ATSO Başkanı Çetin:

"Artık aynı ürünlerde arzı artırmaya son vermeli, yenilik ve markalaşmayı temel koşul olarak benimsemeliyiz. Sürümden kazanmaya kalkmak Antalya gibi bir ilin nispi olarak fakirleşmesine yol açmaktadır"

ANTALYA (AA) - Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Antalya'nın üç önemli sektörü olan tarım, turizm ve konut sektöründe aşırı büyümeden kaçınılması gerektiğini belirterek, "Artık aynı ürünlerde arzı artırmaya son vermeli, yenilik ve markalaşmayı temel koşul olarak benimsemeliyiz. Sürümden kazanmaya kalkmak Antalya gibi bir ilin nispi olarak fakirleşmesine yol açmaktadır." ifadesini kullandı.

Çetin yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan yeni ulusal gelir verilerine göre 2004-2014 döneminde Türkiye'de kişi başına gelirin yüzde 210 artarak 8 bin 536 liradan 26 bin 489 liraya yükseldiğini bildirdi.

Söz konusu dönemde en yüksek artışın gerçekleştiği ilin yüzde 308 ile Siirt, en düşük gelir artışının da yüzde 154 ile Antalya'da gerçekleştiğini, Burdur ve Isparta'da da sırasıyla yüzde 192 ve yüzde 190 artış olduğunu ifade eden Çetin, İstanbul'un yüzde 197 artışla kişi başına gelirde 43 bin 645 lirayla birinci sıradaki yerini koruduğuna dikkati çekti.

Antalya'da da kişi başına gelirin 11 bin 695 liradan 29 bin 693 liraya yükseldiğini belirten Çetin, kentin kişi başına gelirde 2004 yılında İstanbul, Ankara, Kocaeli, Tekirdağ'dan sonra beşinci sıradayken, 2014 yılında Bilecik, İzmir, Bolu ve Bursa'nın gerisine düşerek dokuzuncu sıraya yerleştiğini bildirdi.

- Tarım ürünlerindeki fiyat düşüşü

Antalya ekonomisinin cari fiyatlarla büyüme performansını etkileyen en büyük etkenin, özellikle 2010 yılı sonrasında tarım ürünlerindeki fiyat düşüşü olduğunu belirten Çetin, şunları kaydetti:

"Antalya'nın tarımsal üretim değeri 2010 yılında 6,5 milyar lira iken, 2014 yılında 4,8 milyar liraya inmişti. Bu önemli kayıp, Antalya ekonomisinin büyümesini olumsuz etkilerken, tarım sektörünün ekonomideki payının da gerilemesine yol açmıştır. 2004-2014 döneminde Antalya yalnızca hizmetler sektöründe Türkiye ortalamasının üzerinde büyümüştür. Bunun sonucunda söz konusu dönemde tarım sektörü gelirinin Antalya GSYH içindeki payı yüzde 12'den yüzde 7,5'e gerilerken, hizmet sektörünün payı yüzde 60'dan yüzde 65'e yükselmiştir. Sanayi, inşaat, madencilik sektörü payları ise yüzde 15'te kalmıştır. 2004-2014 döneminde Antalya ekonomisi yüzde 247 büyürken, kişi başı gelir yüzde 154 oranında artmıştır. Aradaki fark nüfus artışından kaynaklanmaktadır.

Antalya'nın üç önemli sektörü olan tarım, turizm ve konut sektöründe aşırı büyümeden kaçınılması gerekmektedir. Artık aynı ürünlerde arzı artırmaya son vermeli, yenilik ve markalaşmayı temel koşul olarak benimsemeliyiz. Aksi halde sürümden kazanmaya kalkmak Antalya gibi bir ilin nispi olarak fakirleşmesine yol açmaktadır. Yüksek katma değerli tarım ürünü, turizm ürünü ve konut üretimi aynı zamanda yüksek gelirli göçü teşvik ederek Antalya'da refah artışı sağlayacaktır."

AA

Ekonomi Haberleri

Çikolatalar kapışıyor: Bir tane de Trabzon'dan geldi
Türkiye'nin kovanlarını Alanyalı usta üretiyor
Elon Musk Etkisi: Bitcoin'de Volatil Dalgalanmalar Devam Ediyor
Konya Ticaret Odası’nın (KTO) Ekim Ayı Meclis Toplantısı gerçekleştirildi
200 gramı 400 lira: Dubai çikolatası çılgınlığı giderek büyüyor