A1 Quattro'da 2 litre hacminde turbo beslemeli motor 256 bg güç ve 2,500 – 4,500 devir aralığında 350 Nm tork üretiyor. Gücünü yere 4 tekerleğinden aktaran otomobil, 0-100 km/s hızlanmasını 5,7 saniyede tamamlıyor ve hızlanma kadran 245 km/s'yi gösterene kadar azalmıyor.
Aracın sportif güç kaynağının her detayı yüksek performans ve düşük yakıt sarfiyatı sunacak şekilde optimize edilmiş. Sabit basınçlı enjeksiyon sistemi, ara soğutmalı turbo beslemeler, regüle edilmiş yağ pompası motorun dikkat çeken özellikleri.
Audi aracın yakıt sarfiyatını 100 km'de 8,6 litre olarak açıkladı.
Temelde önden çekişli olan A1 Quattro'da, ön tekerlekler patinaj çekmeye başlar başlamaz, milisaniyeler içinde gücün bir kısma arka aksa aktarılıyor. Akslardaki tekerleklerin dönüş hızları arasında bir fark olursa, elektronik diferansiyel kilidi ile frenleniyor.
Aracın tamamen de kapatılabilen stabilite kontrolü iki farklı ayara sahip; şoföre biraz daha inisiyatif veren spor modunda aracın belli bir sınıra kadar tekerlekleri üstünde kaymasına izin veriyor.
18 inç çapındaki jantlarda 225/35 ebadında lastikler kullanılmış.
Aracın kabininde koyu renkli koltuklarda kontrast yaratan kırmızı dikişler, kırmızı takometre ve altı yassı spor direksiyon simidi dikkat çekiyor.
A1 Quattro 2012 yılının ikinci yarısında satışa sunulacak.