enerji harcayan kaynakları kademeli olarak devreden çıkarılması suretiyle duraklama durumundaki tüketimi azaltır.
Seyir sırasında dinamik enerji yönetimi akü gerilimini ve şarj faaliyetini sürekli olarak kontrol eder. Gerektiğinde şarj alternatörünün gücünü arttırmak için sistem rölanti devir sayısını arttırır. Ekstrem durumlarda, koltuk ısıtıcısı veya arka cam rezistansı gibi özellikle fazla enerji tüketen ekipmanlar kısa bir süre için aktif durumdan çıkarılır.
Bu uygulamalar konforu etkileyecek düzeyde hissedilmez. Normal seyir durumunda bu gibi uygulamalar, sürücünün fark etmeyeceği şekilde gerçekleştirilir. Yeni nesil akülerin bu avantajlarına rağmen çok uzun süre çalışmayan motorlarda şarj tamamen tükenebilir.
Bu gibi durumlarda, 30 TL ile 80 TL arasında değişen fiyatlarıyla bir akü şarj cihazı almakta yarar vardır. Böylece akünün boşalması halinde araçtan söküp kolayca şarj edip tekrar aracı çalıştırabilirsiniz. Böylece elektronik sistemleri de riske atmamış olursunuz.
Otohaber