Bir firma tuvaleti kadar markadır
Bir marka, sahip olduğu en zayıf halka kadar markadır. Markanın sayısız tanımını bulabilirsiniz ama size farklı bir tanım getiriyorum. Buyurun…
Muhteşem binalar yapmış olabilirsiniz, harika fabrikalarınız olabilir, janjanlı ofisleriniz olabilir, kapıda son model araçlarınız da olabilir, banka hesaplarınız kabarık da olabilir ama yarattığınız değer ne kadardır? Düşündünüz mü hiç?
Maalesef ki bizim artık bunları düşünme zamanımız gelmiştir. Somut değerler yerine soyut değerleri ele almaya başladığımızda bambaşka olacağımızı söylüyorum.
Markayım diyen firmalara gidin ve tuvaletlerini bir dolaşın! Ya da firma sahipleri kendileri dolaşsın. Kendi tuvaletleri dışında personelinin tuvaletlerini de dolaşsın.
Firmanın tuvaleti nasılsa o firmada o kadar markadır.
Aynen öyle. Başka karneye bakmanıza gerek bile yok.
Tuhaf gelmesin.
En zayıf halkalarınızı güçlü yapmak için uğraşın.
Reklamdan bile önce gelen özellikleri düzeltmek lazım. Reklam çok sonra gelir.
3 Bacaklı Tavuk Mevzuu
Akyurt Süpermarketlerinin dikkat çekici iletişimleri market kategorisine heyecan getirdi. Geçen hafta Satış ve Pazarlama Müdürü Emrah Beyin cevabını yayınlamıştık. Akyurt marketlerine başarılar diliyorum. Ama reklamlarını mercek altına almaya da devam ediyoruz.
Tavukların bacaklarını saydırarak dikkat çekmeye çalışıyor Akyurt marketleri. Marketlerin dikkat çekmesi gerekiyor. Tamamdır! Ama amaca hizmet edecek şekilde dikkat çekmek lazımdır. Tavukların bacaklarının normal olmadığını söyleyerek dikkat çekilmesi ise amaca hizmet etmiyor! Çünkü satılan gıda ürünü. Gıda ürününde dikkat çekerken insanların onu almasını teşvik edecek şekilde dikkat çekici stratejiler izlenmelidir. Bu stratejiyle tüketici markete yönlendirilmelidir. Bu soru yönlendirme yapıyor mu sizce? Müşteri bu soruyla markete koşar mı?
Şimdi bu tavuklar normal midir? Anormal midir? Genetiği oynanmış mıdır? Oynanmamış mıdır? diye soracaktır muhtemelen…
Müşteri markete geldiyse market personeli ve halkla ilişkiler departmanı da zeki ve tatmin edici şekilde cevaplandırmalıdır.
Yani Akyurt marketleri iletişim işini daha iyi planlamalıdır. Bu kadar hassas stratejileri tercih etmemelidir.
Bir de renk seçimlerine karar vermeliler. 1 TL’lik promosyon reklamındaki renk mi onların rengidir? 3 Bacaklı dikkat çekme reklamındaki renk mi onların rengidir? Kırmızının hangi tonundan iletişim yapacaksınız ona karar vermelisiniz.
Akyurt marketlerini izlemeye devam edeceğiz.
Bu sefer olmuş
Mevlana haftası ile semazen ve Mevlana enflasyonunu yaşadık. Kör göze parmak iletişimi yapıldı ve bitti. Artık Mevlana ve semazen algılanmaz hale geldi bu dönemde. Bunu iletişimde kullanmayan firmalar neredeyse daha başarılı algılandı. Kullanan da yaratıcı ve zekice kullanmalı.
Dedeman’ın Mevlana haftası ile ilgili iletişimi bu anlamda zekice ve uygulaması da rahatsızlık yaratmadan yapılmış bir reklam işi olmuş. Görünce yaratıcılığı tebrik ettim sizinle de paylaşmak istedim.
Yeni yılda kendini geliştiren, değiştiren, eleştirilerin peşinden koşarak, öğrenmenin keyfini çıkartan şanslı insanlar olmanız dileğiyle yeni yılınızı kutlarım.