İZMİR (AA) - Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, Türkiye'nin Almanya'ya yaptığı su ürünleri ihracatında bu ülkeden gelen turistlerin beğenisinin etkili olduğunu düşündüklerini belirtti.
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birliği'nden yapılan açıklamada, Avrupa’da yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında Almanya'nın Bremen kentinde 14-16 Şubat'ta düzenlenen Fish International 2016 Fuarı’na katılım sağlandığı ifade edildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Grup Başkanı İşliel, 2015 yılında ihracat düşüşü yaşanmayan nadir sektörler arasında yer aldıklarını belirtti.
Almanya’ya su ürünleri ihracatının 2015 yılında yüzde 9 artarak 62 milyon avroya yükseldiğini bildiren İşliel, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Önceki yıllara göre Fish International Fuarı'nın çok daha iyi yerlere geldiğini gözlemledik. Bu yıl fuara katılım sağlayan Türk firma sayısında artış yaşandı. Almanya’ya başta çipura, levrek ve alabalık olmak üzere çok çeşitli su ürünleri ihraç ediyoruz. Almanya'ya yaptığımız ihracatta özellikle çipura, parlayan yıldız oldu. Ülkemizde önemli miktarda Alman turist ağırlamamızın da balıkların bu pazarda beğenilmesinde rol oynadığını düşünüyoruz."
İşliel, bu yıl 15'incisi düzenlenen fuara 22 ülkeden 273 firmanın katıldığını, 11 bin ziyaretçinin gezdiği fuarda 6 Türk firmasının ürünlerini sergilediğini bildirdi.
AA