Asılsız Çağrılar Sağlık Hizmetlerini Aksatıyor

Bitlis'te 112 Komuta Kontrol Merkezine gelen asılsız çağrılar, sağlık hizmetlerinin aksamasına neden oluyor.

Merkezde görevli, aralarında 11 doktorun da bulunduğu 180 kişiden oluşan ekip, kış şartlarında sağlık hizmetlerini kesintisiz verebilmek için hazırlıklarını tamamladı.

Merkezin başhekimi Mahmut Konya, gazetecilere yaptığı açıklamada, kış için hazırlıklarını tamamladıklarını ancak gün içinde aldıkları çağrıların büyük bölümünün asılsız olduğunu söyledi.

Bu konuda vatandaşları birçok kez uyardıklarını belirten Konya, "Gereksiz çağrıları azaltırsak vatandaşlarımıza daha iyi hizmet verebiliriz." dedi.

Konya, asılsız çağrılar konusunda Müftülük ve Valilik aracılığıyla çalışma yaptıklarını anlattı.

"Vebali, üzerinize alıyorsunuz"

Camilerdeki vaazlarda yapılan uyarılar ve Sağlık Bakanlığının kamu spotlarıyla asılsız çağrı oranının yüzde 97'den yüzde 25'lere düştüğünü anlatan Konya, şöyle konuştu:

"Sayının düşmesi güzel ama asıl hedefimiz tacizlerin ve küfürlerin yüzde sıfıra düşürülmesi. Bu konuda halkımızın daha hassas davranmasını rica ediyoruz. Ekim ayının ilk 10 gününde 16 bin 832 çağrı aldık. Bu çağrılarda usulsüz konuşma yapan 2 bin 725 kişi. Kasım ayının ilk on gününde 16 bin 347 çağrı geldi. Bu çağrılardan 4 bin 429'u gereksiz. Asılsız yaptığınız çağrıdan dolayı başka ihtiyacı olan bir hastanın müdahalesi gecikmiş oluyor. Ekiplerimiz bazen köye 17 saatte ulaşıyor. Bu vebali üstünüze almış oluyorsunuz."

Konya, asılsız ihbarlar için savcılık aracılığıyla gerekli hukuki işlemleri başlatacaklarını bildirdi.

Sağlık personelinin büyük bir özveriyle çalıştığını ancak çağrılarda hakarete maruz kaldıklarında performanslarında düşüş yaşandığını dile getiren Konya, vatandaşlardan bu konuda duyarlılık beklediklerini ifade etti.

Konya, İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı merkezde 4 paletli araç, 42 ambulans, 2 UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) aracı ve kar temizleme aracı ile hizmet verdiklerini belirtti.

Yaklaşık 10 yıldır merkezde çalışan 112 acil tıp teknisyeni Zeynep Tan ise kışın köy yolları kapandığı için ulaşımda büyük zorluk yaşadıklarını dile getirdi.

Asılsız çağrıların tüm personeli gereksiz yorduğuna dikkati çeken Tan, "Bazen hastanın bulunduğu köye 18 saatte varıyoruz. Bazen 24 saati bile geçtiği oluyor. Bu zorluklarla çalışıyoruz. 112'yi boş yere meşgul etmeyelim. Asılsız ihbarlar yapmayalım." diye konuştu.

Sağlık Haberleri

Türk Kızılay’dan AIDS iddialarına ilişkin açıklama
Koenzim Q10 Yok Sakatat Tüketin
Karapınar’da Dünya Diyabet Günü etkinliği
Mantarların Sağlık Üzerindeki Mucizevi Etkileri
Egzersiz ne zaman yapılır?