Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun’ın göreve başlamasıyla birlikte belediye hizmet binasının zemin katında kurulan Ak Masa Birimi’ne mevsime göre değişen aylık ortalama 200 talep ve başvuruda bulunuluyor. Bu başvurulardan bazıları şahsen ve yüz yüze görüşme şeklinde, bazıları da telefon ve elektronik posta yoluyla ya da farklı kurumlar aracılığıyla olabiliyor. Alınan başvuru ve talepler Beyşehir Belediyesi’ndeki konunun ilgili birimlerine aktarılıyor ya da ilgilileri, yetkili birimlere yönlendiriliyor.
Konya’nın taşra ilçeleri arasında bir ilk olan ve ilçe halkının dilek, şikayet, öneri ve tavsiye ile taleplerini kayıt altına alarak ilgili birimlere aktarmak amacıyla oluşturulan bir halkla ilişkiler birimi olan AK Masa’ya kurulduğu günden bu yana çok sayıda başvuruda bulunuldu.
1’i erkek, 1’e bayan olmak üzere toplam iki personelin görev yaptığı birimde, gelen talep ve şikayet niteliğindeki başvuruların sonuçlarından, birimlerden gelen cevaplara bağlı olarak olumlu ya da olumsuz olup olmadığına bakılmadan müracaat sahipleri bilgilendiriliyor.
Birimlere gelen talepler Beyşehir Belediyesi’nin görev alanı dışında ise kayda alınıp ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılıyor. Birime gelen başvuruların büyük bölümünü erkek, ve orta yaş ve üstü vatandaşlardan gelen talepler oluşturuyor.
Şikayet ve önerilerin yanı sıra iş talep formlarının arşivlenmesi, form veren vatandaşların özel sektör veya belediyede istihdamı, belediye binası danışmanlık hizmeti, Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Destekleme Başvuru işlemleri, TOKİ başvuru kayıtları, hobi bahçesi ve KOMEK kayıt işlemleri, Belediye’nin açılış ve organizasyonlarının halka duyurulması, ilçe belediye hizmetlerinin halka yansımasını tespit etmek amacıyla yerinde anket çalışmaları, belediyeye ait kitap, dergi, gazete ve broşürlerin dağıtımı gibi birçok işlemin de gerçekleştirildiği AK Masa birimine zaman zaman değişik ilginç istekler de gelebiliyor. Her türlü talep, kayıt altına alınıp değerlendiriliyor.
Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun, AK Masa’nın vatandaşların taleplerini ilgili birimlere aktararak sorunların çözüme kavuşmasında önemli bir rol üstlendiğini belirterek, “Ak Masa sayesinde belediyemiz ile vatandaşlarımız arasındaki bağı daha da güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Halkımıza her konuda yol göstermeyi amaç edinen, kendisine ulaşan tüm sorun, görüş ve taleplerin çözülmesi için ilgili birimlere ileten ve takibini yapan Ak Masa, vatandaşlarımızın yoğun ilgisi ile karşılaşıyor. Belediyemizin koordinasyon merkezi olan, vatandaşımızla adeta aramızda köprü vazifesi gören bu birim sayesinde sorunlardan daha çok bilgi sahibi oluyor, kısa süre içerisinde vatandaşlarımızın taleplerini yerine getiriyoruz”dedi.