Bentley Motors, 2010 Cenevre Motor Show’da Continental Supersports Convertible’ı görücüye çıkaracak. 621 HP gücünde, ikiz turboşarjlı W12 motorla donatılmış yeni Supersports Convertible, şimdiye kadar üretilmiş ‘en hızlı ve en güçlü’ Bentley modeli olma özelliğine sahip.
Bentley’in kaslı, dört kişilik yeni Supersports otomobili tasarımı ve işçiliği ile safkan bir Bentley modelini oluşturuyor. İç mekânı Bentley’nin lüks anlayışını etkileyici bir şekilde yeniden yorumluyor. Saten etkili karbon fiber, Alcantara™ ve yumuşak kavramalı deri, sportif ve modern bir ortam yaratıyor.
FlexFuel teknolojisi standart…
Bentley’in en üst düzey sürüş deneyimini sağlayan ve dünyanın en etkileyici convertible’ıyla birlikte FlexFuel teknolojisi de artık tüm Continental model serisinde standart hale geliyor.
Geçtiğimiz yıl Cenevre Motor Show’da sergilenen Bentley Continental Supersports’la benzin ve E85 bio-yakıtla çalışabilen ilk modelini sunan Bentley Motors, Bentley CEO’su Dr Franz-Josef Paefgen’in bütün modellerinin çevreye karşı üstlendiği sorumluluğa bağlı olarak 2012 yılına kadar Flexfuel teknolojisine sahip olacağına yönünde verdiği sözü yerine getiriyor.
Yeni Supersports Convertible dâhil olmak üzere Continental model serisinin tüm modelleri, artık hem benzinle hem E85 biyo-etanol ya da ikisinin herhangi bir kombinasyonuyla çalışabiliyor. Supersports Coupé tarafından öncülüğü yapılan FlexFuel teknolojisi, CO2 emisyonlarında sadece egzoz borusu emisyonlarını değil, yakıtın atmosfere net katkısını hesaplayan bir ölçümle ‘rafineriden araca kadar’ yüzde 70’e varan azaltım sunuyor.
Bentley Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Dr Franz-Josef Paefgen, Bentley serisine eklenen Supersports Convertible ve 2011 model bütün Continental modellerinde standart olarak sunulan FlexFuel W12 motoruna ilişkin şu değerlendirmede bulunuyor:
“Yeni Supersports Convertible, heyecan verici performans ve etkileyici stili, Bentley’in üstü-açık otomobil geleneğindeki lüks ve pratik kullanım özelliği ile harmanlamaktadır. Olağanüstü güç, artık tüm Continental modellerinde sunulan ve böylelikle de daha çevreci araçlara yönelik Bentley’in üstlendiği ve devam eden sorumluluğunu yansıtan öncü FlexFuel teknolojisi ile birleştirilmektedir.”
Güçlü, azimli, super bir üstü açık...
Dünyanın en güçlü ve en hızlı üstü açık modeli olan Continental Supersports Convertible, “aşrı uçları” çok iyi bir şekilde bir araya getirmeyi başaran bir otomobil. Supersports Convertible süper spor bir aracın üstün performansını sunarken aynı anda günlük kullanıma son derece uygun fonksiyonelliği ve Bentley’in ince el işçiliğini sunuyor.
Bentley Supersports’un geliştirilmesinin ardında yatan fikir, Continental GT’den daha düşük ağırlığa sahip bir Bentley yaratmaktı. Bentley Motors Teknik Bölümden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr Ulrich Eichhorn ise projenin ardındaki düşünceyi şu şekilde özetliyor: “Bentley ailesi, Supersports Convertible formunda yeni bir üyeye sahip: Her bir parçası bir Coupé kadar güçlü ve azimli olan, ancak üstü açık sürüşün gösterişine sahip bir otomobil…”
Bentley’in en güçlü modeli olan Continental Supersports Convertible, 0-60 kilometreyi sadece 3.9 saniye, 0-100 kilometreyi ise 4.2 saniyede tamamlarken, 325 kilometre saat azami hıza sahip olarak ‘dünyadaki en hızlı dört kişilik convertible’ olma ayrıcalığını taşıyor.
Artan güç ve tork, dört tekerlekten çekiş sistemine, vites değiştirme zamanlarını yarı yarıyadan da fazla (sadece 93 milisaniyeye) indirip, hızlı altı ileri Quickshift şanzıman tarafından aktarılır. Vites kutusu, çift vites küçültme becerisine (örneğin altıncı vitesten dördüncü vitese geçebilme) de sahiptir ve vites aralıkları boyunca hızlanmayı artırır. Şanzımanın vites büyütmesi sırasında, yakıt ve ateşleme bir an için kesilerek, tork azaltımı aracılığıyla daha hızlı mekanik vites değiştirme zamanları elde edilir ve ayrıca değiştirme kalitesi ve sürekliliği de artar.
Superports Convertible’ın olağanüstü performansı, eşsiz bir sürüş konforu ile birleşerek, otomobili sınıfının lideri bir konuma taşır. GTC Speed’den geliştirilen şasi iyileştirmeleri arasında, elektronik Sürekli Amortisör Kontrolü (CDC) sistemi, daha sert ön süspansiyon ve geliştirilmiş arka aktif dengeleyici yer alır. Supersports Convertible, sürüş yüksekliğini de GTC Speed ile paylaşır; standart GTC’ye göre önde 10mm ve arkada ise 15mm daha alçak bir oturma konumu sunulur.
Karbon seramik frenler araçta standart olarak sunulur. Dönen ve yaylanmaz düzeneklerde sağlanan 20 kg hafifleme, direksiyon hassasiyetinde, kavramada ve sürüş konforunda avantaj sağlar. Geniş çaplı (420mm ön, 356mm arka) hafif diskler ve sekiz pistonlu kaliperler, yüksek termal koşullar altında asgari disk deformasyonuna sahip, zayıflamaya dirençli bir fren performansı temin eder.
Biçimin, işlevi takip ettiği otomobil
Supersports Convertible’ın tasarımının gelişimi, biçimin, işlevi takip etmesi olarak ifade edilebilir ki burada, yeni, kararlı heykelimsi formlar, kaportanın altındaki teknik gelişmelerin sinyalini vermektedir. Supersports’ta teknik uygulamaların sağladığı belli başlı tasarım değişiklikleri arasında aşağıdakiler yer almaktadır:
• Revize edilmiş ön hava menfezleri ile yeni motor kapağı menfezleri hava akışını ve soğutmayı daha da iyileştirir.
• Genişleyen arka kanatlar, daha geniş arka izi içine alır.
• Akıllıca tasarlanmış bagaj kapağı spoyleri, yüksek hızlarda aerodinamik denge bakımından avantaj sağlar.
Bentley Motors Tasarım ve Stil Direktörü Dirk van Braeckel, iç mekân tasarım ekibinin yaklaşımını ise şöyle açıklıyor: “Tasarım ekibi, Supersports’un ruhunu dört dörtlük bir şekilde kucaklayarak, geleneksel işçilik ile ince detayların çok farklı bir şekilde yorumlandığı yeni Convertible’da Bentley lüksünün etkileyici bir şekilde yorumlanmasını sağlamıştır. Deri kaplamalar, Bentley’de, saten etkili karbon fiber ve Alcantara ™ gibi yeni materyallerle birleşerek belirgin ölçüde sportif ve çağdaş bir tarza sahip eşsiz bir ambiyans yaratmıştır…”.
ContInental Supersports ConvertIble
TeKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Hacim (cc) 5998
Silindirler W12
Emiş İkiz-turboşarjlı
Kurulum Önde, uzunlamasına
Yapı Alaşım kafalar ve blok
Yakıt E85 & 98 (95) RON
Azami Güç 621 bhp @ 6000 dev/dak
Azami Tork 800 Nm @ 2000 - 4500 dev/dak
ŞANZIMAN
Tip 40/60 oranlı, arka eğilimli, tork dağıtımlı &
Torsen merkezi diferansiyelli sürekli dört
tekerlekten çekiş
Vites kutusu ZF 6-ileri ‘Quickshift’ otomatik
PERFORMANS
Azami Hız (325km/s
0-100 km/s 4.2 saniye
0-160 km/s 9.5 saniye
FRENLER
Ön 420 mm çapında karbon/seramik, soğutmalı& çapraz soğutma delikli
Arka 356 mm çapında karbon/seramik, soğutmalı & çapraz soğutma delikli
Kilitlenmeyi önleyici sistem Elektronik Dengeleme Programı (ESP)
8.1 ve Elektronik Fren Gücü Dağıtım (EBD) sistemiyle birlikte standart
GÖVDE & ŞASİ
Yapı Çelik monokok yapılı, 2-kapılı convertible
Uzunluk 4804 mm
Aynadan aynaya genişlik 2194mm
Aynalar katlı halde genişlik 1945mm
Boş ağırlık 2395kg
Yükseklik 1388mm
Dingil mesafesi 2745mm
Ön iz 1623mm Arka iz 1657mm Jantlar 20inç x 9.5J 10-kollu İsli Krom Alaşım
Lastikler 275/35x20 Pirelli Ultra Yüksek Performans
Yakıt deposu kapasitesi 90 litre
YAKIT TÜKETİMİ / EMİSYONLAR
Şehir 25.5 litre / 100 km
Şehir dışı 11.6 litre / 100 km
Kombine 16.7 litre / 100km
Karbon diyoksit emisyonları 388g/km