Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, 3G+ hizmetlerinin başlamasının birinci yıldönümü dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında, birinci yılın sonunda Vodafone'da 3G aboneliğinin, toplam abone bazı içerisinde yüzde 30'un üzerine çıktığını belirterek, Vodafone Türkiye'nin, aboneleri tarafından 3G'si en fazla tercih edilen operatör konumuna geldiğini, 3G abonelerinin sayısının 5,2 milyona ulaştığını, aylık data kullanımının 3G+ öncesine göre 28 kat arttığını kaydetti.
MAKUL FİYATLANDIRMA VE AKILLI CEP TELEFONLARI
Yeni dönemde vizyonlarının dileyen herkesi, her an, her yerde internetten faydalandırmak olacağını söyleyen Timuray, bu vizyonun üç temel unsurunu yaygın ve kaliteli kapsama, makul fiyatlandırma ve akıllı cep telefonları olarak sıraladı. Yaygın ve kaliteli kapsama için 2009-2010 mali yılında 1,3 milyar lira olarak belirledikleri yatırım bütçelerini aşarak 1,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını, 2010 yılının ilk çeyreğinde de 303 milyon liralık yatırımla sektörün en çok yatırım yapan operatörü olduklarını anlatan Timuray, ''Geçtiğimiz 3 yılda teknoloji altyapımızı 3 katına çıkartırken, yalnızca 3G teknolojisini desteklemek için 1 yıl içinde 4400'e yakın baz istasyonu kurduk. Bugün itibarıyla 2G'de nüfusun yüzde 99,2'sini, 3G'de Türkiye'nin 81 ilini ve nüfusun yüzde 70'ini kapsıyoruz'' dedi.
KOTA AŞIMINI ENGELLEYECEK PAKETLER
Makul fiyatlandırma konusunda da tüketicilerin daha kolay anlayabileceği ve fatura stop özellikleriyle kota aşımı korkusunu engelleyecek paketler oluşturduklarını söyleyen Timuray, vizyonun üçüncü ayağını oluşturan akıllı cep telefonları konusunda da 3G+'a geçişin birinci yılında bir adım attıklarını kaydetti. Soruları da yanıtlayan Timuray, kampanyaya, kendilerini stoklarda zorlayacak bir ilgi gösterilmesini beklediklerini kaydetti. 3G yatırımlarının 2010 yılı içinde de devam edeceğini ifade eden Timuray, bu yılın mart sonu itibariyle numara taşımada 1,5 milyon abone ile en fazla net kazanımın Vodafone'da gerçekleştiğini söyledi.
Timuray, sözlerini şöyle sürdürdü:
''2006-2009 döneminde yatırımlarımız 10 milyar lirayı aştı. Vodafone Türkiye'nin karlılığına baktığımızda, öncelikle uzun soluklu bir yatırım sürecinde olduğumuza dikkat çekilmeli. Biz müşterilerimize 81 ilde her türlü operasyonun maliyetini üstlenerek bu yatırımı sürdürüyoruz. Bunun karşılığında daha fazla abonenin önümüzdeki dönemde bize geçmesini bekliyoruz. Şu an itibariyle Vodafone Türkiye'nin karlılık noktası, bir an için vergileri bir kenara koyarsak, Vodafone Grubu ortalamasıyla aynı karlılık rasyolarında yer alıyor. Vodafone Türkiye, operasyonel anlamda çok verimli yönetilen bir şirket. Ancak daha küçük pazar payı olan bir operatör olarak verginin yükü, ciromuz içerisinde bir rasyo olarak baktığımızda önemli bir bedel tutmaktadır. O yüzden ilk olarak ölçeğimizin artması, ikinci olarak uzun vadede umuyoruz ki vergilerdeki bir iyileştirme bu rasyolarda daha olumlu bir etki yapacaktır.''
2006'DAN BU YANA 26 MİLYON KULLANICI TERCİH ETTİ
Vodafone Grubu Terminal Portfoyü Global Genel Müdürü Vik Patel de Vodafone markalı telefonların 2006 yılında pazara sunulduğundan bu yana tüm dünyada 26 milyon kullanıcı tarafından tercih edildiğini belirterek, sadece 2009-2010 mali yılında bu rakamın 4,8 milyon adet olarak gerçekleştiğini söyledi.
Bunların yüzde 55'inin düşük fiyatlı, girişi seviyesi cep telefonları olduğuna işaret eden Patel, 3G'li akıllı telefonların yeni ancak hızlı büyüyen bir kategori olduğunu, Türkiye'de de tüketici tercihleri açısından, operatör markalı cep telefonu kategorisine bir akıllı telefon modeli ile girmeyi tercih ettiklerini anlattı.
İLK TELEFONU GENCEBAY ALDI
Vodafone reklamlarında rol alan Orhan Gencebay ise ''Vodafone, 3 yılda altyapısını 3 katına çıkardı. 3G vesilesiyle de verdiği hediyelerin en az 3 katını vereceğine inanıyorum'' dedi. Şu ana kadar sadece iki markanın reklamında rol aldığını, Vodafone'u tercih etmesinde markanın büyüklüğü, güvenilirliğinin rol oynadığını söyleyen Gencebay, Vodafone'u tercih etmesinde telif hakları konusundaki olumlu yaklaşımının da önemli olduğunu kaydetti.
Gencebay, korsan sorununa da dikkati çekerek, ''Türkiye'de üretim sektörü çökmüş durumdadır. Bu çöküşün nedeni korsanlıktır, hırsızlıktır'' diye konuştu. Toplantı sırasında tanıtılan Vodafone 840'ı ilk satın alan olmak isteyen ancak üzerinde 1 lira bulunmayan Gencebay, Sevim Emre'den aldığı 1 lirayı Timuray'a vererek kampanya kapsamındaki telefonu satın aldı.
VODAFONE 840
Verilen bilgiye göre, Vodafone'un 3G doğumgünü özel paketine aylık 35 lira karşılığında, 18 ay taahhütte bulunarak abone olanlar, satış fiyatı 299 lira olan Vodafone 840 cihazına ayda 1 lira karşılığında sahip olabiliyor. 22 Temmuz 2010 itibariyle başlayacak kampanya kapsamındaki 3G'li Vodafone 840'ın özellikleri arasında Facebook, Twitter, Windows Live Messenger gibi uygulamalara kolay erişim, Opera Mini web tarayıcı 2,8 inç dokunmatik TFT Ekran, 320 x 240 çözünürlük, 2 megapiksel CMOS kamera yer alıyor.
Vodafone, önümüzdeki bir ay içerisinde yeni Vodafone modellerini de Türkiye'ye getirmeye hazırlanıyor. 3G doğumgünü paketi sınırsız internet erişimi sunarken, kullanımın 100 megabaytı geçmesi durumunda hızda yeni bir ayarlama yapılıyor.