"Anuga"ya Türk damgası

Köln'de 107 ülkeden 7 bin 405 firmanın katıldığı fuarın 298 firmayla 5. büyük katılımcısı Türkiye olurken Almanya, Polonya, Kanada, Bulgaristan gibi çok sayıda ülkeden gelenlerle Türk iş adamları "Anuga"ya damgasını vurdu- Leblebi, pastırma, sucuk, döner,

BURSA (AA) - ZAFER AKPINAR - Almanya'nın Köln kentinde düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarı olarak bilinen Anuga 2017 Gıda ve İçecek Fuarı'nın, 298 firmayla 5. büyük katılımcısı Türkiye oldu.

Köln'de 7-11 Ekim arasında gerçekleştirilen fuara, 107 ülkeden 7 bin 405 firma katılıyor. Dünyanın en büyük gıda fuarı olarak bilinen Anuga'da dünyanın önde gelen gıda firmaları boy gösteriyor.

Türkiye, 298 firmasıyla organizasyonun 5. büyük katılımcısı olurken, Polonya, Kanada, Almanya, Hollanda, Bulgaristan, Belçika gibi birçok ülkenin çatısı altında kendi firmaları adına stant açan Türk iş adamları da eklendiğinde Anuga'nın neredeyse her katında Türk ürünlerini görmek mümkün oldu.

Pastırma, sucuk, döner, fındık, çay, Bursa kestanesi, süt ürünleri, Çorum leblebisi, cezerye, Türk kahvesi, unlu mamüller, zeytin ve zeytinyağı, meyve suları, doğal içecek gibi ürünleriyle fuara damgasını vuran Türk katılımcılar, hem ziyaretçilerin damaklarını şenlendirdi hem de önemli bağlantılar kurdu.

- Merdivenlere bile reklam verdiler

Bazı Türk iş adamlarının fuar alanının merdivenlerine bile reklam vererek ürünlerini tanıttığı organizasyonda, Marmarabirlik, Aroma, Kınık Maden Suları, Uludağ İçecek, Kardelen Kestane, Has Tavuk, Baktat gibi Türkiye'nin adını duyurmuş birçok firmasının yer aldığı fuara ayrıca ziyaretçi olarak gelen iş adamları da ihracat ve ithalat bağlantıları yaptı. Bursa'nın güllaç üreticisi 81 yaşındaki Doğu Kılınç gibi birçok iş adamı, yeni pazarlara açılmak, gıdadaki yeni trendleri görmek için fuarda katılımcılarla görüştü.

- Belki de 2. büyük katılımcı Türkiye

Türkiye'nin Dusseldorf Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Mustafa Hilmi Aşkın, Türkiye'nin bu fuarda etkili olduğunu söyledi.

Aşkın, şunları kaydetti:

"5. büyük katılımcı Türkiye oldu. İtalya, Almanya, Çin ve İspanya bizim önümüzde yer aldı. Ziyaretçilerle birlikte Türkiye'den yoğun katılım oldu. Gıda sektörü açısından gerçekten de burada olmalıydık ve varız. Yeni trendleri takip edip, kendi ürünlerimizi sergilemek açısından çok önemli. Dünyanın en büyük gıda fuarı. Sadece Almanya olarak değil tüm dünyaya ulaşabilme adına Türk firmaların kendilerini burada gösteriyor olması önemli."

BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur ise Almanya pazarının Bursa için önemli olduğunu vurgulayarak, "Bursa'nın yaklaşık 1,8 milyar dolarlık ihracatı, 1,3 milyar dolar da ithalatı var. Net artı verdiğimiz bir pazar. Bu ihracatın yüzde 10'u tarım ve gıda ürünlerinden oluşuyor." dedi.

Fuarın hem Bursa hem de Türk firmalar adına iyi gittiğini ifade eden Onur, şöyle devam etti:

"Her sektörde olduğu gibi gıda alanında da yeni inovasyonlar var. Dünya bireyselleşmeye doğru gidiyor. Hazır yemeklere doğru yoğun bir ilgi var. Bunun yanı sıra verimlilik ve rekabet anlamında katetmemiz gereken bir yol var. Bu fuar sayesinde rakiplerimizin neler yaptığını bizzat görme imkanı buluyoruz. Buna göre de ürünlerimizi geliştirme imkanı buluyoruz. Biz 5. büyük katılımcı olarak gözüküyoruz ancak Türk firmasının sayısı fuarda oldukça fazla. Bulgaristan'dan Almanya'dan Kanada'dan ve Hollanda'dan katılan birçok Türk firmamız var. Bunlara baktığımız zaman belki ikinci belki üçüncü büyük katılımcı oluyoruz."

- Fuarın Türk gıdacılarına mesajı

BTSO'nun Anuga Heyet Başkanı Burhan Sayılgan da Türkiye'den fuara katılımının giderek arttığını vurguladı.

Her yıl Türk firmalarının kalitesiyle beraber ihracatının arttığını belirten Sayılgan, "Dünyada 7. sırada olan gıda sektörümüzün burada daha fazla yer almasını istiyoruz. Bunu da arzuluyoruz. Bunun da yapılması lazım. Birlikte bu işi halletmemiz gerek. Genel itibarıyla fuar bizim adımıza olumlu geçiyor." dedi.

Sayılgan, fuarın Türk gıda sektörüne önemli bir mesaj verdiğini dile getirerek, "Hazır yiyecekler artık daha fazla yer buluyor. Tüketimde bireyselleşme başladı. Yani toplu yemek yapma iki kişinin bir araya gelip, yemek pişirme kültürünün yavaş yavaş kaybolduğunu görüyoruz. Gelecekte de çok fazla uzun sürmeyecek gibi görünüyor. Dondurulmuş gıdalar, hazır ve bireysel yemekler ön plana çıkıyor. Fırına koyduktan sonra 5-10 dakika sonra tüketeceksiniz." diye konuştu.

Gaziantep'ten katılan bir çikolata firmasının ihracat müdürü Asuman Küçükoğlu, 2000 yılında kurulan firmalarının dış satım odaklı olduğunu, iç pazarda yer almadıklarını ifade etti.

Tüm Orta Doğu ile Afrika, Uzakdoğu'da, Vietnam, Singapur, Çin, Katar, Pakistan, Nijerya ve Katar gibi 30 ülkeye çikolata ihraç ettiklerini vurgulayan Küçükoğlu, "Burada yeni pazarlar için görüşmeler yapıyoruz. Çok hareketli geçiyor, bizim gibi diğer Türk firmalar ilgi görüyor. Yeni bağlantılar kuruyoruz." dedi.

Bulgaristan'dan katılan bir peynir firmasının Türk ortağı Zekeriye Yüzbaşı da fuarın verimli geçtiğini, yeni pazarlar açısından iyi görüşmeler yaptığını kaydetti.



AA

Ekonomi Haberleri

Bakan Şimşek'ten asgari ücret açıklaması
2024’ün Sipariş Şampiyonları Lahmacun ve Cips
Darısı Konya'nın başına: Kiralar düşmeye başladı
TESK Başkanı Palandöken'den Merdiven Altı Ürün Uyarısı
Halk Kart’tan Kimler Yararlanabilecek?