Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, bölgede yeni istihdam alanı açacak

AK Parti Kars Milletvekili Beyribey:- "Kazakistan'dan yola çıkan ve Hazar Denizi kanalıyla Bakü Limanı'na gelen yük, Türkiye'ye ve oradan da Avrupa'ya kesintisiz gidebilecek"- "Biz niye heyecanlıyız? Çünkü, yükler bu hatla sadece Kars'tan geçmiş olmayacak

TBMM (AA) - COŞKUN ERGÜL - AK Parti Kars Milletvekili Selahattin Beyribey, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı ile Kazakistan'dan yola çıkan yükün, Türkiye'ye ve oradan da Avrupa'ya kesintisiz gidebileceğini belirterek "Biz niye heyecanlıyız? Çünkü, yükler bu hatla sadece Kars'tan geçmiş olmayacak, bölge ekonomisine de büyük katkı sağlayacak. Kars'ta, Erzurum'da istihdam alanı sağlamış olacağız." dedi.

Beyribey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın yapılmasının, AK Parti'nin iktidara geldiği 2002 yılından sonra planlandığını, projenin 2006 yılında olgunlaştığını, 2007 yılında da yapımına ilişkin anlaşmaların hayata geçirildiğini söyledi.

Selahattin Beyribey, "Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın önemi, Orta Asya'dan Londra'ya ve Akdeniz'e kadar en kestirme demiryolu olması. Milyonlarca ton yük, demiryolu ve araçlarla kesintili olarak taşınıyordu. Bu hat, bu kesintileri ortadan kaldıran bir yol oldu." dedi.

-"Yeni istihdam alanı"

İstanbul'da Marmaray'ın da yapılmasıyla Kazakistan'dan yola çıkan ve Hazar Denizi kanalıyla Bakü Limanı'na gelen yükün, bu hatla Türkiye'ye ve oradan da Avrupa'ya, Londra'ya ve Madrid'e kadar kesintisiz gidebileceğini ifade eden Beyribey, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Buradaki avantaj ne, biz niye heyecanlıyız? Çünkü, yükler bu hatla sadece Kars'tan geçmiş olmayacak, bölge ekonomisine de büyük katkı sağlayacak. Başta Kars olmak üzere Türkiye'nin 24 bölgesinde lojistik merkezleri kuracağız. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı ile yükler daha kolay ve ucuza taşınacak, daha hızlı bir şekilde istenilen yere gönderilebilecek. Böylece, Doğu Anadolu Bölgesi'nde, Kars'ta, Erzurum'da istihdam alanı sağlamış olacağız. Bu hattın bir de stratejik önemi var. Ülkeler arasında ekonomik işbirliği olacak. Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan ve Avrupa'daki diğer ülkelerin bu tren yolu hatlarıyla birbirleriyle ekonomik ve komşuluk bağları daha da güçlenecek."

- "Kars cazibe merkezi olacak"

AK Parti'li Beyribey, bu demiryolu hattına ek olarak Nahçıvan'ı Kars'a bağlayan, yani İran koridorunu da bu bölgeye bağlayan bir hattın planlandığını ve bunun üzerinde çalışıldığını aktardı.

Bu proje de bitince Kars'ın cazibe ve lojistik merkezi haline geleceğini vurgulayan Beyribey, "Bu proje sadece benim ilim açısından önemli değil, Türkiye açısından önemli. Asya ve Avrupa'daki bütün yükler Türkiye'den geçen demiryolu ile bu kıtalardaki ülkelere gidecek." dedi.

Selahattin Beyribey, bu hattın tarihi İpek Yolu hattı olduğuna, bu nedenle bu yola "Demir İpek Yolu" dediklerine işaret etti. Gemi ile Çin'den Londra'ya 45 günde giden yükün, Demir İpek Yolu sayesinde 15 günde gideceğine dikkati çeken Beyribey, "Sürenin 15 güne inmesiyle taşınan yiyecekler bozulmayacak ve taşıma maliyeti de düşecek." dedi.

Beyribey, yakın bir gelecekte bu hattan, yükle beraber yolcu da taşınacağını da kaydetti.

AA

Türkiye Haberleri

Yollarda Tehlike Kol Geziyor! Kime Neden Ceza Yazıldı? İşte Cevabı
Ekmek Tüketiminde Dünya Şampiyonu: Türkiye!
Hakkari'de son depremler 7 büyüklüğünde depreme işaret ediyor