Araç satın alacaklar bu 10 uyarıya dikkat!

Araç satın alırken ve aldıktan sonra nelere dikkat edeceğinizi bilmiyor musunuz? Sıfır veya ikinci el araç satın alan vatandaşların en çok karşılaştığı sorunlar ve en çok şikayet edilen 10 konu:

İşte müşterilerin en çok şikayet ettiği 10 sorun:

1. Sıfır Araçlar Boyalı Çıkıyor!

“Sıfır olarak araç satın aldım .Aracım 2400 Km de ikinci ayında iken satma kararı aldım, fakat alacak şahıs aracı incelettirdiğinde aracın ön kaputunda boya olduğu ve hile ile gizlenmiş ayıplı malın bana satıldığını öğrendim.Araç satarken sorun yaşamamak için alacağınız aracı kontrolden geçirtin”

2. Servise Bırakılan Araçların Orijinal Parçalarını Sökülüp Sahtesi Takılıyor

“Kaza yapan aracımızı ekspertiz için bıraktığım ( 1 yıl serviste yattı.) aracı servisten almaya gittiğimizde aracın bazı parçalarının sökülüp sahtesi değiştirildiğini fark ettim . Bunu servis müdürüne söylediğimde kendisi ne yapayım dedi. Personeline bir şey veya söz geçiremeyen insan ne yapar aslında o da haklı. Sonrasında turboya giden soğutma hortumu çatlamış. (Yine iyi düşünerek çürümüş diyelim ama üzerinde darbe izleri var.) Sonrasında Sinyal değiştirilmiş. (kırık olan ile) motor içerisinde bazı parçalar sökülmüş. Sizce bu nedir?”

3. Üretimde İçi Boş Çalışmayan Parçalar Takıyorlar!

“Aracımdaki ses sorunu sonrası hoparlörleri kontrol ettiğimde şok oldum. Aracımda ara hoparlörü içi boş. Aracı satın aldığım markanın internet sitesinde 4 tane hoparlör olduğu söyleniyor cevap bekliyorum. Arka hoparlör boş çıktı.aracınızdaki aksesuarları inceleyin”

4.Araçların Türkçe Kullanım Kılavuzu Yok!

“Aracı alalı 3-4 gün oldu fakat içinden çıkan kullanım kılavuzunda Türkçe yok. Kaç bakımında hangi işlemler yapılır? Hangi parçalar garantiye girer? Hangi haller garantiye zarar verir? Uyarı ışıklarının anlamları nedir? Bunun gibi birçok şey tamamıyla soru işareti.”

5. Araçlara Yanlış Motor Takılıyor!

“2010 yılında araç satın aldım.Garantisi halen devam etmekte,60 000 km bakımına götürdüm.Servisten çıkarken benden yüksek fiyat istediler.Nedeni ise benim arabamın motoru aynı markaya ait başka bir modelin motoru imiş. Yakında yine servise gidince bu sorunla karşılaşmam mümkün. Bu durumda ben ne yapmalıyım. Tüketici mahkemesine başvurup alın aracınızı istemiyorum sorunlu araç diyebilir miyim.Ne yapmalıyım bir yol gösteren olursa sevinirim. Fabrikayı aradım bu nasıl iş diye servisi aradılar. “

6. Yan Sanayi Ürünleri Kullanılıyor!

“Trafik kazası sonucu aracımı kaskodan yaptırmak üzere servise götürdüm. Zarar gören motor kaputu parçasının orjinali yerine muadili ürün göndermişler. Ama aracımdan çıkarılan kaput orijinaldi. Gelen parçayı kabul etmedik ve parçayı kendi paramızla almak zorunda kaldık. Ben şikayet edince diğer parçaları orjinal gönderdiler. Yani tamamen firmanın insiyatifinde orjinal yada yan sanayi ürünü göndermek. Firma aldığım parçanın yalnızca muadili ürünün fiyatını ödedi. Aradaki farkı kendim ödemek zorunda kaldım. Araştırdım bir çok firmadan bir kaç tane firma bunu yapıyormuş. Benim aracıma yan sanayi ürünü takılacaksa benim kasko yaptırmamın bir anlamı kalmıyor.”

7. Araçların Yedek Parçaları Temin Edilemiyor!

“Yetkili bayisine çekilen aracımda gerekli tamiratın yapılmasından sonra araçtan duyduğum sesleri bayisinde kontrol ettirdiğimde benzin deposu bağlantılarının kırık olduğu halde değişmediği, yine keza ısı kalkanının değişmediği tespit edilmiş olmasına rağmen hala genel merkezden gerekli parçaları temin edememekteyim. Yaklaşık 1. 5 aydır aracın en fazla kullanılan parçasını nasıl olur da bulundurmazlar bilmiyoruz.”

8. Kaza Anında Hava Yastıkları Çalışmıyor!

“Aracım 6 ya da 7 takla atıp neden bir tane bile hava yastığı açılmadı. 6 ay yatağa bağlı kaldım, kim benim sorunuma yanıt verecek? Hurdaya gitmek için bekliyor o arabayı. Nasıl olurda hava yastıkları açılmaz. Hava yastığı sensörü darbe almamış diyorlar. Daha nasıl darbe alacak onu da bilmiyorum. Arabada kaporta diye bir şey kalmazken böyle bir şey olamaz.”

9. Yedek Parçalarda Garanti Karmaşıklığı Yaşanıyor :

“Aracımı 0 km olarak aldım. Bu güne kadar sorunsuz olarak kullandım. Bu gün otomobilimi ilk bakım için yetkili servise teslim ettim. 2 saat aradan sonra servis danışmanı arayıp otomobilin ön sol fren balatasının çok yıpranmış olduğunu söyleyerek ücretli değişim için onayımı istedi. Ben otomobilimin 2 yıllık fabrika garantisine ek olarak ücret mukabili ekstra 2 yıl garanti satın aldım. Servis danışmanı otomobilin fren balatasının yıpranmasının garanti kapsamında olmadığını söyledi. Ben fren balatasının yıpranmasını ve garanti kapsamında olmamasını anlayabilirim. Ama 4 adet fren balatasından sadece bir tanesinin yıpranmasını normal karşılayamam.”

10. Yetkili Servisler Yetersiz!

“4230 km'lik aracım motor sardığından bir aydan fazladır serviste yatıyor ve tam bilgi alamıyorum ne zaman çıkacağına dair ve üstelik yerine de araç vermiyorlar. Çağrı merkezini aradığınızda nasıl yardımcı olabilirim diyen biriyle görüşüyorsunuz Hiç yardımcı olmuyorlar. Boşuna telefon parası ödüyoruz.”

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü