Geçen hafta AK parti İl yöneticilerinin düzenlediği güzel bir geziye bende katıldım.
Gezi güzergahı, Mavi Tünel İçme Suyu İsale Hattı, Apa-Hotamış İletim Kanalı İnşaatı, Bağbaşı Barajı, Bozkır Barajı İnşaatı, Avşar Hadimi Barajı İnşaatı ve Avşar Hadimi Tüneli inşaat bölgesi olunca, tereddüt etmeden bu geziye katılmak istedim.
Geziye AK Parti Konya İl Başkanı Ahmet Sorgun, teşkilat yöneticileri, Devlet Su İşleri 4. Bölge Müdürü, baraj inşaatlarının yapımını üstlenen firma yetkilileri katıldı.
AK Parti İl Başkanı Ahmet Sorgun, devam eden çalışmalar hakkında detaylı bilgi verdi. Sayın başkan bilgi vermekle kalmadı ev sahipliği konusunda birçok kişiye de ders verdi.
Böyle bir geziye katılmasaydım, Konya İl yönetiminin bu güzel organizasyonundan ve mükemmel ev sahipliğinden haberim olmayacaktı.
Bu geziye katılmasaydım, bu kadar muhteşem bir yatırımı görme ve okurlarıma aktarma imkanım da olmayacaktı.
Bu geziye katılmasaydım, il yöneticilerinin Basınla aynı arabada beraber yolculuk yaparak ne kadar samimi olduklarını görmeyecek, DSİ 4. bölge Müdürü, ve ilgili müdür yardımcılarının Ayrı arabalarda yolculuk yaparak nasıl basın mensuplarından kopuk olduklarına da tanık olmayacaktım.
Bu geziye katılmasaydım DSİ 4. Bölge müdürümüzün memleketi Trabzon dan belediye başkanlığına aday olabileceği konusundaki dedikodulara inanmayacaktım.
Sıradan konulara takılmadan 200 yıllık mavi tünel yolculuğuna geri dönmek istiyorum.
1819’da başlamıştı bu yolculuk,
Daha sonra 1850’lerde önemli adımlar atılan proje, hep başladığı gibi kalmıştı.
Kuru Kafa Mehmet Efendiden Avlonyalı Ferit Paşa’ya, Abdülhamit Han’a kadar birçok kişinin verdiği mücadeleyi unutmamak gerekir diye düşünüyor ve bu insanları rahmetle anıyoruz.
Sonra 1960-1970’li yıllarda tekrar gündeme getirilen proje, 1990 yılında bir ihale daha yapılmış ancak sonuçlandırılamamıştı.
2002 yılının sonlarında AK parti tarafından tekrar başlatılan bu proje 2018 yılında tamamlanınca mevcut Akyokuş Arıtma Tesisleri’nin üç katı kapasiteye sahip içme suyu Konya ya gelmiş olacaktır. Ayrıca kalan su Konya tarımına çok büyük katkı sağlayacaktır.
Ancak bazılarının uçuk anlatımlarıyla, sulamanın daha geniş alanlara kayacağını beklemek biraz hayalcilik olur diye düşünüyorum.
Benim için bu projede 4 bin kişinin çalışması, hükümetin bütçe konusunda bir sınırlama yapmayarak kesenin ağzını açması, çok daha önemli.
Projenin 2023 yılında bitirilmesi düşünülürken, bitiş tarihinin 2018 yılına çekilmesi de benim için çok önemli.
Gezimizin ikinci durağı tamamlanan Bağbaşı Baraj,
Yukarı Göksu Havzası’nın Akdeniz’e boşa akan sularının yıllık 414 milyon metreküpü burada toparlanmış.
Bu kadar zamandır gerçekleştirilemeyen bu proje bugünlerde o kadar hızlı ilerliyor ki, İnşaatı devam eden Bozkır Barajı, 558 gün 21 saat 55 dakika 29 saniye sonra tamamlanacaktır ifadesini içeren değişken ışıklı levha şantiyenin duvarında gözümüzü tırmalıyordu.
“AFŞAR Hadimi barajı” Konya ili Taşkent ilçesi Avşar kasabasına yapılıyor (DSİ yetkilileri neden Avşar”a AFŞAR diyor onu da anlayamadım)
Ilıcapınar Deresi üzerinde bulunan baraj tamamlanınca Avşar kasabası tam bir sahil kasabası haline gelecek gibi görülüyor.
En ağır arazi koşullarında, devam ettirilen Konya”yı yeşile boyayacak baraj ve tünel inşaatlarını bizzat yerinde izlerken, Mükemmel ev sahipliği yapan İl başkanı Ahmet Sorgun Mustafa Yazlık ve Bestami İnan'ın performansları ev sahibi duruşları tüm basın mensuplarınca takdir topladı...