Raporun detaylarına göre, Türkiye’nin Almanya’ya 2011’de yaptığı ihracatta bir önceki yıla göre en çok artış görülen ürün gruplarının başında otomotiv yan sanayii geliyor.Almanya'ya ihraç edilen yanmalı, pistonlu motorların aksam ve parçalarını içeren otomotiv yan sanayii 2011 yılında %56 oranında büyüme göstermiş.Bununla birlikte kara taşıtları için üretilen aksam parçalarında da yüzde 40’lık bir gelişme görülüyor.
Ticarette değişim başladı
Deutsche Welle'dan Selçuk Oktay'ın haberine göre, Türkiye’nin Almanya’ya yaptığı ihracatta teknolojik ürün gruplarının yükselişi, iki ülke arasındaki ticaretin karakterini değiştirme potansiyeli taşıyor.
Toplamda gerçekleşen 1,9 milyar dolarlık ihracat hacmiyle nükleer reaktör ve aksamları, 2011’de Türkiye’nin Almanya’ya sattığı en büyük ikinci ürün grubu olarak görülüyor.
Bu durum Türkiye’nin Almanya’ya yaptığı ihracatta teknolojik ürün gruplarının ağırlık kazandığını da ortaya koyuyor.
Otomotivde teknoloji gelişiyor
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Başkanı Orhan Sabuncu, söz konusu trendi şöyle yorumluyor: “Almanya’ya yapılan otomotiv sektörü ihracatındaki artışın arkasında iki unsur yer alıyor. İlki 2011’de Almanya otomotiv sektörünün ciddi düzeyde büyümesi oldu. Bu büyüme, Türk otomotiv ana ve yan sanayiine yönelik Almanya’dan gelen talebin artması anlamına da geliyor. İkinci unsur Türk şirketlerin Almanya’da yeni iş ilişkileri kurup pazarı geliştirmesi oldu. Bunun yanında Türk otomotiv sektörünün teknolojik niteliği de gelişiyor. Bu, geliştirilen ürünlerin bir kısmı tamamıyla Türkiye’de üretilirken, bir kısmı da lisans anlaşmalarına dayanıyor. Ayrıca Türkiye’de yabancı otomotiv devlerinin üretimi için, onların gösterdiği biçimde yapılan aksamlar da var. Türkiye otomotiv sektörünün Almanya’ya yaptığı ihracatta artış trendinin devam ettiğini söyleyebiliriz. Ocak ayı rakamları bunu gösteriyor.”